wildrat
door wildrat Oct 1, 2009 om 13:20
Voeding & gezondheid

Verstandelijk gehandicapte stiefzoon

Een stel adopteert kind, blijkt verstandelijk gehandicapt. Na 6 jaar scheiden ouders en gaat moeder samenwonen.('97) Adoptiemoeder overlijdt('03), daarna verbreekt adoptievader alle banden met eigen familie en plaatst kind in tehuis.Na rechtszaak omgangsregeling krijgt Oma bezoekrecht. Oma overlijdt in 2006. Sindsdien bezoek en omgangsrecht, tot adoptievader met 3e of 4e mentor besluit dat bezoek van familie ex-vrouw ongewenst is en mentor noemt 't pedagogisch onverantwoord. Praktijk sinds 2 jaar met zon en feestdagen zit ie alleen en de 1 uur bezoek van z'n vader per 3 week is niet wat ie wil. Betreffende jongeman kan niet goed lezen of schrijven maar prima verwoorden dat oma en mama overleden zijn en dat ie (sjaan) en (z'n stiefvader wil zien). Wordt niet serieus genomen op basis van handelingsonbekwaamheid betreffende jongeman. Kan hij niet door objectief persoon gehoort worden wat ie wil en in hoeverre hij sociaal wel handelingsbekwaam is. Onthoud als autist elk gezicht en naam plus huis. Jeugdzorg lijkt mij geen oplossing misschien dat horen door een rechter afgedwongen kan worden. Graag advies

654 2 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 1, 2009 om 14:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

U hebt het kind wel bezocht om van hem te horen dat hij ander bezoek wil? Hoe komt u anders aan de info?

Vladja

wildrat
door wildrat - Oct 1, 2009 om 16:11
15 Antwoorden / 6 Vragen

--AANVULLING OP VRAAG---Omdat bij bezoek(laatste), er door zijn nieuwe mentor medegedeeld werd dat 't te belastend was, hierop had en 't tehuis en z'n adoptievader het bij hem verbruid. Zijn kwaadheid werd gezien/uitgelegd als bevestiging dat alleen contact met z'n adoptievader nog goed was om die band te behouden.!! Wat dus inhoudt dat ie niet meer van 't terrein af komt aangezien z'n adoptievader hertrouwd is en z'n vrouw niks met zijn adoptiefzoon te maken wil hebben. Verder mag 1 oudtante bellen en die hoort elke keer dat ie 2 personen wil zien.