ma
door mariandebest Feb 20, 2007 om 16:19
Voeding & gezondheid

SYNVISC

                       Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met het in de knie spuiten van SYNVISC???

Alle reactie zijn welkom.

Alvast bedankt.     Marian

7218 9 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Feb 20, 2007 om 17:51
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste mariandebest,

Ben niet bekend met Synvisc, de info die ik op het web vind is deels wat aan de "oude" kant: dit middel is niet meer "gloednieuw". Op www.lareb.nl ("bijwerkingen-site") staan geen bijwerkingen vermeld. De "werkzame stof" (Hyaluronzuur) komt daar niet voor in de lijst van werkzame stoffen (Dat betekend overigens niet dat dit niet een werkzame stof zou zijn, of dat er egeen bijwerkingen zijn: er zijn blijkbaar -nog- geen meldingen over gedaan).

Ik krijg wel de indruk dat dit middel slechts een "tijdelijke werking" heeft, hoe tijdelijk verschilt van individu tot individu. Wat Nederlandstalige info vind u op de site van orthopedie.nl (is gelinkt naar een artikel over dit middel). Die site kent ook een "lotgenoten" sectie, waar u misschien eerder "ervaringsdeskundigen" kunt treffen....

Uw arts en/of specialist kunnen vast ook wel wat informatie over dit middel aandragen (ik zou ze zeker bij deze beslissing betrekken) en vergeet niet vooraf bij uw ziektekostenverzekeraar navraag te doen over de vergoeding voor dit middel.

Succes!

IJzerbroot

stacey
door stacey - Feb 20, 2007 om 18:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

je vraagt al sinds 20-07-05 drie keer advies over dit soort injecties,

heb je wel eens advies aan een deskundige gevraagd ?

Misschien kun je hier je vraag nog eens stellen,

Knie .nl- lotgenoten contact

Succes,

libra15
door libra15 - Feb 20, 2007 om 21:19
116 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo marian.

Ik heb het niet in de knie gehad, maar wel in de heup. Maar ik kan zeggen, het heeft mij voor geen meter geholpen, dus hebben ze mij de vervolg spuiten niet meer gegeven.

Groet, libra

ma
door mariandebest - Feb 21, 2007 om 13:03
7 Antwoorden / 16 Vragen

                             Hoi ijzerbroot,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga de websites die je vermeld hebt bekijken.

Marian

ma
door mariandebest - Feb 21, 2007 om 13:07
7 Antwoorden / 16 Vragen

 Best Stacey,

Bedankt voor je reactie.

Het klopt inderdaad dat ik deze vraag al vaker gesteld heb, maar dat komt dat ik nog steeds op zoek ben om iets te vinden waardoor ik niet zo veel pijn meer heb.

IK heb al een keer een spuit laten zetten, maar daar kreeg ik erg veel last van. Nu vertelde mijn arts dat dit weer iets nieuws is en wat langer kan werken. Hij zegt niet dat het zeker helpt en ik moet het ook zelf betalen. Vandaar mijn vraag over deze vloestof. Ik hoop dat je dat begrijpt.

  Marian

ma
door mariandebest - Feb 21, 2007 om 13:10
7 Antwoorden / 16 Vragen

           Hoi Lybra,

Bedankt voor je reactie.

Welke vloeistof heb jij ingespoten gekregen, en is dit al lang geleden?

En moest je dit ook zelf betalen??

IK hoop dat je deze vraag nog wilt beantwoorden.

Marian

stacey
door stacey - Feb 22, 2007 om 18:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik vind het geen probleem als je meerdere keer de vraag stelt ;-)

en ik snap ook dat je een oplossing zoekt tegen de pijn, ik vrees alleen dat je hier (zoals je merkt) niet zoveel ervaringen hoort helaas.

Ik zou eens informeren bij je zorgverzekeraar of je het vergoed krijgt (en zo ja onder welke voorwaarden).

Het is een dure behandeling, maar als het werkt zoals ze zeggen - een jaar lang - is het zeker wel de moeite van het proberen waard.

Hier nog wat info (als je het nog niet had gezien);

Orthopedie .nl

Misschien kun je deze kosten ook opvoeren bij de belasting (ziektekosten -buitengewone uitgaven), maar dat zou je moeten nagaan, daar heb ik niet zoveel ervaring mee.

Groetjes,

ma
door mariandebest - Feb 22, 2007 om 18:10
7 Antwoorden / 16 Vragen

                         Beste Stacey,

Bedankt voor je reactie.

Goede tips.

 groetjes   Marian

ch
door chrisghani - Sep 6, 2007 om 22:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Marian,

Ik heb 4 weken geleden 3 keer een injektie met synvisc in de knie gehad ( zelf betaald). Ik ben zeer teleurgesteld : de pijn werd erger !!!

sukses,

chris