to
door toermalijn60 Feb 11, 2015 om 20:03
Voeding & gezondheid

Vergoeding permanente ontharing bij hydradenitis supperativa

Mijn zoon van 27 is wegens hydradenitis supperativa onder behandeling bij het UMCGroningen. Zijn behandelend specialist adviseert permanente ontharing bij een huidkliniek in Assen. De arts stuurt de verzekering een verzoek om de behandeling te vergoeden. In die brief motiveert hij zijn verzoek:
Zonder deze behandeling zal er op termijn weer een aantal operaties moeten plaatsvinden en die zullen veel duurder uitvallen dan de permanente ontharing.
De verzekering (OHRA) weigert te vergoeden.Ik heb naar aanleiding van hun weigering telefonisch contact gehad met hun, maar ze blijven nee zeggen.
Onze zoon en wij hebben besloten dat de behandeling wel door moet gaan,ook zonder vergoeding. Wij betalen hem nu, maar we vragen ons af of dit niet anders kan.

726 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 11, 2015 om 20:35
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als de verzekering nee zegt, ondanks uw inspanningen, heeft u geen opties meer. Praat eens met het Juridisch loket in uw gemeente (google) en maak een afspraak met ze.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2015 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een klacht indienen bij het SKGZ, klik hier.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2015 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet of u hiervan op de hoogte bent, maar er is een patienten vereniging voor die aandoening. Misschien hebben zij wel adviezen.

Klik hier

bergseroel
door bergseroel - Feb 12, 2015 om 10:07
39 Antwoorden / 4 Vragen

Vaak gaat de zorgverzekering alsnog akkoord als de medisch specialist een tweede verzoek indient met nadere toelichting waarom de ingreep toch echt noodzakelijk geacht wordt. Ik zou uw dermatoloog dan ook vriendelijk verzoeken om nog een poging te wagen.

getty
door getty - Feb 12, 2015 om 11:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als hij het zelf betaalt, kan hij het opvoeren als aftrekpost bij de belastingaangifte over dit jaar. Als u het betaalt voor hem, kan dit overigens niet. Misschien kunt u hem een bedrag schenken, zodat hij vervolgens van zijn rekening de betaling doet.

oh
door ohra nl - Feb 12, 2015 om 13:57
28 Antwoorden / 0 Vragen

Beste toermalijn60,

Wij willen graag nog keer naar jouw aanvraag kijken. Wil jij een e-mail sturen naar webcare@ohra.nl met als onderwerp "vergoeding permanente ontharing bij hydradenitis supperativa. kassa.vara.nl"? Vermeld hierin jouw N.A.W. gegevens en polisnummer.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
OHRA Webcare

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 15:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, aangrijpen die kans. En zeg er alvast bij dat u de afloop van dit geschil met Ohra hier zult melden.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2015 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 15:46]Nou, aangrijpen die kans. En zeg er alvast bij dat u de afloop van dit geschil met Ohra hier zult melden.

Eigenlijk treurig als het op deze manier wel zou lukken. Maar nood breekt wet.

to
door toermalijn60 - Mar 18, 2015 om 12:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Al weer een paar weken geleden is OHRA aan de slag gegaan met heroverwegen van hun besluit om de permanente ontharing niet te vergoeden. We hebben een negatief advies gekregen: ze vergoeden niet. Ze zeggen:" Laserontharing bij deze indicatie voldoet niet aan de zogenaamde stand van wetenschap en de praktijk.
In 2007 heeft het zorginstituut Nederland aangegeven dat deze zorg daarom niet onder het verzekerde pakket valt. Na onderzoek door de medisch adviseur meldt deze dat laserbehandeling kan ondersteunen in het verminderen van de symptomen, maar het is geen behandeling van de aandoening. Op dit moment bestaat geen vergoeding vanuit de basisverzekering."
Ik ga dit weekend met mijn zoon aan de slag om een klacht in te dienen bij het SKGZ. Hij moet dit zelf doen. We wachten af. Ik hou jullie op de hoogte.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2015 om 13:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik wens u succes en sterkte.

Als uw zoon inkomen heeft is het belangrijk dat hij die kosten zelf betaalt, want dan kan hij die opvoeren bij de aangifte, dan betaalt de staat nog een stuk mee.