ma
door mar500 Nov 21, 2012 om 11:48
Voeding & gezondheid

Test:Hamburgers

Ik heb met verbazing naar de hamburgertest gekeken op 2 november j.l. en vond het heel raar dat de Mac Donald zo laag scoorde. Natuurlijk gaat het om een persoonlijke smaak, maar het leek me ook om een bevooroordeelde smaak te gaan. De hamburgers van Mac Donald worden op de grillplaat gebakken en gaan op een broodje met idd weinig poespas, wanneer je wel allerlei poespas wilt, zoals sla e.d. kan je een Big Mac bestellen.

De hamburger die de kok daarentegen maakte, daar hebben we heel hard om zitten lachen, want we kregen een klein dejâ vu momentje nl naar het volgende : http://www.youtube.com/watch?v=rvoBCr7E5qo

Geef ons maar gewoon Mac Donalds hoor, niets mis met hun hamburgers.

4254 53 Rapporteer

de eelco
door de eelco - Nov 21, 2012 om 12:00
607 Antwoorden / 92 Vragen

de hamburger van mac donalds vind ik slap van smaak en mis er inderdaat wat sla bij...vandaar dat ik liever naar de febo ga

freya
door freya - Nov 21, 2012 om 12:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mar500 schreef op woensdag 21 nov 2012, 11:48]....
Natuurlijk gaat het om een persoonlijke smaak, maar het leek me ook om een bevooroordeelde smaak te gaan.
.....
Ja, dat is precies wat er aan de hand is met mensen die bij McDonald kopen. 'Iedereen' komt daar, dus het moet wel goed zijn, ongeacht de smaak..... En als je er maar vaak genoeg komt, dan wen je aan de smaak en smaakt alles wat 'anders' is, niet goed meer.
Dat noemen ze nu 'bevooroordeelde smaak'....

Freya (haalt z'n hamburger altijd bij de Febo....)

valerius-2
door valerius-2 - Nov 21, 2012 om 12:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als men buiten de deur kant en klaar voedsel koopt dan weet men toch nooit of het u smaak is na 1 keer weet u dat het wel u smaak is en dan koopt u meer. Zo niet dan is de volgend leverancier aan de beurt.Maar smaak blijft een persoonlijke zaak, zelf thuis met de kinderen zal er altijd wel 1 tussen zitten die een andere smaak heeft. Bestaan voorbeelden genoeg van. Die lust geen spruitjes, een ander geen kaas en ga zomaar door.

van leyden
door van leyden - Nov 21, 2012 om 14:40
1289 Antwoorden / 17 Vragen

over smaak valt niet te twisten>> iets wat blind getest is door verschillende personen en de uitslag is onvoldoende, dan is het ook gewoon niet lekker.
Hamburgers van Mac Donalds is als bier voor Heineken>> iedereen koopt het, dus moet het wel goed / lekker zijn. Ze vergeten gemakshalve maar even dat Heineken altijd steevast onderaan eindigt in elke blinde smaaktest,
Oftewel...wat de boer niet kent vreet hij niet.

Voor mij is het al lang een weetje >> hamburgers van de Febo zijn best lekker, die van mac Donalds zijn niet te vreten.

ri
door richard35 - Nov 21, 2012 om 15:22
204 Antwoorden / 37 Vragen

Ik eet soms ook bij de Macdonalds als ik even lekkere trek heb maar als ik de hamburgers van de Mac zie doet dat mij steeds weer denken aan die scene uit de film Failling down met Michael Douglas in dat burger restaurant. Hij ziet op het plaatje een prachtig broodje hamburger maar als hij er 1 bestelt krijgt hij een plat broodje met een dun lapje vlees en wat rode saus en een plakje augurk. En geheel terecht maakt hij zich daar dan ook druk om omdat hij zivch misleidt voelt. In principe doet de MacDonalds en Burgerking ook trouwens) niets anders.
De burgers van Macdonalds zijn zo laag beoordeeld(en terecht) om het slordige uiterlijk en het feit dat het hap, slik, weg is en na 30 minuten ben je best veel euro's eraan kwijt en heb je weer honger

ma
door mar500 - Nov 21, 2012 om 16:41
15 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 21 nov 2012, 12:41][quote=mar500 schreef op woensdag 21 nov 2012, 11:48]....
Natuurlijk gaat het om een persoonlijke smaak, maar het leek me ook om een bevooroordeelde smaak te gaan.
.....
Ja, dat is precies wat er aan de hand is met mensen die bij McDonald kopen. 'Iedereen' komt daar, dus het moet wel goed zijn, ongeacht de smaak..... En als je er maar vaak genoeg komt, dan wen je aan de smaak en smaakt alles wat 'anders' is, niet goed meer.
Dat noemen ze nu 'bevooroordeelde smaak'....

Freya (haalt z'n hamburger altijd bij de Febo....)

Ik voel mij hier totaal niet in aangesproken, Misschien zijn er best wel mensen die het niet uitmaakt wat ze eten, maar ik vind de hamburgers van Mac Donald gewoon de lekkerste.

Dat heeft dus niets te maken met een bevooroordeelde smaak, het lijkt wel alsof u boos bent dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die een andere smaak hebben dan u.

Mac Donald trekt heel veel klanten en is heel groot geworden en dat is niet voor niets, dat kan niet als je een waardeloos product verkoopt.

Schijnbaar vinden een heleboel mensen een eenvoudig broodje zonder veel poespas gewoon best lekker!

ma
door mar500 - Nov 21, 2012 om 16:48
15 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=richard35 schreef op woensdag 21 nov 2012, 15:22]Ik eet soms ook bij de Macdonalds als ik even lekkere trek heb maar als ik de hamburgers van de Mac zie doet dat mij steeds weer denken aan die scene uit de film Failling down met Michael Douglas in dat burger restaurant. Hij ziet op het plaatje een prachtig broodje hamburger maar als hij er 1 bestelt krijgt hij een plat broodje met een dun lapje vlees en wat rode saus en een plakje augurk. En geheel terecht maakt hij zich daar dan ook druk om omdat hij zivch misleidt voelt. In principe doet de MacDonalds en Burgerking ook trouwens) niets anders.
De burgers van Macdonalds zijn zo laag beoordeeld(en terecht) om het slordige uiterlijk en het feit dat het hap, slik, weg is en na 30 minuten ben je best veel euro's eraan kwijt en heb je weer honger

Niet iedereen is een veelvraat, er zijn mensen die hebben voldoende aan een klein broodje en die hoeven geen enorme caloriënbom of die eten liever nog een patatje erbij of iets anders.
Veel euro's kwijt? 1 euro is niet duur!

