poezebeest
door poezebeest Apr 6, 2011 om 14:52
Voeding & gezondheid

Vakantie op Bali

Mijn vraag is: is het werkelijk nodig dat ik een vaccinatie voor hondsdolheid moet nemen als ik 3 weken op Bali vertoef?
Deze wordt namelijk niet vergoed, en is vrij prijzig.
Wel heb ik de andere vaccinaties genomen zoals Hepatitus A en B, Tyfus, enTetanus totaal 3 injecies.
Ik voel me toch niet helemaal gerust bij het idee dat er hondsdolheid heerst.
Wat zal ik doen????
Alvast bedankt voor de adviezen.

1104 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Gezien uw naam lijkt mij deze vaccinatie niet geheel overbodig.
U zult al snel gebeten kunnen worden.
Er lopen namelijk veel honden los op Bali.

Doe er dan gelijk een injectie bij tegen de niesziekte.
Daar heeft u [waarschijnlijk gezien uw naam] ook baat bij.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, zet het eens af tegen de kosten die je moet maken als je gebeten wordt...

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De uitdrukking 'Safety first' is er niet voor niets. Sterker nog, ik kan mij voorstellen dat als u de injectie niet laat zetten en u wordt ziek en er worden extra kosten gemaakt, dat uw verzekeraar zegt 'Ja hallo, u heeft geen voorzorgsmaatregelen genomen, wij vergoeden niets'. Ik zeg niet dát het gebeurt, maar het zou zo maar kunnen. En u heeft er niet alleen iets aan op vakantie, ook in Nederland zit u bij wonden etc. weer drie jaar snor.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorkomen is beter dan genezen, of niet genezen misschien in dit geval.Ik zou in ieder geval zelf die vaccinatie wel nemen. Laat het een paar tientjes kosten,wat is dat nu op het bedrag van Uw vakantie in het geheel. En het gaat tenslotte om Uw gezondheid. Lijkt mij belangrijker dan die paar centen. En onthoud dat U als U eenmaal op Bali bent toch stukken goedkoper uit bent dan hier in Nederland. Dus dan is dat zo weer terug verdiend.

Groeten en een fijne vakantie.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo poezebeest,

Je kunt beter advies vragen bij de GGD dan hier.
Even vragen bij de reizigersinformatie of deze vaccinatie voor Bali nodig is.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het voor de zekerheid gewoon doen ook al kost het wat.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

loreleigil schreef op woensdag 6 apr 2011, 15:34: De uitdrukking 'Safety first' is er niet voor niets. Sterker nog, ik kan mij voorstellen dat als u de injectie niet laat zetten en u wordt ziek en er worden extra kosten gemaakt, dat uw verzekeraar zegt 'Ja hallo, u heeft geen voorzorgsmaatregelen genomen, wij vergoeden niets'. Ik zeg niet dát het gebeurt, maar het zou zo maar kunnen. En u heeft er niet alleen iets aan op vakantie, ook in Nederland zit u bij wonden etc. weer drie jaar snor.

Google eerst eens op hondsdolheid, voordat je een onzinnig antwoord geeft. Er zijn op de hele wereld hooguit een handvol mensen, die hondsdolheid als ziekte hebben overleefd.

En een ziektekostenverzekeraar, die wegens niet preventief handelen, niets vergoedt, waar haal je die domme onzin vandaan?????

Had je maar niet op de wintersport moeten gaan (breek je geen been), had je maar niet naar buiten moeten gaan (struikel je niet over een stoeptegel), had je maar niet ......................

Vladja

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op woensdag 6 apr 2011, 16:41:
loreleigil schreef op woensdag 6 apr 2011, 15:34: De uitdrukking 'Safety first' is er niet voor niets. Sterker nog, ik kan mij voorstellen dat als u de injectie niet laat zetten en u wordt ziek en er worden extra kosten gemaakt, dat uw verzekeraar zegt 'Ja hallo, u heeft geen voorzorgsmaatregelen genomen, wij vergoeden niets'. Ik zeg niet dát het gebeurt, maar het zou zo maar kunnen. En u heeft er niet alleen iets aan op vakantie, ook in Nederland zit u bij wonden etc. weer drie jaar snor.

vladja schreef op woensdag 6 apr 2011, 16:41: Google eerst eens op hondsdolheid, voordat je een onzinnig antwoord geeft. Er zijn op de hele wereld hooguit een handvol mensen, die hondsdolheid als ziekte hebben overleefd.

