trolline
door trolline Nov 30, 2005 om 08:49
Voeding & gezondheid

Tandartsen jagen de kosten omhoog

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Mijn tandarts jaagt de kosten op en dat is niet terecht.

Ik moet voortaan vier keer in het jaar komen, terwijl dat niet verplicht is.

Als ik er iets van zeg, dan zegt de tandarts, dan ga je maar weg.

Ook is het elke keer met een smoesje foto's maken.

Ze jagen je gewoon op kosten en niemand moet dit accepteren.

Eigenlijk moesten we met zijn allen thuisblijven, zodat er nog eens een tijd komt, dat ze de rode loper uitgaan leggen voor ons.

Je wordt gewoon uit gelachen.

Maar ik doe niet mee met die onzin.

Mensen accepteer dit nooit.

868 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een heel trieste zaak als een tandarts zich moet verlagen tot wat je zegt. Gelukkig heb ik die ervaring niet. Als er bij mij bv. een kroon op moet wordt alles keurig besproken. Als het op een andere manier kan wordt het ook anders opgelost. Als ik jou was zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere. Controles hoeven van het ziekenfonds en verzekeraars nog maar 1 keer per jaar om gesaneerd te blijven. Dus 4 maal is onzin. Of je moet een volledig kerkhof in je mond hebben. En dat gebeurt niet meer zoveel dacht ik. Succes ermee hoor, want mijn liefhebberij is het ook niet.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vier keer per jaar is onzin; je bent vrij om een andere tandarts te nemen, dus dat zou ik zeker doen. Verder bestaat de wet op de sanering niet meer.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is natuurlijk grote onzin om vier keer per jaar naar de tandarts te gaan, dus om de drie maanden?. 2 x per jaar is nog te begrijpen.

Ik zou je verzekeraar maar even bellen of schrijven, zij moeten immers deze rekeningen betalen, ik denk dat ze hier niet mee accoord gaan.

En wat de fot'os betreft, 1 maal in de 2 jaar is het maximum, je krijgt anders te maken met te veel radioactieve straling.

Als het nodig is voor de behandeling, dan is het goed, maar niet zo maar ieder jaar fot's laten maken. Denk ook aan je gezondheid.

Heeft die tandarts van je een beetje te veel lachgas gesnoven, hij spoort echt niet!!!!!!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Ik heb alle wegen al gevolgd en alles geprobeerd.

Mijn zoon is al naar een andere gegaan en ik ben nu nog zoekende. Het leek bijna op een wraakactie dat mijn zoon naar een andere was gegaan.

Hij moest een foto maken, omdat ie dacht dat ik een tand onder het tandvlees had, maar ik zei, dat hij dat al wist, want er waren foto's genoeg gemaakt.

Maar wat ik ook zei, het antwoord was, dan ga je maar naar een ander.

Toen ik thuis was, toen kreeg ik een telefoontje van de tandarts, dat er nog een foto gemaakt moest worden, want er zat misschien een ontsteking.

Ik wist zeker dat er geen ontsteking zat en dat hij me op kosten wilde jagen, en heb meteen opgezegd.

 Dit is ruim een jaar geleden en heb nu nog geen ontsteking. Mijn tanden zijn prima in orde en ik heb nergens last van.

Ik kan niet naar een andere tandarts, want die nemen geen klanten meer aan, en dat weten ze gewoon.

Doe wel een paar jaar zonder of ik ga naar de studenten in Nijmegen, die doen het gratis.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Die laatste zin die vind ik echt goed.

Groetjes

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maryvon,

Je antwoord is vanzelfsprekend goed bedoeld maar ik wil hier toch nog wat aan toe voegen v.w.b. de radio-activiteit. Anders jaag je met je antwoord weer halve volksstammen de gordijnen in.

In Nederland ontvang je op jaarbasis ongeveer 1 milliSievert (mSv) aan natuurlijke achtergrondstraling. Dit kan iets meer of minder zijn, afhankelijk van waar je woont. En hier doe je dus niets aan en het geeft geen gezondheidsproblemen.

Een gebitsfoto zorgt ervoor dat je een dosis van ongeveer 20 microSievert ontvangt. Dit is dus 50! keer zo klein als dat wat je op jaarbasis al sowieso ontvangt. Deze ontvangen waarde is ongeveer gelijk aan een flinke vliegreis.

Dus ook maar 1 keer per twee jaar met het vliegtuig mee?

Tenzij het voor de vakantie is want dan kan het geen kwaad!

Groet, Jochem Jofel

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n kerkhof in m'n mond, zoals Pekogi het omschrijft en maak dus ook aardig wat tandartskosten op een jaar. Toch hoef ik maar twee keer per jaar te verschijnen (even extra afspraken voor gaatjes vullen of behandelingen die niet in een keer verholpen worden buiten beschouwing gelaten)

Bovendien wordt alles netjes door de tandarts overlegt en krijg ik vaak bij duurdere behandelingen een offerte mee. Nu heb ik bijvoorbeeld een kroon-en-brugwerk laten plaatsen. Ik had de keuze uit deze behandeling of een implantaat. Alle voors en tegens zijn netjes uitgelegd en ik kreeg van beiden een offerte mee. Keurig netjes.

Ik ben alleen niet onder behandeling bij een tandarts bij ons in het dorp, maar ik moet ca 30 minuten met de auto rijden om er te komen. Dit heb ik bewust gedaan, omdat deze tandarts goed aangeschreven staat en er tevens een mondhygiëniste is in de praktijk. Bovendien ben ik niet zo bang voor deze tandarts.

Ik wil je daarom ook aanraden een tandarts te zoeken die wel mensen aanneemt in de praktijk. Voor een goede tandarts is het die twee keer per jaar echt wel de moeite waard om een stukje te reizen hoor! En dat is ook nog véél goedkoper dan twee behandelingen meer en extra foto's!

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Dank voor je duidelijk antwoord.

Inderdaad moet ik een tandarts zoeken, die het niet gaat overdrijven en waar ik zelf ook inspraak heb.

Mijn gebit is  altijd in orde en ik hoef nooit iets, want het ziet er altijd heel goed uit. Waarom dan zo overdreven foto's maken??

Ik denk dat mijn tandarts al veel klantjes is kwijtgeraakt en daardoor zijn verdienste bij zijn nog hebbende klanten wil halen. Een half uur er voor rijden is niet erg, als ik daardoor tevreden ben. Mijn zussen die een andere tandarts hebben en een slechter gebit, hoeven ook maar een keer per jaar op controle en een keer per jaar naar de mondhygienist. Dat wil ik ook, maar het mag niet, helaas. Maar eigenlijk hebben ziekenfondsen hier ook niets over te zeggen, want er gebeurt niks.

In dit verhaal wil ik eigenlijk iets bereiken, zodat deze praktijken worden aangepakt, maar blijkbaar kunnen ze hun gang gaan.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2005 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eén keer per jaar is voor mijn verzekeraar voldoende. Een beetje
tandarts controleert het gebit en gaat af op zichtbare problemen en
vraagt je verder of er klachten zijn. Zomaar foto's maken of 4 keer per
jaar is echt onzin. Je gaat toch ook niet 2x per jaar naar het
ziekenhuis voor een scan oid?

ve
door verwijderd - Dec 1, 2005 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een lang verhaal kort te maken:jouw tandarts zit je "een oor aan te naaien",wees verstandig,zoek een andere tandarts,succes.