Op veel hamburgers wordt allemaal zooi gegooid die niet op een hamburger thuishoort! tomaat, komkommer etc, veel mensen vinden dat juist helemaal niet lekker op een broodje hamburger, die bestellen wel een broodje gezond als ze dat willen hebben. Sla is ook niet aan iedereen besteedt, genoeg mensen die daar niet van houden.

Nogmaals ik vind de hamburgers van Mac Donalds het lekkerste, De eerste keer dat ik een broodje hamburger bij de febo haalde heb ik staan janken vanwege al die troep die erop zat!
Als je een broodje frikandel besteld, krijg je toch ook niet al die troep op je broodje waar je niet om gevraagd hebt?

freya
door freya - Nov 21, 2012 om 16:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mar500:

Nee hoor, ik ben niet boos, iedereen mag uiteraard z'n eigen voorkeur hebben. Ik geef alleen maar aan dat 'men' vaak de voorkeur geeft aan wat ze 'herkennen' en niet aan wat ze het 'lekkerste' vinden.

Freya

van leyden
door van leyden - Nov 21, 2012 om 17:29
1289 Antwoorden / 17 Vragen

De lekkerste hamburger...maak je zelf natuurlijk, op kookboek google staan de recepten.
Samen met de zelfgemaakte mayonaise en het licht geroosterde sesamzaadbroodje krijgt het een tien in de smaaktest>> lekkerder kan je ze nergens krijgen.

ma
door mar500 - Nov 21, 2012 om 17:34
15 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op woensdag 21 nov 2012, 17:29]De lekkerste hamburger...maak je zelf natuurlijk, op kookboek google staan de recepten.
Samen met de zelfgemaakte mayonaise en het licht geroosterde sesamzaadbroodje krijgt het een tien in de smaaktest>> lekkerder kan je ze nergens krijgen.

dat is als je van sesamzaad houdt ;)

ri
door richard35 - Nov 21, 2012 om 18:47
204 Antwoorden / 37 Vragen

@Mar......je bent lekker bezig zeg.....een ander beledigen voor veelvraat.....misschien kunnen we jou dan ook wel dun sprietje of Alexia Anorexia noemen???

Je gaat me toch niet serieus vertellen dat jij al vol zit na 1 zo'n 'hamburger'??? Zoiets heeft net zoveel voedingswaarde als een minireepje.
En als volgens jou die troep(sla, tomaat, saus) niet op een broodje hamburger thuishoort waarom staat dat dan wel op die reclameborden van ze???
Dus ga ipv de huilie huilie uit te hangen bij de Febo wens ik je veel sterkte met die platte hapjes wat ze hamburgers noemen van de Mac....

acjzr1
door acjzr1 - Nov 24, 2012 om 19:59
295 Antwoorden / 3 Vragen

Er was geen sprake van een test!
Men vergeleek een kale hamburger van de Mac (ik noem het een kinderhamburger) met b.v. een whopper van Burgerking?
Wat voor een vergelijking is dat?
Een droog broodje met een plak gegrild puur mager rundergehakt met een plakje augurk en een beetje tomatenketchup vergelijken met een broodje met vet gehakt, met een vette saus, en een beetje sla...
Dat is geen test!
Dat is bedrog!
Neem dan de quarterpounder of big tasty van de Mac en vergelijk die met het afval van de concurrent!
Qua smaak zal het veel beter overeen komen en qua kwaliteit zal Mac Donalds zeker de winnaar zijn.

ri
door richard35 - Nov 24, 2012 om 21:06
204 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 19:59]Er was geen sprake van een test!
Men vergeleek een kale hamburger van de Mac (ik noem het een kinderhamburger) met b.v. een whopper van Burgerking?
Wat voor een vergelijking is dat?
Een droog broodje met een plak gegrild puur mager rundergehakt met een plakje augurk en een beetje tomatenketchup vergelijken met een broodje met vet gehakt, met een vette saus, en een beetje sla...
Dat is geen test!
Dat is bedrog!
Neem dan de quarterpounder of big tasty van de Mac en vergelijk die met het afval van de concurrent!
Qua smaak zal het veel beter overeen komen en qua kwaliteit zal Mac Donalds zeker de winnaar zijn.

Das natuurlijk onzin want ze lieten van elk filiaal een hamburger zien en of het nou whopper of hamburger heet het product is hetzelfde.
Kwaliteit van de Mac veel beter........u kunt zo stand-up comedian worden want ik lag al in een deuk om die grap

valerius-2
door valerius-2 - Nov 25, 2012 om 00:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 19:59]Er was geen sprake van een test!
Men vergeleek een kale hamburger van de Mac (ik noem het een kinderhamburger) met b.v. een whopper van Burgerking?
Wat voor een vergelijking is dat?
Een droog broodje met een plak gegrild puur mager rundergehakt met een plakje augurk en een beetje tomatenketchup vergelijken met een broodje met vet gehakt, met een vette saus, en een beetje sla...
Dat is geen test!
Dat is bedrog!
Neem dan de quarterpounder of big tasty van de Mac en vergelijk die met het afval van de concurrent!
Qua smaak zal het veel beter overeen komen en qua kwaliteit zal Mac Donalds zeker de winnaar zijn.
Iedereen mag zelf bepalen waar hij zijn hamburger koopt, persoonlijk eet ik zulke dingen niet ben nogal kieskeuriig. Zelfs gehakt maak ik zelf. Ik wil altijd weten wat er in zit.En wat de vleessoorten zijn.

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 14:39
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Kan je nagaan wat reclame en naamsbekendheid doet met sommige mensen>> ondanks dat de hamburgers van Mac Donald niet te vreten zijn, zweren sommige erbij.
Ze voelen zich bovendien gesterkt door de publieke opinie>> iets wat zo bekend is en door zoveel mensen wordt gegeten kan toch niet vies smaken...WEL dus!
Dat zijn diezelfde onwetende types die ook zweren bij Heineken>> het bocht is niet te zuipen door de vieze putlucht onder andere, maar ze weten het zeker>> Heineken is hun biertje en natuurlijk het lekkerst..
Wat zou ik graag die gezichten eens zien als ze mee zouden doen aan een blinde smaaktest> vallen ze zwaar door de mand en zelfs dan zouden ze lopen blerren dat de test vals is, niet eerlijk enz.

Durf er alles om te verwedden dat ze niet eens weten hoe een lekkere hamburger hoort te smaken.

