di
door dijk1344 Jan 2, 2006 om 13:55
Voeding & gezondheid

Welke ziekenkostenverzekering

Ik heb nu een  bij  het VGZ een uitgebreide aanvullende verzekering. Door mijn ziekte heb ik jaarlijks veel fysiotherapiebehandelingen nodig. Tot op heden ben ik chronisch geïndiceerd  en heb daarom de behandelingen  voor 100% vergoed gekregen.  Daarbij is mijn medicijngebruik  en specialistenbezoek erg hoog. Ik ben  het zogenaamde brandend huis dat verzekert moet worden. Wat moet ik doen om deze noodzakelijk behandelingen    (ongeveer 25 á 30 behandelingen per jaar) vergoedt te krijgen. Het gaat dus om de kosten die niet (meer) in het basispakket vergoedt worden.

Wordt ‘chronische indicatie’  in het nieuwe zorgstelsel gehandhaafd of moet ik overstappen naar een andere zorgverzekeraar, bijv. naar CZ die in haar  ‘Top-polis’ de fysiotherapie volledig vergoedt. Als een verzekering mij zonder medisch verklaring en/of onderzoek  accepteert, loop ik dan de kans om het volgend jaar uit deze verzekering te worden gezet.

Wat moet ik doen!!!!

Martin

490 3 Rapporteer

mi
door miek1 - Jan 2, 2006 om 14:49
24 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom zijn wij overgestapt naar de Friesland.

Fysio(indien medisch noodzakelijk) wordt 100 procent vergoed met de uitgebreide aanvullende verzekering.

Nu is je kans om over te stappen zonder medische selectie. Kies daarom nu voor een verzekering waar je voorlopig bij blijft.

groetjes

ge
door geesina - Jan 11, 2006 om 21:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Informeer eerst bij verzekeringen. Ik heb een verzekering bij CZ en ben chronisch ge?ndiceerd voor fysio. In de basisverzekering wordt dit gewoon vergoed, ook in het nieuwe stelsel, omdat de indicatie gewoon doorloopt. Voor een nieuwe chronische indicatie moet je de eerste 9 behandelingen zelf betalen (hiervoor bijverzekeren?).Ik had de 'top'-polis, omdat de aandoening in eerste instantie niet chronisch leek. Die zeg ik mooi op. Veel geld betalen, wat ik voor de fysio in ieder geval niet nodig heb. Informeren dus, of op internet kijken bij de voorwaarden van de diverse verzekeringen.

Zo ver ik weet, kun je niet zo maar uit een verzekering gezet worden. Feit is wel, dat alle verzekeringen je dit jaar moeten accepteren, ook voor aanvullende verzekeringen. Alleen voor uitgebreide tandartsverzekeringen willen ze weten wat voor bijtertjes je hebt. Volgend jaar kan dit nog wel eens heel anders zijn. Dan zou een medische verklaring nog wel eens nodig kunnen zijn. Informeer je dus goed. Veel werk, maar wel nuttig. Je kunt voorwaarden ook gewoon uitprinten, kun je het wat rustiger vergelijken. Succes!

tr
door trampelmoes - Mar 3, 2006 om 22:21
27 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb geen idee,wel kan ik je vertellen dat ik31 verschillende polissen en maatschappijen vergeleken heb en er toen 2 overbleven voor me,dat was inderdaad de friesland,en de onvz

persoonlijk is het de onvz geworden,de topfit

Want ik ben slechtziend,en krijg nu brillenglazen volledig vergoed,kosten per keer meer als 500 euro

En alle zelfzorgmiddelen mits op receptbriefje worden ook volledig vergoed

Er is niet veel wat ze niet vergoeden,zelfs de aanvulling gedurende een tijd voor de thuiszorg na een ziekenhuisopname