gr
door groe4953 May 15, 2014 om 10:31
Voeding & gezondheid

Wat kan ik hieraan doen

Enige maanden geleden heb ik een operatie aan mijn hand gehad. Nazorg kreeg ik van het hand en polscentrum Dordrecht zij gaven mij siliconen pleisters ( NewGel+)om het litteken te verminderen. Deze week kreeg ik van de verzekering een nota dat ik voor deze pleister een bedrag van € 66.46 moest betalen terwijl dezelfde pleisters via NewGel+ te verkrijgen zijn voor € 30.50.deze informatie heb ik via www.newmedical.com. Uiteraard heb ik contact opgenomen met min verzekering VGZ en kreeg het volgende volkomen onzinnige antwoord: "Geachte heer Groeneveld,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat volgens u de siliconenpleisters die u van de Zeeuwsche apotheek geleverd heeft gekregen elders goedkoper zijn. Graag informeer ik u hierover.
Dit prijsverschil is als volgt ontstaan. Met het vrijgeven van prijzen heeft de overheid ruimte gecreëerd voor apothekers om nog meer kwaliteit te kunnen bieden en om daarvoor gewaardeerd te worden. Apothekers kunnen zich beter van elkaar onderscheiden door de verschillende activiteiten, ook wel prestaties genoemd, die zij bieden en die nu ook afzonderlijk in rekening mogen worden gebracht. Zie www.nza.nl voor een totaal overzicht van de prestaties. De verwachting is dat invoering van vrije prijzen en nieuwe prestaties leidt tot vernieuwing van de zorg, betere zorg en meer keuze voor de patiënt"
Deze gang van zaken noem ik oplichting een ander woord kan ik niet vinden als men de prijs van een stel pleisters met 54.87% gaat verhogen onder het mom van verbeteren van prestaties! Het is inderdaad een prestatie om dit te verhogen in deze mate, mijn vraag wat is hier aan te doen ik ben tevens van plan deze oplichting verder aan de kaak te stellen via nieuwsbladen en wat meer ik maar kan bedenken

1977 21 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - May 15, 2014 om 10:49
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ik zou maar eens beginnen met iets wat wettelijk geregeld is geen oplichting te noemen. Dit is smaad en hierop kunt u worden aangesproken. Kijk eerst even naar de leveringsvoorwaarden van uw apotheker en besluit dan waar u uw medicatie gaat halen.

gr
door groe4953 - May 15, 2014 om 11:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit had niets te maken met medicijnen halen dit werd voorgeschreven dus er was niets te beslissen waar deze te halen en wat nu smaad........ heeft u een andere naam ervoor? Diefstal gelegaliseerd door een regering bestaande uit huichelaars en zakkenvullers die denken alles te kunnen doen? Bevalt deze formulering beter?

tenormin
door tenormin - May 15, 2014 om 13:10
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=groe4953 schreef op donderdag 15 mei 2014, 11:04]

Diefstal gelegaliseerd door een regering bestaande uit huichelaars en zakkenvullers die denken alles te kunnen doen? Bevalt deze formulering beter?

Ben het met u eens wat u stelt. Het woord oplichting mag niet gebruikt worden, doe ik dan ook niet, maar verder.... En denk ook niet dat wij de enigen zijn die er zo over denken.

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke pleisters heb je dan precies? Zijn meerdere soorten blijkbaar. En er komen natuurlijk ook nog verzendkosten bij als je bij newmedical.com bestelt.

gr
door groe4953 - May 15, 2014 om 14:18
5 Antwoorden / 1 Vragen

Reepjes siliconen pleisters ik ben achter de prijs gekomen uit nieuwsgierigheid en heb die website www.newmedical.com bezocht daar stonden ze bij, je hebt ze voor verschillende littekens voor brandwonden, borsten, neus ,handen, oren, knieën enz. maar deze zijn special voor de handen. Ja ik weet dat ik dan verzendkosten en wellicht ook nog invoerrechten zou moeten betalen maar dat lijkt me toch niet een bedrag van € 36.00. Ik heb er geen problemen mee dat men geld wil verdienen maar dit gaat m.i. alle perken te buiten. Verder gebruik ik de term oplichting omdat het volgens mij ook zo is, het komt op mij als diefstal over en dat wil ik niet laten gebeuren [edit redactie: ongepaste bijdrage]

valerius-2
door valerius-2 - May 15, 2014 om 14:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zorg is nu eenmaal een melkkoe voor diverse instantie's. Maar zo zijn er wel meer van dit soort instellingen die overal rijk van willen worden.