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 16:42
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Smaak.
Albert Heijn verkoopt Sushi.
Tenminste...zo noemen ze het en dan kan je het ook verkopen als (dure) sushi.
Dat het in werkelijkheid half verrotte vis is, wat smaakt als een hap kots doet niet terzake, want appie beweert dan doodleuk dat er over smaak niet te twisten valt..
Ook al is het dan getest door echte Jappies die letterlijk staan te kokhalzen bij het eten van die zogenaamde sushi>> het zal ze een worst zijn, het lijkt kwa uiterlijk best wel veel op sushi, dat is genoeg om het ook zo te verkopen.
En die enkele muggenzifter op Kassa? Ach, lekker belangrijk, zolang het grote publiek het maar niet weet...tja..die test op Vara kassa is dan wat minder, maar ja, ze maken wel mooi een paar honderd procent winst op elk pak sushikots, ook al is de omzet niet hoog, de winst op deze "zogenaamde luxe artikelen" is natuurlijk heel aantrekkelijk.
Het is maar net wie erin trapt..

ma
door mar500 - Nov 26, 2012 om 16:48
15 Antwoorden / 3 Vragen

Belachelijk om verrotte vis met de hamburgers van MacDonald te vergelijken. De hamburgers van MacDonald zijn prima van kwaliteit, 100% puur rundvlees zonder toevoegingen.

Wat een belachelijk denigrerende opmerkingen dat mensen zoals ik geen smaak hebben. Het tegendeel is waar, ik ben juist zeer kieskeurig en een fijnproever, als er iets niet helemaal meer goed is dan proef ik dat gelijk en hoef ik het niet meer.

Van een te vette hap krijg ik meteen maag- en darmklachten, dus ook die vallen bij mij door de mand.

Het fanaticisme waarmee men Mac Donald probeert onderuit te halen, zegt genoeg denk ik zo. Of moet ik dat nog uitspellen?

freya
door freya - Nov 26, 2012 om 17:46
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@mar500:

Feit blijft dat bij de test, die door een kok werd uitgevoerd, van de zes geteste hamburgers, de hamburger van McDonald als vierde eindigde. En vóór je gaat zeggen dat het een slechte test was, op het tweede scherm waar de uitslag van het testpanel werd vermeld, eindigde de hamburger van McDonald óók op de vierde plaats.
En in beide tests stond de hamburger van de Febo op de eerste plaats, dus dat geeft toch een aardige indicatie.....

Freya

jo
door jorisw - Nov 26, 2012 om 17:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=richard35 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 21:06][quote=acjzr1 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 19:59]Er was geen sprake van een test!
Men vergeleek een kale hamburger van de Mac (ik noem het een kinderhamburger) met b.v. een whopper van Burgerking?
Wat voor een vergelijking is dat?
Een droog broodje met een plak gegrild puur mager rundergehakt met een plakje augurk en een beetje tomatenketchup vergelijken met een broodje met vet gehakt, met een vette saus, en een beetje sla...
Dat is geen test!
Dat is bedrog!
Neem dan de quarterpounder of big tasty van de Mac en vergelijk die met het afval van de concurrent!
Qua smaak zal het veel beter overeen komen en qua kwaliteit zal Mac Donalds zeker de winnaar zijn.

Das natuurlijk onzin want ze lieten van elk filiaal een hamburger zien en of het nou whopper of hamburger heet het product is hetzelfde.
Kwaliteit van de Mac veel beter........u kunt zo stand-up comedian worden want ik lag al in een deuk om die grap

Een BMW en een Dacia heten ook allebei "auto".... Het zou een betere test zijn geweest als ze de boel uit dezelfde prijsklasses hadden vergelijken. Een MacDonalds hamburger van 1 euro vergelijken met een aangeklede van de Febo (die een stuk duurder is) slaat natuurlijk nergens op.

ma
door mar500 - Nov 26, 2012 om 19:25
15 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 26 nov 2012, 17:46]@mar500:

Feit blijft dat bij de test, die door een kok werd uitgevoerd, van de zes geteste hamburgers, de hamburger van McDonald als vierde eindigde. En vóór je gaat zeggen dat het een slechte test was, op het tweede scherm waar de uitslag van het testpanel werd vermeld, eindigde de hamburger van McDonald óók op de vierde plaats.
En in beide tests stond de hamburger van de Febo op de eerste plaats, dus dat geeft toch een aardige indicatie.....

Freya

Meen je nu echt wat je zegt? Jij vindt dus dat die test van 1 kok, representatief is voor ' dé beste smaak'?

damnn

freya
door freya - Nov 26, 2012 om 20:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mar500 schreef op maandag 26 nov 2012, 19:25]....
Jij vindt dus dat die test van 1 kok, representatief is voor ' dé beste smaak'?
.....
'Lezen' is blijkbaar ook erg moeilijk.....
Ik zeg dat als een smaaktest van een kok én een publiekstest beiden dezelfde uitslag geven, dat 'een aardige indicatie' is....

Freya

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 20:19
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=mar500 schreef op maandag 26 nov 2012, 16:48]Belachelijk om verrotte vis met de hamburgers van MacDonald te vergelijken. De hamburgers van MacDonald zijn prima van kwaliteit, 100% puur rundvlees zonder toevoegingen.

Wat een belachelijk denigrerende opmerkingen dat mensen zoals ik geen smaak hebben. Het tegendeel is waar, ik ben juist zeer kieskeurig en een fijnproever, als er iets niet helemaal meer goed is dan proef ik dat gelijk en hoef ik het niet meer.

Van een te vette hap krijg ik meteen maag- en darmklachten, dus ook die vallen bij mij door de mand.

Het fanaticisme waarmee men Mac Donald probeert onderuit te halen, zegt genoeg denk ik zo. Of moet ik dat nog uitspellen?

Whahaha, voel je je aangesproken?
Goed dat je zelf even mededeelt dat je GEEN smaak hebt, ook dat getuigt van zelfkennis.
Maar waarom moet ik dat weten eigenlijk?

Sushi, wat naar rotte vis smaak is ook geen vergelijking met de hamburgers, kwou alleen ff aantonen dat mensen alles eten, ook al is het nog zo goor...(want anders zou het niet verkocht worden,

Ps laat dat "uitspellen" van je maar zitten>> als je zelf nog niet eens weet hoe je fanatisme moet spellen.

ri
door richard35 - Nov 26, 2012 om 21:25
204 Antwoorden / 37 Vragen

Dat iemand die Mar500 nog serieus neemt.....ze is een nog grotere clown dan die clown die bij haar favo hamburgerketen rondhuppelt.
Iedereen kan zien dat die burgers van de Mac op de vierde plaats staan en een kok(lijkt me toch wel dat ie weet waar ie over praat) maar toch zijn ze de beste....

ri
door richard35 - Nov 26, 2012 om 21:25
204 Antwoorden / 37 Vragen

In Mar's visie dan althans

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 22:20
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=richard35 schreef op maandag 26 nov 2012, 21:25]Dat iemand die Mar500 nog serieus neemt.....ze is een nog grotere clown dan die clown die bij haar favo hamburgerketen rondhuppelt.
Iedereen kan zien dat die burgers van de Mac op de vierde plaats staan en een kok(lijkt me toch wel dat ie weet waar ie over praat) maar toch zijn ze de beste....

