venema79
door venema79 Jun 18, 2012 om 09:04
Voeding & gezondheid

Vergoeding CAK

Gebruik al jaren medicijnen tegen een chronische ziekte. Een medicijn die nooit stop zal worden gezet.Elk jaar kreeg ik de standaardvergoeding en daarnaast nog de extra vergoeding. Afgelopen jaar kreeg ik die niet, terwijl ik volgens de medicijnenlijst wel recht op heb. Het middel komt voor op de lijst van medicijnen die zij hanteren en ik zit boven de aantal mg. die zij daarvoor hanteren. Begrijp niet dat ik nu niet meer voor in aanmerking kom. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt. Heb al bezwaar aangetekend, maar dat antwoord laat nog wel even op zich wachten denk ik, terwijl ze officieel binnen 8 weken moeten reageren.

908 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt niet eerst gewoon even geïnformeerd waarom je het niet meer kreeg?

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder jaar wordt de lijst om voor vergoeding in aanmerking te komen, aangepast/gewijzigd. Heb je wel op de lijst van 2010 gekeken?

En de medicijnen moeten vermeld staan bij de ziekte die je hebt.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het middel komt voor op de lijst van medicijnen die zij hanteren en ik zit boven de aantal mg. die zij daarvoor hanteren.

Hopelijk duurt het niet zo lang voordat er reactie op uw bezwaarschrift komt.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind die vergoedingen toch krom want ik slik ook medicijnen die op de lijst voorkomen alleen in een lagere dosis en ik krijg niks!!

Terwijl ik dus wel gewoon elk jaar mijn eigen bijdrage kwijt ben, net zoveel als iemand die een hogere dosis slikt. Slaat nergens op.

Sorry, moest ik even kwijt.

Verder ben ik het met Winterman eens, heb je al gebeld/gemaild met de vraag waarom.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oops

toevoeging.
het zou kunnen komen omdat uw dosering hoger is als wat "zij daarvoor hanteren."

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tdehond,

Volgens mij is er alleen een ondergrens van het aantal mg per medicijn.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op maandag 18 jun 2012, 10:51: Tdehond,

Volgens mij is er alleen een ondergrens van het aantal mg per medicijn.

Inderdaad.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 18 jun 2012, 10:32: Het middel komt voor op de lijst van medicijnen die zij hanteren en ik zit boven de aantal mg. die zij daarvoor hanteren.

Het middel moet ook nog staan bij de ziekte die je hebt. Er zijn medicijnen die bij verschillende ziektes worden gebruikt.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie dat men uitgaat van minimaal 180 standaard dagdoseringen. Als ik vraagsteller goed begrijp is de dosering boven de standaarddagdosering.

Maar ik zie ook dat er een gratis telefoonnummer is wat gebeld kan worden voor meer info. ( onderaan).

Klik hier

sonjaatje schreef op maandag 18 jun 2012, 10:51: Tdehond,

Volgens mij is er alleen een ondergrens van het aantal mg per medicijn.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat toch minimaal.

Je moet minimaal een aantal doseringen hebben geslikt, staat niks over maximaal.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het woord "minimaal" is m.i. niet het probleem in dit geval maar het begrip "standaard dagdosering".

Standaard dagdosering
Een standaard dagdosering is een internationaal aanvaarde maat voor de hoeveelheid werkzame stof in geneesmiddelen die een volwassene gemiddeld per dag gebruikt

Meer info:
klik
Hier wordt het goed uitgelegd met voorbeeld.

sonjaatje schreef op maandag 18 jun 2012, 11:30: Er staat toch minimaal.

Je moet minimaal een aantal doseringen hebben geslikt, staat niks over maximaal.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je moet minimaal zoveel mg per dag slikken, en ts doet dat.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorbeeld: van het medicijn dat ik slik moet je minimaal 75mg per dag slikken. En dat minimaal 180 x per jaar. Ik slik elke dag 10mg dus ik krijg geen tegemoetkoming.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 18 jun 2012, 11:05:

Maar ik zie ook dat er een gratis telefoonnummer is wat gebeld kan worden voor meer info. ( onderaan).

Dat is wel handig! Dat nummer zal natuurlijk nooit in de brief staan die TS heeft gekregen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij nader inzien: Ik ga met u mee. Ik ben benieuwd wat CAK als reden aanvoert.

sonjaatje schreef op maandag 18 jun 2012, 11:53: Voorbeeld: van het medicijn dat ik slik moet je minimaal 75mg per dag slikken. En dat minimaal 180 x per jaar. Ik slik elke dag 10mg dus ik krijg geen tegemoetkoming.