ed
door eddyvanluin Jan 26, 2013 om 19:36
Voeding & gezondheid

Wmo

Het is nog veel gekker de mensen die hulp hebben via WMO krijgen in maart te horen wat ze vanaf 1 januari moeten gaan betalen. Hoe is dit mogelijk ?
Ze vertellen u toch ook niet in maart dat u salaris is januari is veranderd !!!!!

1180 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2013 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat komt omdat de bijdrage van dit jaar over een nieuw jaar berekend moet worden en het betreft ook verl mensen, dus daar hebben ze wat tijd voor nodig.

ed
door eddyvanluin - Jan 27, 2013 om 11:05
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 jan 2013, 10:18]Dat komt omdat de bijdrage van dit jaar over een nieuw jaar berekend moet worden en het betreft ook verl mensen, dus daar hebben ze wat tijd voor nodig.

zwemmer
door zwemmer - Jan 27, 2013 om 11:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Je salaris ligt vast en verdien je door je werk. WMO krijg je als recht en moet steeds weer opnieuw berekend worden. Daarvoor heeft men een inventarisatietijd nodig. De berekening begint aan het begin van het nieuwe jaar over de situatie van het afgelopen jaar. Die situatie wijzigt parallel aan verschuivingen in de samenleving steeds itt de situatie op je werk waar je voor gecontracteerd bent.

ed
door eddyvanluin - Jan 27, 2013 om 11:09
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ze kijken terug naar het jaar 2011 dus helaas je antwoord klopt niet.
En heel veel mensen kennen de veranderingen niet en weten niet waar ze rekening mee moeten houden dat is voor aan aantal mensen echt schrikken

zwemmer
door zwemmer - Jan 27, 2013 om 11:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Niewt zo somber. Het is de vraag nog maar of het echt schrikken is. Misschien ga je er wel op vooruit....

ed
door eddyvanluin - Jan 27, 2013 om 11:34
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ja inderdaad dat zou kunnen.

zoekster
door zoekster - Jan 27, 2013 om 11:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=eddyvanluin schreef op zondag 27 jan 2013, 11:34]Ja inderdaad dat zou kunnen.
Ik kan me wel voorstellen dat u wilt weten waar u aan toe bent, daar kunt u dan ook uw bestedingen op aanpassen. Maar ja, de ambtelijke molens draaien soms langzaam. Je doet er weinig aan.

zwemmer
door zwemmer - Jan 27, 2013 om 12:13
2638 Antwoorden / 35 Vragen

.... bestedingen aanpassen? Meestal gaat het maar om minimale bedragen.