Geen zorgen, staat nu met stip in de narrenlijst.
Bovendien is het ook nog zo n type wat het graag op de man wilt spelen.
Was ook de laatste reactie naar Mar toe, dat beloof ik graag.

pa
door partygirl95 - Nov 28, 2012 om 21:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk zelf bij een McDonald's en ik kan je vertellen de hamburgers zijn 100% puur rundvlees. de Quality Scouts ( een groep mensen die onderzoek doen na hoe de producten echt zijn ) nemen geregelt een kijkje in de fabrieken om te zien waar de producten vandaan komen. ik heb hier nog een filmpje van de quality scouts dat ze gaan kijken waar de hamburgers precies vandaan komen enzo. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F9O_GZrAO0k#!

ok ik ben het er ook wel me eens dat het niet echt lekkere hamburgers zijn maar meer een plat geslagen stukje vlees maar het is wel 100% puur rundvlees

de eelco
door de eelco - Nov 29, 2012 om 10:22
607 Antwoorden / 92 Vragen

hahaha....prachtige discussie over een hamburger.ik lach me rot hier over dat de ene de hamburger van mac donalds niet te vreten vind en dat andere dan meteen op hun achterse poten staan omdat de hamburger van mac donalds toch de lekkerste moet wezen omdat hij van mac donalds is..nou mensen hier mijn mening over de hamburgertje van mac donalds = niet tevreten,klef,fantasieloos en een schande dat zoiets een hamburger mag heten ook al kost hij maar een euro.

van leyden
door van leyden - Nov 30, 2012 om 14:03
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Sommigen worden boos omdat ze het geen vergelijking vinden>> zo n kaal uitgekleed, goedkoop hamburgertje van de Mac tegenover de duurdere (maar veel lekkerder) hamburger van de Febo..
Ja en???
Mac verkoopt toch zelf zijn vieze rotzooi als een hamburger,hun probleem!
Verkoop het voor mijn part als een stuk vlees, maar noem het dan GEEN hamburger. (wat het ook niet is)
Zal ze leren om mee te liften op een populaire naam van een alom geliefd stukje vlees>> zij verpesten dus de goeie naam en reputatie, want zoals gezegd,de "hamburgers" na mac donalds zijn GEEN hamburgers, het is een vieze klont vlees met allerlei (chemische?) toevoegingen..tenminste, dat denk ik, want anders is het niet te verklaren dat een eerlijk stukje rundvlees zo grondig kwa smaak verpest wordt.

acjzr1
door acjzr1 - Nov 30, 2012 om 21:40
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=richard35 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 21:06][quote=acjzr1 schreef op zaterdag 24 nov 2012, 19:59]Er was geen sprake van een test!
Men vergeleek een kale hamburger van de Mac (ik noem het een kinderhamburger) met b.v. een whopper van Burgerking?
Wat voor een vergelijking is dat?
Een droog broodje met een plak gegrild puur mager rundergehakt met een plakje augurk en een beetje tomatenketchup vergelijken met een broodje met vet gehakt, met een vette saus, en een beetje sla...
Dat is geen test!
Dat is bedrog!
Neem dan de quarterpounder of big tasty van de Mac en vergelijk die met het afval van de concurrent!
Qua smaak zal het veel beter overeen komen en qua kwaliteit zal Mac Donalds zeker de winnaar zijn.

Das natuurlijk onzin want ze lieten van elk filiaal een hamburger zien en of het nou whopper of hamburger heet het product is hetzelfde.
Kwaliteit van de Mac veel beter........u kunt zo stand-up comedian worden want ik lag al in een deuk om die grap

Hoi Richard35,
Jij bent zeer goed in het tegenspreken van jezelf.
Een Whopper is vergelijkbaar met een Big Tasty of een Quarterpounder van de Mac.
Ze hebben bij Burgerking immers geen Hamburger.
Het product is dus niet het zelfde.
Je kunt deze verschillende producten dus niet met elkaar vergelijken.
De werkelijke kwaliteit is niet getest.
Ik kies liever voor een Big Mac dan voor een "broodje hartaanval" van de Febo.
Van de Mac kan ik immers vooraf lezen wat er in zit en wat de voedingswaarde is.
Er is geen enkele ander keten waar dat mogelijk is!
Kwaliteit en smaak hebben niets met elkaar te maken.
Wat mijn gevoel voor humor betreft...
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik maak wel meer mensen aan het lachen.
En dat doe ik graag.

acjzr1
door acjzr1 - Nov 30, 2012 om 21:51
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op vrijdag 30 nov 2012, 14:03]Sommigen worden boos omdat ze het geen vergelijking vinden>> zo n kaal uitgekleed, goedkoop hamburgertje van de Mac tegenover de duurdere (maar veel lekkerder) hamburger van de Febo..
Ja en???
Mac verkoopt toch zelf zijn vieze rotzooi als een hamburger,hun probleem!
Verkoop het voor mijn part als een stuk vlees, maar noem het dan GEEN hamburger. (wat het ook niet is)
Zal ze leren om mee te liften op een populaire naam van een alom geliefd stukje vlees>> zij verpesten dus de goeie naam en reputatie, want zoals gezegd,de "hamburgers" na mac donalds zijn GEEN hamburgers, het is een vieze klont vlees met allerlei (chemische?) toevoegingen..tenminste, dat denk ik, want anders is het niet te verklaren dat een eerlijk stukje rundvlees zo grondig kwa smaak verpest wordt.

Ik proef hier wat frustratie...
Je kunt bij Mac Donalds wel iets bestellen wat lijkt op een hamburger van de Febo, maar dan heet het bij MD geen hamburger.
Je kunt bij de Febo echter niet iets bestellen waarvan men van te voren kan vertellen wat er in zit.
Dat kun je bij MD wel.
De bewering over de toevoegingen kun je beter bij de Febo neerleggen.
Bij MD (NL) gebruikt men puur rundvlees.
De enige reden dat sommige mensen het niet lekker vinden is dat het zonder toegevoegd vet gebakken wordt waardoor het droog lijkt.

