ca
door catharinachris Nov 3, 2010 om 15:14
Voeding & gezondheid

Verwend prinsesje

n.a.v. het boek 'vrouwen zijn verwende prinsesjes'' hierbij 24 uur uit het leven van een ''verwend prinsesje'' met man en 3 kinderen (7, 5, 2).
6.30 u wekker, opstaan, aankleden, ontbijten, 7.15 uur de prins verlaat het pand om de kost te gaan verdienen, 't prinsesje kan nu rustig met de 3 kindertjes ontbijten, schooltassen in orde maken etc. en vertrekt om 8.00 uur met kroost naar school. 8.45 u terug, dan huishouden (= wassen, opruimen, bedden opmaken, strijken) en tussendoor de jongste in de gaten houden, zij kan immers niet alleen worden gelaten. 11.45 uur naar school om de kinderen op te halen, samen lunchen, 13.00 uur kinderen weer naar school. 13.15 uur jongste naar bed, eten voorbereiden, stofzuigen, 14.45 u jongste wakker, samen spelen, voorlezen, etc. 15.00 kinderen uit school halen. 15.30 uur thuis, samen thee drinken, 16.15 uur oudste naar judo brengen. 16.30 - 17.00 uur boodschappen doen; 17.30 uur oudste ophalen uit judo, eten koken, 18.15 uur manlief thuis, samen een glaasje doen, 18.30 uur eten, 19.00 uur jongste naar bed, 19.30 uur middelste naar bed, even samen boekje lezen, daarna zelfde met de oudste die rond 20.00 uur in bed ligt. Beetje tv kijken, nog wat huishouden (afwas, opruimen, wasje draaien) 22.30 naar bed. 02.10 uur jongste meldt zich, even keutelen, wat drinken, 02.30 u weer slapen, 04.26 jongste meldt zich weer, is niet lekker, huilt, even troosten, wat drinken, schone luier, weer naar bed. Het prinsesje doet vanzelfsprekend deze zaken, de prins heeft immers zijn slaap erg nodig omdat hij zo hard werkt!
6.30 uur wekker.......... Hoezo verwend?? Hoezo prinsesje??

729 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo catharinachris,

Zie hier voor een eerder gevoerde discussie.

En inderdaad.... een huismoeder is géén verwend prinsesje!
Die heeft een fulltime job als huishoudkundig manager en moet altijd op afroep beschikbaar zijn!

Met vr.gr.

so
door sonnie-5 - Nov 3, 2010 om 15:45
4 Antwoorden / 2 Vragen

1 troost,het wordt strakjes allemaal wat makkelijker en krijg je weer wat meer tijd voor jezelf,dan ga je je vast wel eens een prinsesje voelen,ben zelf moeder van 5 kids,die in 7 jaar tijd werden geboren,nu de jongste 13 is en alles overdag weg is heb ik vaak zeeen van tijd,en vooral tijd voor mezelf.

Succes en groetjes sonja.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 3, 2010 om 15:46
1961 Antwoorden / 1 Vragen

De verwende prinsesjes zijn de dames die een man hebben die de kost verdient, maar op kosten van de belastingbetaler een paar uurtjes per week gaan werken om de chaos thuis te ontsnappen en op het werk lekker een paar uurtjes met haar volwassen collega`s te beppen.

Vervolgens kan ze van haar verdiende geld weer lekker elke maand een nieuw outfitje met bijpassende make-up voor zichzelf kopen.

vladja
door vladja - Nov 3, 2010 om 16:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dat moet je toch niet serieus nemen. Zelf thuis (op afroep van het huishouden) een boek schrijven over dit onderwerp?

Waarom dacht je dat dat boek vlak voor de feestdagen met cadeaus uitkwam? En dan nog even promoten op de TV. KASSA!!! Hoeft ze dus zelf niet buitenshuis te werken!!!

Vladja

pino123
door pino123 - Nov 3, 2010 om 20:37
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op woensdag 3 nov 2010, 15:46]De verwende prinsesjes zijn de dames die een man hebben die de kost verdient, maar op kosten van de belastingbetaler een paar uurtjes per week gaan werken om de chaos thuis te ontsnappen en op het werk lekker een paar uurtjes met haar volwassen collega`s te beppen.

Vervolgens kan ze van haar verdiende geld weer lekker elke maand een nieuw outfitje met bijpassende make-up voor zichzelf kopen.

Oh, ja dat zijn zeker de 'losers' die ook hun kids naar de opvang brengen! Hoe kunnen mensen op kosten van de belasting betaler een paar uurtjes werken? Volgens mij betalen ze dan nog altijd belasting, en ik ken iemand die alleen op de zak van andere belastingbetalers leeft....

pino123
door pino123 - Nov 3, 2010 om 20:38
2766 Antwoorden / 14 Vragen

En inderdaad full-time moeder zijn is geen 'prinsesje' Ben het helemaal met TS eens, Moeder zijn is een fulltime baan!

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 3, 2010 om 21:16
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Maak je om mij maar niet druk hoor Pinootje, ik werk al vanaf mijn 14e fulltime, ik heb dat uitkerinkje van mij al lang en breed zelf betaald :-)

di
door dirk2 - Nov 4, 2010 om 07:39
364 Antwoorden / 21 Vragen

Een man en een gezin, 3 kinderen die (kennelijk) gezond zijn en waarvan er 2 naar school gaan en lekker sporten. Samen met je man een wjntje drinken na het boodschappen doen (geen honger). Oh, oh wat hebben we het toch slecht.......

ch
door chef54 - Nov 5, 2010 om 02:34
30 Antwoorden / 2 Vragen

misschien een raam slinger laten maken met de tekst..shit weer een kind.
als ik het bord zie: vaart minderen spaart kinderen zeg ik minder neuken spaart spreuken.(geintje).ik kom uit een gezin met 5 kinderen.maandag wasdag in de langzaam wasser stond moeder te beulen in de keuken.wassen de luiers veel luiers.. wringen met de handwringer...wij 3 keer in de week in de teil...enz enz.
mijn moeder was er 24 uur voor ons.iedere dag andere kleren aan,als je een stripverhaal zat te lezen met het hoofd leunend op de elleboog kreeg je op je lazer
of ik een turf nodig had.zaterdags bij de tv chips en een glaasje prik.zondags een gebakje..tegenwoordig vertilt men zich aan een pak pampers.ik ben bewust ongehuwd vrijgezel.ik laat mijn leven niet verzieken door trouwen en zo meer

di
door dirk2 - Nov 5, 2010 om 07:10
364 Antwoorden / 21 Vragen

Al je dromen zijn uitgekomen, een man met een baan, kinderen, een huis en een genoeg eten. Ja, je dag is goed gevuld maar over een paar jaar denk je: was het nog maar zo. Misschien is dit wel de mooiste tijd van je leven.
Het valt mij op dat veel mensen ontevreden zijn terwijl ze alles hebben. Veel mensen willen kinderen maar kunnen ze niet krijgen, hebben geen werk of zijn gehandicapt of hebben hun dromen moeten opgeven omdat hun partner ziek werd of omdat iets anders roet in het eten gooide.

hu
door huiberdina_1 - Nov 11, 2010 om 12:27
19 Antwoorden / 2 Vragen

U bent nog een ouderwetse huismoeder. Een bijna uitgestorven soort. De meeste vrouwen hebben de emancipatie omgedraait. Die vinden dat de man alles moet doen en spelen het prinsesje.