ro
door robin1952 Dec 17, 2014 om 19:30
Voeding & gezondheid

Verkeerde afspraak

Hallo,
Ik heb ivm artrose een verwijsbrief voor de handpoli in Arnhem.Ik heb het telefoonnummer gebeld wat op de brief staat en tot mijn verbazing kreeg ik een afspraak bij een plastisch chirurg. Ik heb verschillende keren aangegeven dat ik bij de handpoli moet zijn zoals ook op internet te vinden is, en dat er geen sprake is van een operatie. De plastisch chirurg zit zelfs niet niet in het team van de handpoli.
Hoe ik het ook probeer uit te leggen aan het afsprakenbureau, ze willen het niet begrijpen!
Waar ik bang voor ben, straks kom ik bij die plastisch chirurg die mij direct weer doorverwijst naar de handpoli, maar dan kan ik wel zijn rekening betalen van mijn eigen risico! Wat kan ik hier nou mee!

1405 6 Rapporteer

ph
door philip36 - Dec 17, 2014 om 19:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Informeer eens bij uw huisarts die, neem ik aan, de verwijsbrief heeft afgegeven hoe het nu precies zit met uw afspraak.
Begrijp het eigenlijk niet want op de verwijsbrief staat ook nog een vet gedrukt nummer en aan de hand daarvan weet het afsprakenbureau bij wie u moet zijn.

ro
door robin1952 - Dec 17, 2014 om 20:23
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb inderdaad al nagevraagd bij de huisarts maar deze weet eigenlijk ook niet hoe het precies is ingedeeld bij het ziekenhuis. Ik heb wel gezien op de website van de handenpoli dat je met een verwijsbrief een afspraak kunt maken zowel via plastische chirurgie, als via orthopedie.

Ik ga morgen eens bellen via orthopedie misschien dat zij mij beter te woord kunnen staan of e.e.a. uitleggen!

Het afsprakenbureau is zo ongelofelijk star en denkt absoluut niet mee, zucht!

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2014 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw eigen risico zult u toch wel kwijt zijn bij de handpoli.

ja
door janf43 - Dec 18, 2014 om 00:09
733 Antwoorden / 0 Vragen
ro
door robin1952 - Dec 18, 2014 om 15:15
5 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad, jan43, die kliniek en het blijkt na wat telefoontjes dat ik dus de verkeerde verwijzing had! Niet voor plastische chirurgie maar het moest orthopedie zijn. Meedenken is niet de sterkste kant van Rijnstate blijkbaar.

En Tijger1, ja ik ben mijn eigen risico sowieso kwijt maar dan gaat het ten laste van de gemeenschap, is een principe kwestie, als er onnodige kosten worden gemaakt trek ik aan de bel...!!

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een verkeerde verwijzing hebt, ligt dat aan uw huisarts.

En u haalde zelf uw eigen risico aan.