Ben jij eigenlijk ooit wel eens gaan kijken in de keuken van MD?
Ik wel en men staat er helemaal open voor.
Probeer dat maar eens bij "de concurrent".

em
door emile123456 - Nov 30, 2012 om 22:43
25 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=mar500 schreef op woensdag 21 nov 2012, 11:48]Ik heb met verbazing naar de hamburgertest gekeken op 2 november j.l. en vond het heel raar dat de Mac Donald zo laag scoorde. Natuurlijk gaat het om een persoonlijke smaak, maar het leek me ook om een bevooroordeelde smaak te gaan. De hamburgers van Mac Donald worden op de grillplaat gebakken en gaan op een broodje met idd weinig poespas, wanneer je wel allerlei poespas wilt, zoals sla e.d. kan je een Big Mac bestellen.

De hamburger die de kok daarentegen maakte, daar hebben we heel hard om zitten lachen, want we kregen een klein dejâ vu momentje nl naar het volgende : http://www.youtube.com/watch?v=rvoBCr7E5qo

Geef ons maar gewoon Mac Donalds hoor, niets mis met hun hamburgers.

Murphy's mamma maakte ook geen Mac Donalds hamburger maar iets anders. Mamma's burger. Of het mag ook anders heten, boeit niet. Als je echt trek hebt of zin hebt in eten wil je die eeuwig saaie MacDonalds-rommel toch niet? Dat doe je uit nood omdat verder alles dicht is. En wat uit deze test bleek is dat er zich iets raars in ons hoofd heeft vastgezet, namelijk dat een hamburger een merk is. Wat is dat voor onzin. Mac Donalds is net zo goed een merk als mora, euroshopper of shutters. Ga eens naar een echt restaurant. Daar kom je omdat de kok die dag iets voor je maakt, wat weer net anders is dan de dag ervoor. Of haal een echt vers stokbrood met echt vers beleg, zoals op de oude gracht in Utrecht. Niet vanwege het merkje, maar om wat je eet, om wat het is.

acjzr1
door acjzr1 - Nov 30, 2012 om 23:42
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=emile123456 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 22:43][quote=mar500 schreef op woensdag 21 nov 2012, 11:48]Ik heb met verbazing naar de hamburgertest gekeken op 2 november j.l. en vond het heel raar dat de Mac Donald zo laag scoorde. Natuurlijk gaat het om een persoonlijke smaak, maar het leek me ook om een bevooroordeelde smaak te gaan. De hamburgers van Mac Donald worden op de grillplaat gebakken en gaan op een broodje met idd weinig poespas, wanneer je wel allerlei poespas wilt, zoals sla e.d. kan je een Big Mac bestellen.

De hamburger die de kok daarentegen maakte, daar hebben we heel hard om zitten lachen, want we kregen een klein dejâ vu momentje nl naar het volgende : http://www.youtube.com/watch?v=rvoBCr7E5qo

Geef ons maar gewoon Mac Donalds hoor, niets mis met hun hamburgers.

Murphy's mamma maakte ook geen Mac Donalds hamburger maar iets anders. Mamma's burger. Of het mag ook anders heten, boeit niet. Als je echt trek hebt of zin hebt in eten wil je die eeuwig saaie MacDonalds-rommel toch niet? Dat doe je uit nood omdat verder alles dicht is. En wat uit deze test bleek is dat er zich iets raars in ons hoofd heeft vastgezet, namelijk dat een hamburger een merk is. Wat is dat voor onzin. Mac Donalds is net zo goed een merk als mora, euroshopper of shutters. Ga eens naar een echt restaurant. Daar kom je omdat de kok die dag iets voor je maakt, wat weer net anders is dan de dag ervoor. Of haal een echt vers stokbrood met echt vers beleg, zoals op de oude gracht in Utrecht. Niet vanwege het merkje, maar om wat je eet, om wat het is.

Best wel een mooie reactie Emile 123456.
Een hamburger is uiteraard geen merk.
De benaming schept wel bepaalde verwachtingen bij de consument.
Als je naar een "echt restaurant"gaat dan krijg je iets waar sowieso te veel zout in zit en wat vaak ook te vet is. Zout en vet zijn namelijk de belangrijkste kenmerken van wat men beleeft bij "smaak".
Het eigenlijke product proeft men over het algemeen niet.
Als iets een korstje heeft dan proeft men zelfs niet eens meer het verschil tussen kip en vis!
Ik proef gelukkig wel wat ik eet en ben iets te vaak teleur gesteld door "echte koks".
Bij Mac Donalds weet ik dat ik geen "Haute Cuisine" hoef te verwachten.
Maar daar betaal ik ook niet voor.
Ik proef bij MD de ingrediënten net zoals wanneer ik zelf kook.
Bij een restaurantbezoek proef ik zout, peper en vet.
De rest van de ingrediënten moet ik visueel zien te onderscheiden.

fe
door festinger - Dec 1, 2012 om 03:11
410 Antwoorden / 18 Vragen

Hamburgers van Mac. Een wezenlijke discussie alhier dus moet ik erook wat vinden wil ik erbij horen.
Echter ik pas dit keer.

Oeps moet wel wat vinden.Nou vooruit. Smakeloze maagvulling!

ri
door richard35 - Dec 1, 2012 om 13:49
204 Antwoorden / 37 Vragen

Jullie kunnen nog wel 100 keer zeggen dat jullie de Hamburgers van de Mac heerlijk vinden maar de FEITEN van de test liegen niet.
En het is toch ook duidelijk te zien dat de Hamburger van de Mac er onsmakelijk uitziet vergeleken met de afbeelding van deze die in elk restaurant van hen te zien is.
Over smaak valt niet te twisten maar over misleiding van de klant door een totaal andere hamburger te verkopen dan op de afbeelding staat is geen discussie punt. Ik denk(weet ook wel bijna zeker) dat je al deze hamburgers door 10 koks of andere experts op dat gebied laat testen de hamburger van MacDonalds wederom erg laag zal eindigen.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 1, 2012 om 16:26
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=richard35 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 13:49]Jullie kunnen nog wel 100 keer zeggen dat jullie de Hamburgers van de Mac heerlijk vinden maar de FEITEN van de test liegen niet.
En het is toch ook duidelijk te zien dat de Hamburger van de Mac er onsmakelijk uitziet vergeleken met de afbeelding van deze die in elk restaurant van hen te zien is.
Over smaak valt niet te twisten maar over misleiding van de klant door een totaal andere hamburger te verkopen dan op de afbeelding staat is geen discussie punt. Ik denk(weet ook wel bijna zeker) dat je al deze hamburgers door 10 koks of andere experts op dat gebied laat testen de hamburger van MacDonalds wederom erg laag zal eindigen.

