Webprint voegt logo's en barcodes toe aan bestelde poster
Onlangs heb ik bij de webshop Webprint.nl een poster besteld. Vandaag kreeg ik de poster binnen en constateerde ik dat webprint.nl er een ordernummer, barcode en het logo van webprint.nl op heeft meegeprint aan de zijkant van de poster. Dit ziet er als volgt uit:
http://imageshack.us/photo/my-images/515/img02751.jpg/
Na hierover contact te hebben gehad met de klantenservice wisten ze mij te vertellen:
"Bedankt voor je bericht.
Deze strook wordt afgedrukt door ons, zodat we de juiste poster aan de juiste klant kunnen koppelen. Deze rand was ook al zichtbaar in de editor, waar je de poster bestelde. Je kunt deze rand eenvoudig verwijderen met een schaar.
Helaas is het voor ons niet mogelijk de posters af te drukken zonder deze rand. Technisch gezien is dit niet haalbaar.
Mijn excuses voor het ongemak."
Ik vind het erg vreemd dat een bedrijf wat printen als core business heeft, geen prints kan leveren zonder dit soort stroken. Een snijmachine of apparaat is geen overbodige luxe in een bedrijf al dit en van deze omvang zou je zeggen. Het advies dat gegeven wordt om de strook zelf te verwijderen met een schaar vind ik niet acceptabel. De kans is groot dat je daarmee geen rechte snede maakt. Bovendien bestel ik niet iets bij een professioneel bedrijf om er vervolgens zelf nog aan te moeten klussen.
De barcode was in de editor tijdens het bestellen inderdaad ook al aanwezig maar ik ging er (logischerwijs?) vanuit dat deze niet op de uiteindelijke print aanwezig zou zijn. Dit stond ook nergens vermeld. (
http://imageshack.us/photo/my-images/600/78892988.jpg/)
Mijn vraag is, hoe sterk sta ik om bijvoorbeeld mijn geld terug te krijgen of een vervangen product te eisen?
Met vriendelijke groet,
Robert
Bij drukwerk is het niet ongebruikelijk om bepaalde gegevens op de rand te drukken. Die worden in een vervolgstap eraf gesneden of komen bijvoorbeeld achter de passe-partout te zitten als je de boel inlijst.
[quote=rjw schreef op donderdag 12 jan 2012, 16:45]Bij drukwerk is het niet ongebruikelijk om bepaalde gegevens op de rand te drukken. Die worden in een vervolgstap eraf gesneden of komen bijvoorbeeld achter de passe-partout te zitten als je de boel inlijst.
Is het dan ook niet gebruikelijk dat dit vermeld wordt in het bestelproces?
Hallo robertv,
Ik zou zeggen 'Pak een lange liniaal en een stanleymes.....'
Tien seconden werk en een strakke rechte snede....
En iets anders 'eisen' kun je wel op je buik schrijven. Zoals je zelf al aangeeft stond het er bij de bestelling ook al (dus je hebt gekregen wat je hebt besteld) en ten tweede, uit het antwoord van die firma blijkt dat het voor hun 'technisch' een probleem is (wat een dergelijke uitspraak dan ook waard is).
m.vr.gr. Freya
[quote=freya schreef op donderdag 12 jan 2012, 17:36]
Hallo robertv,
Ik zou zeggen 'Pak een lange liniaal en een stanleymes.....'
Tien seconden werk en een strakke rechte snede....
...
Vraag me af hoeveel mensen zo'n lange liniaal in huis hebben. Pure onzin om een logo en barcode mee te printen.
[quote=diumenge schreef op donderdag 12 jan 2012, 19:42][quote=freya schreef op donderdag 12 jan 2012, 17:36]
Hallo robertv,
Ik zou zeggen 'Pak een lange liniaal en een stanleymes.....'
Tien seconden werk en een strakke rechte snede....
...
Vraag me af hoeveel mensen zo'n lange liniaal in huis hebben. Pure onzin om een logo en barcode mee te printen.
Ben ik met je eens, maar de oplossing is toch niet zo heel erg moeilijk? Enne... het hoeft geen liniaal te zijn hoor. Een lange lat is ook goed en anders is er in huis vast wel iets te vinden wat je 'als liniaal' kunt gebruiken, lijkt me.
Freya
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer