ho
door homeopaat Jan 11, 2015 om 14:25
Voeding & gezondheid

Tandarts kroon tandvleescorrectie

moet (weer) een kroon komen op een kies, kreeg een behandelingsplan mee. Daarin staat vermeld tandvleescorrectie 54,- euro T82. Dit heb ik nog nooit gehad bij mijn vorige kronen. Is dit een manier om extra inkomsten te maken of is dit echt nodig. ??? Volgens telefoontje met assistent kan er dan tandvlees in de weg ziten....?..?

3639 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2015 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij kunnen natuurlijk niet in uw mond kijken en zijn ook geen tandarts.

Dus vraag de tandarts te spreken.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2015 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo homeopaat,

De tandarts stelt niet voor niets een behandelingsplan op.
Dit kun je met hem/haar bespreken.
Zoals door de assistente aangegeven: er kan tandvlees in de weg zitten.
Dat dit eerder niet het geval was zegt natuurlijk niets; men wordt ouder en de kaak/het gebit/tandvlees verandert.

Tandartstarieven 2015:
T82 Tandvleescorrectie, per element € 52,74

Met vr.gr.

ho
door homeopaat - Jan 11, 2015 om 15:21
30 Antwoorden / 16 Vragen

en als je googelt dan lees je dat dit altijd bij een kroon inbegrepen was (omdat het weinig voorstelt). en dat meer mensen denken dat het nu makkelijke extra inkomsten zijn .

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2015 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stel je vraag eens op het tandartsforum.

Cookies
door Cookies - Jan 11, 2015 om 15:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo te lezen, heb je geen vertrouwen in je tandarts. M.i. kun je dan beter een andere tandarts zoeken.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2015 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=homeopaat schreef op zondag 11 jan 2015, 15:21]en als je googelt dan lees je dat dit altijd bij een kroon inbegrepen was (omdat het weinig voorstelt). en dat meer mensen denken dat het nu makkelijke extra inkomsten zijn .

Dan zal het wel bij de prijs van de kroon inbegrepen geweest zijn.
Kosten worden nu separaat opgevoerd.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2015 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt hier de tarieven voor 2015 vinden.

En hier van 2013; kun je wellicht vergelijken.

ho
door homeopaat - Jan 14, 2015 om 11:23
30 Antwoorden / 16 Vragen

van vriend met connectie in tandartswereld vernomen dat tandvleescorrectie bij kroon plaatsen vorig jaar al als truc gebruikt werd om extra geld te innen. en sinds tandartsen weer aan vaste prijzen gebonden zijn wordt het steeds meer gebruikt er wordt nl altijd wel een beetje aan het tandvlees geduwd dus het is makkelijk te verdedigen.