Ik heb nooit beweerd dat de hamburger van de Mac lekker is.
Het is namelijk een droog broodje met een mager plakje puur rundergehakt een beetje ketchup en een plakje augurk. Vrijwel geen vet dus en ook vrijwel geen zout.
Dus ook weinig smaak.

De mening van een persoon als feitelijk bewijs zien is wat kortzichtig te noemen.
Het is algemeen bekend dat koks koken met (te) veel zout en peper.
Dat zul je bij MD niet zien gebeuren.
Ook niet bij de lekkere burgers zoals de Big Mac, Big Tasty Quarterpounder e.d.
Deze zijn echter qua smaak wel vergelijkbaar met b.v. een Whopper.

Daarnaast is het zo dat bij iedere leverancier het product op de foto er mooier uit ziet dan het eigenlijke product. Dus ook bij de Febo.
Sterker nog, zelfs bij sterrenrestaurants.
Misleiden doen ze dus allemaal.

Men heeft in deze "test" producten vergeleken die totaal verschillend zijn op smaak en samenstelling van het gehakt. Men heeft niet gecontroleerd op belangrijke zaken zoals vet en zout.
Ik wil bij een test het liefst weten wat het gezondst is.
Wat het lekkerste is bepaal ik zelf.
Dat kan een ander niet voor mij beslissen.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2012 om 17:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 16:26][quote=richard35 schreef op zaterdag 1 dec 2012, 13:49]Jullie kunnen nog wel 100 keer zeggen dat jullie de Hamburgers van de Mac heerlijk vinden maar de FEITEN van de test liegen niet.
En het is toch ook duidelijk te zien dat de Hamburger van de Mac er onsmakelijk uitziet vergeleken met de afbeelding van deze die in elk restaurant van hen te zien is.
Over smaak valt niet te twisten maar over misleiding van de klant door een totaal andere hamburger te verkopen dan op de afbeelding staat is geen discussie punt. Ik denk(weet ook wel bijna zeker) dat je al deze hamburgers door 10 koks of andere experts op dat gebied laat testen de hamburger van MacDonalds wederom erg laag zal eindigen.

Ik heb nooit beweerd dat de hamburger van de Mac lekker is.
Het is namelijk een droog broodje met een mager plakje puur rundergehakt een beetje ketchup en een plakje augurk. Vrijwel geen vet dus en ook vrijwel geen zout.
Dus ook weinig smaak.

De mening van een persoon als feitelijk bewijs zien is wat kortzichtig te noemen.
Het is algemeen bekend dat koks koken met (te) veel zout en peper.
Dat zul je bij MD niet zien gebeuren.
Ook niet bij de lekkere burgers zoals de Big Mac, Big Tasty Quarterpounder e.d.
Deze zijn echter qua smaak wel vergelijkbaar met b.v. een Whopper.

Daarnaast is het zo dat bij iedere leverancier het product op de foto er mooier uit ziet dan het eigenlijke product. Dus ook bij de Febo.
Sterker nog, zelfs bij sterrenrestaurants.
Misleiden doen ze dus allemaal.

Men heeft in deze "test" producten vergeleken die totaal verschillend zijn op smaak en samenstelling van het gehakt. Men heeft niet gecontroleerd op belangrijke zaken zoals vet en zout.
Ik wil bij een test het liefst weten wat het gezondst is.
Wat het lekkerste is bepaal ik zelf.
Dat kan een ander niet voor mij beslissen.
Ja zijn mensen die hebben honger en dan smaken rauwe bonen zelfs.Het schijnt in geval geen ziekte verwekker zijn, tot nog toe nog niet van gehoord

van leyden
door van leyden - Dec 2, 2012 om 14:04
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Resumerend>> de 1 vind juist de mac hamburger juist super en de ander juist weer niet.
Wie heeft er nou gelijk? Alleen een echt blinde smaaktest zal het antwoord kunnen geven.
Dat gaat dus nooit meer lukken, want hoe je de test ook zal uitvoeren, de macfans zullen altijd beweren dat de test niet deugt..gewoon omdat ik nu al voorspel dat ze steevast onderaan zullen eindigen...

Maar laat jullie vooral niet ontmoedigen om die mac-zooi te eten>> de economie en de mac moeten ook draaien en het bewijst maar weer eens dat een mens alles vreet zolang er maar voldoende mee geadverteerd wordt. (zelfde voor Heineken en nog veel meer a merken)

van leyden
door van leyden - Dec 2, 2012 om 14:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Er zijn er ook bij die beweren dat de mac hamburger uit 100% rundvlees bestaat,,,
Dat zal best, maar er zit ook nog iets anders in...een heel vies goedje, ik weet niet wat, (om bederf te voorkomen?)
Zoals hun hamburger smaakt, krijg ik het thuis niet voor elkaar, volgens mij hoort een hamburger anders te smaken, veel beter dus.

Over smaak valt niet te twisten...zegt men...vooral de macfans zeggen het...
Waarom hebben ze dan toch kritiek over de uitslag van deze test?

van leyden
door van leyden - Dec 2, 2012 om 14:30
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Spa bronwater was ik nog vergeten...
Ondanks dat het Nederlandse kraanwater het beste in de wereld is, ondanks dat het kraanwater het lekkerst is in elke blinde smaaktest, zijn er nog hele legers die hun hele leven met die plastic flessen rondzeulen.
Want?
De reclame heeft ze wijsgemaakt dat een bronwatertje nog beter / lekkerder en gezonder is als kraanwater.
Waanzin of de kracht van de reclame?
In ieder geval een berg onnodige milieuvervuiling.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 2, 2012 om 20:05
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 2 dec 2012, 14:04]Resumerend>> de 1 vind juist de mac hamburger juist super en de ander juist weer niet.
Wie heeft er nou gelijk? Alleen een echt blinde smaaktest zal het antwoord kunnen geven.
Dat gaat dus nooit meer lukken, want hoe je de test ook zal uitvoeren, de macfans zullen altijd beweren dat de test niet deugt..gewoon omdat ik nu al voorspel dat ze steevast onderaan zullen eindigen...