Ehhh, ja? Waar zeg ik precies iets over de medische gevolgen van hondsdolheid?

[quote=vladja schreef op woensdag 6 apr 2011, 16:41En een ziektekostenverzekeraar, die wegens niet preventief handelen, niets vergoedt, waar haal je die domme onzin vandaan?????

En waar haal jij vandaan dat ik de ziektekostenverzekeraar bedoel? Kun je misschien iets respectvoller met een ander omgaan dan iemand woorden in de mond leggen en het vervolgens domme onzin noemen? Ik zeg ook nergens DAT HET ZO IS, ik zeg dat ik het me kan voorstellen dat een verzekeraar (dus niet ziektekostenverzekeraar) zo rederneert. Groot verschil beste Vladja.

vladja schreef op woensdag 6 apr 2011, 16:41: Had je maar niet op de wintersport moeten gaan (breek je geen been), had je maar niet naar buiten moeten gaan (struikel je niet over een stoeptegel), had je maar niet ......................Vladja

Dit komt voor jou rekening, die rare gevolgtrekkingen. Ik zat meer te denken aan het geval je doet de deur niet op slot en je wordt beroofd. Dan krijg je ook niets vergoed, omdat je gelegeheid biedt. Stel je laat de prik niet zetten en je moet dus extra snel naar huis, er worden extra kosten gemaakt voor andere vlucht etc. Dan zou ik me voor kunnen stellen dat een verzekeraar flink gaat kijken of ze die kosten op jou kunnen verhalen, omdat jij de aangeraden vaccinaties niet laat zetten. Nogmaals, ik zeg niet dat dit zo is, ik kan het me alleen voorstellen. Je hoeft het echt nioet met me eens te zijn, maar doe even normaal zeg. Je toon wordt de laatste tijd steeds asocialer en dat vind ik erg vervelend. We zijn allemaal mensen met een eigen mening. Heb daar ook een beetje respect voor.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

poezebeest

Advies: informeer eens bij de ambassade.

Prettige vakantie toegewenst, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je moet voor jezelf de afweging maken of het besparen
van het vaccinatiegeld opweegt tegen het
risico van een besmetting tegen hondsdolheid.
Daarbij is een zorgelozer verblijf op Bali ook wat waard.
Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen
en de vaccinatie alsnog nemen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2011 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige ziektekostenverzekeraars zijn ronduit raar: ze vergoeden niet de vaccinatie, maar wel alle kosten wanneer je ziek wordt, ook al is die ziekte gekomen door het nalaten van een vaccinatie ... :S
Hondsdolheid heb je alleen last van als je gebeten wordt door een hondsdol dier. Die heb ik daar niet gezien, maar de kans daarop is niet 0%. Als je het mij vraagt is het niet strikt noodzakelijk, maar het kán natuurlijk erg vervelend zijn om zo'n ziekte te krijgen al is de kans daarop erg klein. Aan jou de keuze.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen hartelijk dank voor de welgemeende adviezen, ik laat me toch maar inenten voor mijn vakantie naar Bali tegen hondsdolheid, het is zoals zovelen hier al zeggen, dat je beter met een gerust hart op vakantie kan gaan, en niet op de centen beknibbelen.
Ik had nog wel gehoopt op een reactie van een arts of iemand met dergelijke ervaring met deze vaccinaties.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2011 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me overbodig.
Het niet aaien van honden en die lieve aapjes is een beter advies.

Een hele fijne vakantie gewenst

ve
door verwijderd - Apr 22, 2011 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste poezebeest,
Het gaat er niet om, hoe lang je daar blijft, maar DAT je er verblijft alleen al is een risico.
Op het totaalbedrag vallen die kosten toch wel mee?
Zou het voor alle zekerheid doen.
Fijne vakantie.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2011 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

poezebeest

Ik zou geen risico nemen en de kosten voor lief nemen. Prettige vakantie toegewenst.

Read.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze is al bijna terug hoor.