pi
door pieterwolters - May 15, 2014 om 20:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Werknemers die er de kantjes van af lopen is ook zo iets. Niets doen maar wel geld willen aan het einde van de maand.

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een onzin om de prijzen in Amerika te vergelijken met hier. De gevonden prijs komt van een Amerikaanse website die via hun webwinkel niet eens bezorgen in Nederland. Heeft u ze oog gebeld wat een levering in Nederland kost? En natuurlijk ook over de levertijd, of had u graag een paar degen tot weken gewacht op deze pleisters?

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

degen = dagen

tenormin
door tenormin - May 15, 2014 om 20:37
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 15 mei 2014, 20:31]degen = dagen

en dan ook maar gelijk: oog = ook ? ?? Is echt grapje, hoor!

gr
door groe4953 - May 15, 2014 om 20:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een onzin om zoiets te beweren en voor uw informatie ze leveren wel hier en ze hebben "oog" niet gebeld en ik had er wel op willen wachten

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 20:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 15 mei 2014, 20:37]en dan ook maar gelijk: oog = ook ? ?? Is echt grapje, hoor!Die had ik over het hoofd gezien :-), misschien komt er ooit nog eens een editfunctie.

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 20:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=groe4953 schreef op donderdag 15 mei 2014, 20:41]Wat een onzin om zoiets te beweren en voor uw informatie ze leveren wel hier en ze hebben "oog" niet gebeld en ik had er wel op willen wachtenDe vraag was of u hen gebeld hebt, waarom zou een Amerikaans bedrijf u bellen? Op de website staat dat je voor bezorging buiten Amerika contact met hen moet opnemen. Niet gedaan zeker? Ik beweer dus niet en herhaal alleen de informatie van de door u opgegeven website. U komt verder "oog" erg volwassen over.

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote]International Orders:

This site does not support
international orders.
All prices are valid in the USA only.

For international inquiries please email
us or call +1 847-412-1000

gr
door groe4953 - May 15, 2014 om 21:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ik van u niet zeggen, is het wel eens bij u opgekomen dat ik connecties heb in Amerika??? Naar alle waarschijnlijkheid niet, u komt niet verder dan de grens.

ma
door marijke1953 - May 15, 2014 om 21:16
136 Antwoorden / 3 Vragen

Hoop heisa over niks zo te lezen

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 21:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dus nu bent u de prijzen van een product dat u via een soort grijze import had willen verkrijgen met die van de apotheker aan het vergelijken. Het wordt alleen maar mooier...

Pssst.... iPads, iPhone etc. zijn in Amerika óók goedkoper.

gr
door groe4953 - May 15, 2014 om 21:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niets tegen grijze import, zwart geld en dergelijke en uw mening interesseert mij totaal niet en of het mooier wordt of niet is niet uw zaak maar de mijne. U weet niet wat er in de wereld te koop is maar verder wil ik niet met u in discussie gaan daar is uw niveau iets te laag voor. Een prettige avond verder

diumenge
door diumenge - May 15, 2014 om 21:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha groe4953 u schijnt me goed te kennen, het is overduidelijk dat ik mij niet aan uw kennis, levenservaring en intelligentie kan meten met mijn lage niveau.

Een prettige avond verder. Morgen weer een dag om u druk te maken om iets.

zoekster
door zoekster - May 15, 2014 om 22:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Much ado about nothing.

he
door hemoi - Jun 21, 2014 om 05:25
18 Antwoorden / 1 Vragen

Wat interessant.Nodig ze een keer uit, lekker Nederland laten zien.