Maar laat jullie vooral niet ontmoedigen om die mac-zooi te eten>> de economie en de mac moeten ook draaien en het bewijst maar weer eens dat een mens alles vreet zolang er maar voldoende mee geadverteerd wordt. (zelfde voor Heineken en nog veel meer a merken)

De test deugt niet omdat er totaal verschillende producten met elkaar vergeleken worden.
Niet omdat de Mac laag scoort.
Als je op de zelfde manier b.v. een pizzatest doet en je test van de ene fabrikant de allersimpelste pizza margerita en van de andere de meest luxe quattro stagioni dan kan ik de uitslag ook wel voorspellen.

van leyden
door van leyden - Dec 2, 2012 om 20:59
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Sommigen menen dat smaak te maken heeft met aankleding...

Zal het even zo uitleggen>>> liever de kaalste margerita-pizza van Domino s pizza dan een rijkelijk aangeklede pizza van de Albert Heijn.
Om maar even bij het voorbeeld te blijven, heb ze allebei 1 of meerdere keren gegeten en die van de appie zijn niet lekker (is nog een understatement) Die van Domino s zijn daarentegen helemaal super!

Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk die ik volgens sommigen ongetwijfeld niet zal hebben...
Het zij zo.
Weet je wat? Over smaak valt niet te twisten..
Kopen jullie maar die vieze meelballen die appie als pizza verkoopt,,,rijkelijk gevuld en aangekleed, dan eet ik wel die kale pizza s van de Domino. Toch nog veeeeeellll lekkerder.

Eet smakelijk.

van leyden
door van leyden - Dec 2, 2012 om 21:08
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Note.
Het betreft de dagverse pizza s van appie, geen diepvries dus.

ma
door mar500 - Dec 2, 2012 om 21:46
15 Antwoorden / 3 Vragen

Over smaak valt niet te twisten. Ik vind het daarom ook helemaal niet erg dat de kok de Mac donalds lager waardeert dan bijv. de Febo. Wat mij wel tegen de borst stuit is dat de Mac Donalds gewoon bij voorbaat een onvoldoende scoort.

Wanneer men objectief naar een hamburger van Mac Donalds kijkt, dan ziet men dat Mac Donald een hamburger van 100% puur rundvlees aanbiedt (dus niet een mengelmoesje van varkens/paard/kip etc.) . Dat Mac Donalds deze hamburger grillt op een nette grillplaat en niet frituurt bijv. of op een andere manier klaarmaakt, zoals dit niet hoort bij een hamburger.

Vervolgens komt de hamburger op een vers broodje, die ook nog even kort gegrild wordt op de grillplaat, hiermee voorkom je dat evt. vleesvetten en sauzen heel erg in het broodje trekken, omdat deze dan een klein knapperig korstje krijgt. Dit wordt veel gedaan bij hamburgers.

Dit op zich verdient al minimaal een 6 voor kwaliteit.

Dat het vervolgens weinig aangekleed is, is een kwestie van smaak en vooral kinderen houden juist helemaal niét van al die poespas!!! Van mijn dochtertje moet zelfs de augurk en de uitjes er ook nog vanaf!!!
Kinderen willen doorgaans geen sla, komkommer en tomaatjes op hun broodje! Dat is meer een smaak die volwassenen graag hebben.

Wanneer het dan gewoon niet de smaak is van deze kok, en hij de Febo lekkerder vindt, prima, dat moet hij weten en dan mag die Febo van mij best winnen, want een smaak van 1 kok is toch zeker niet representatief voor DE BESTE SMAAK? kom op mensen! Dat is toch een absurde gedachtegang?

Maar wanneer er gewoon een net kwalitatief goed product wordt afgeleverd, hoort dat op zijn minst al een zes te krijgen, wanneer je vindt dat de aankleding ook punten verdient, dan zou Mac Donald daar laag op scoren en wanneer het toevallig ook nog je smaak niet is, scoort die daar ook laag op. Zou ik in kunnen komen,

Waar ik niet in kan komen is dat de Mac Donalds gewoon een dikke onvoldoende krijgt, alsof ze gewoon troep verkopen. Nee ze verkopen een weinig aangeklede hamburger die kwalitatief goed is, weinig aangekleed is, precies zoals voornamelijk kinderen, maar ook nog steeds heel veel volwassenen het liefst zien voor een hele lage prijs.
Wanneer je van poes pas houdt heeft de Mac donalds ook nog, Quarter Pounders, Big Macs etc in de verkoop, meer aangeklede hamburgers (ook met sla en poespas) voor een hogere prijs.

Gewoon kwaliteit voor een eerlijke prijs.

ma
door mar500 - Dec 2, 2012 om 21:47
15 Antwoorden / 3 Vragen

oh ja en dat vergeet ik nog toe te voegen, dat dan als klap op de vuurpijl die kok met een hamburger op de proppen komt die ik nog niet gratis en voor niets zou willen hebben! Over een broodje troep gesproken.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 3, 2012 om 00:33
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 2 dec 2012, 20:59]Sommigen menen dat smaak te maken heeft met aankleding...

Zal het even zo uitleggen>>> liever de kaalste margerita-pizza van Domino s pizza dan een rijkelijk aangeklede pizza van de Albert Heijn.
Om maar even bij het voorbeeld te blijven, heb ze allebei 1 of meerdere keren gegeten en die van de appie zijn niet lekker (is nog een understatement) Die van Domino s zijn daarentegen helemaal super!

Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk die ik volgens sommigen ongetwijfeld niet zal hebben...
Het zij zo.
Weet je wat? Over smaak valt niet te twisten..
Kopen jullie maar die vieze meelballen die appie als pizza verkoopt,,,rijkelijk gevuld en aangekleed, dan eet ik wel die kale pizza s van de Domino. Toch nog veeeeeellll lekkerder.

Eet smakelijk.

Weer een gemiste kans...

Appie levert geen kant en klare pizza's.
Domino's levert geen pizza's die je zelf kunt bakken.
Weer twee totaal verschillende producten en dus niet te vergelijken.

Leuk onderwerp...toch?

ri
door richard35 - Dec 3, 2012 om 13:54
204 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=mar500 schreef op zondag 2 dec 2012, 21:47]oh ja en dat vergeet ik nog toe te voegen, dat dan als klap op de vuurpijl die kok met een hamburger op de proppen komt die ik nog niet gratis en voor niets zou willen hebben! Over een broodje troep gesproken.

Hahaha en dan noemt ze die Hamburger een broodje troep en de Hamburger van de MD lekker......neemt je eigen familie je nog wel serieus Mar???

van leyden
door van leyden - Dec 3, 2012 om 16:25
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Er zit hier een kleuter die koste wat het kost zijn zielige gelijk zit te halen.
Een pizza van appie is niet gebakken en die van Domino s wel...

Ja en??
Al bak je een pizza van de appie in elke willekeurige oven>> hij is en blijft niet te vreten.
Volgens mij heeft hij er de ballen er verstand van>> niet de oven bepaalt de smaak, (iedereen kan ook een pizza in de oven opwarmen, mits die niet helemaal op zijn achterhoofd gevallen is) maar de ingredienten en ook de versheid van een pizza bepalen de eindsmaak.

Bijzonder kinderachtig dus om te suggereren dat het wel eens aan het bakproces zou kunnen liggen, dat de smaken verschillen. ( hier dus het verschil tussen die vieze pizza s van de appie versus de lekkere piza van Domino)

Zoo...kleuter heeft weer aandacht genoeg gehad.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 3, 2012 om 17:13
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 3 dec 2012, 16:25]Er zit hier een kleuter die koste wat het kost zijn zielige gelijk zit te halen.
Een pizza van appie is niet gebakken en die van Domino s wel...

Ja en??
Al bak je een pizza van de appie in elke willekeurige oven>> hij is en blijft niet te vreten.
Volgens mij heeft hij er de ballen er verstand van>> niet de oven bepaalt de smaak, (iedereen kan ook een pizza in de oven opwarmen, mits die niet helemaal op zijn achterhoofd gevallen is) maar de ingredienten en ook de versheid van een pizza bepalen de eindsmaak.

Bijzonder kinderachtig dus om te suggereren dat het wel eens aan het bakproces zou kunnen liggen, dat de smaken verschillen. ( hier dus het verschil tussen die vieze pizza s van de appie versus de lekkere piza van Domino)

Zoo...kleuter heeft weer aandacht genoeg gehad.

Beste van leyden,
Ik hoef helemaal geen gelijk te krijgen want volgens jou heb alleen jij dat.
Een beetje sarcasme kun jij helaas ook niet waarderen.
Netjes en beleefd blijven blijkt ook te hoog gegrepen.
Daarnaast is het voor de lezers van dit forum heel snel duidelijk wie zich hier gedraagt als een kleuter.

Met viendelijke groet,
acjzr1 :)

van leyden
door van leyden - Dec 3, 2012 om 21:11
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ok, zal een beetje inbinden, dat van die kleuter neem ik terug.
Maar ik probeerde een eerlijke smaakvergelijking te geven over 2 soorten pizza s, en jij denkt weer makkelijk te scoren door slim op te merken dat de pizza s van de appie niet hetzelfde zijn als de pizza s van Domino..?

Zand erover.
Zeer vriendelijke groeten terug.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 3, 2012 om 21:58
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 3 dec 2012, 21:11]Ok, zal een beetje inbinden, dat van die kleuter neem ik terug.
Maar ik probeerde een eerlijke smaakvergelijking te geven over 2 soorten pizza s, en jij denkt weer makkelijk te scoren door slim op te merken dat de pizza s van de appie niet hetzelfde zijn als de pizza s van Domino..?

Zand erover.
Zeer vriendelijke groeten terug.

Ok?

Ik heb zo mijn bedenkingen bij deze reactie...
Ik probeerde namelijk niet om "makkelijk te scoren" zoals jij het noemt en ben van mening dat de vergelijking tussen pizza's van AH en Domino's echt niet klopt.
AH heeft immers zeer veel verschillende pizza's.
Net zoals Domino's een ruime variatie heeft.
Grootste verschil is dat de pizza's van AH nog gebakken dienen te worden.
Maar als je de beste pizza van AH vergelijkt met de slechtste van Domino's dan zal AH winnen.
Kies je twee vergelijkbare (bij voorbeeld quattro stagioni) dan zal Domino's ongetwijfeld winnen!
Dat is ook mijn bezwaar bij de test waar dit topic over gaat.
Er worden totaal verschillende producten met elkaar vergeleken.
Bij een test van b.v. auto's wordt er een vergelijking gemaakt tussen auto's uit de zelfde klasse.
Zodat een Ford Ka niet hoeft te strijden tegen een Maybach, maar wel tegen een Fiat Punto.
In de "hamburgertest" worden appels met peren vergeleken.
Beiden fruit, maar totaal verschillend
Dat is het enige waar ik mij aan erger.

Nogmaals vriendelijke groeten en inderdaad zand erover.

Je hebt in een eerder bericht gesproken over een toevoeging aan het rundvlees.
Ik ken de roze smurrie die jij bedoelt.
Er zijn echter onafhankelijke onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de betreffende smurrie niet in de Nederlandse burgers van MD zit. Puur ter info.

Nog een zeer goed avond en tot de volgende keer.

van leyden
door van leyden - Dec 3, 2012 om 22:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Snap je punt wel, maar hoe kaal of aangekleed een hamburger ook is, hij moet toch lekker zijn.
De vergelijking met auto s gaat niet helemaal op>> iedereen weet het verschil tussen een lada of een Bugatti, maar een hamburger is een hamburger (die ook zo hoort te smaken)
Hoe? Gelukkig bepaal ik dat niet, maar het testpanel...
Waar ik me wel in kan vinden.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 3, 2012 om 22:47
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 3 dec 2012, 22:27]Snap je punt wel, maar hoe kaal of aangekleed een hamburger ook is, hij moet toch lekker zijn.
De vergelijking met auto s gaat niet helemaal op>> iedereen weet het verschil tussen een lada of een Bugatti, maar een hamburger is een hamburger (die ook zo hoort te smaken)
Hoe? Gelukkig bepaal ik dat niet, maar het testpanel...
Waar ik me wel in kan vinden.

Bedankt voor de reactie.
Een hamburger is niet per se een hamburger.
Maar dat ter zijde.
Dat had ik al uitgelegd.
Dat de hamburger van de Mac (Lada) niet lekker is daar zijn wij het samen over eens.
Maar MD verkoopt naast Lada's ook Bugatti's.
Het is dus niet eerlijk dat men bij MD een Lada koopt en die vergelijkt met een Bugatti van de concurrent.

Wat lekker is bepalen jij en ik zelf.
Dus niet een kok of een testpanel.

toolboy
door toolboy - Dec 3, 2012 om 23:31
965 Antwoorden / 40 Vragen

Volgens mij gaat deze ts over hamburgers.!!!!
De burgertjes van Mcd zijn prima.
Kwaliteit prijs zijn ok.
Een vergelijk met andere burgers is in mijn ogen dan ook niet mogelijk.
Niemand maakt ter wereld dezelfde burgers als fastfood keten MC Donalds.
En Ja ik heb er ,en geniet er nog steeds van