door wielottenheim Jan 11, 2015 om 13:02
Vrije tijd & tuin

Cadeaubonnen in guldens

Beste redactie,

Onlangs kwam ik nog een cadeaubon tegen met onbeperkte geldigheid in guldens. Bij het inleveren voor een cd deelde de verkoopster mede dat de cadeaubon niet meer inleverbaar was vanwege het feit dat op de cadeaubon de waarde in guldens vermeld stond. Doordat de kassa's tegenwoordig in euro's zijn ingesteld was het niet meer mogelijk om de cadeaubon in te leveren.
Mijn vraag is of dit juist is. Volgens mij is een cadeaubon met onbeperkte geldigheid altijd geldig ook als de waarde in guldens wordt uitgedrukt.

Graag verneem ik van u.

Vriendelijke groet
Wiel Ottenheim

12067 17 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2015 om 13:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onbeperkt is onbeperkt inderdaad, de waarde is simpel om te rekenen naar euro's.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 11, 2015 om 13:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee ze inderdaad niet geldig meer. Omdat de gulden geen wettelijke betaalmiddel meer is.

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2015 om 13:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maakt niets uit dat het in guldens is, die kan je omrekenen. [URL=https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon]Klik.[/url]

diumenge
door diumenge - Jan 11, 2015 om 13:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Betreft het een VVV-bon? Zo ja, dan kan je deze opsturen en de waarde contant ontvangen.

anita1971
door anita1971 - Jan 11, 2015 om 13:19
102 Antwoorden / 5 Vragen

Als u een VVVbon heeft kunt u deze opsturen,
zie hier van de VVV klantenservice

"Wat doe ik met een verlopen VVV Cadeaubon?

Heb je nog een VVV Cadeaubon met alleen een guldenvermelding? Die is helaas niet meer geldig, maar gelukkig kunnen wij de verlopen bon wel aan je uitbetalen. Hoe? Stuur het A-deel (het grootste deel) van je verlopen bon naar VVV Geschenkbon bv, Postbus 70, 3956 ZS in Leersum. Vermeld hierbij jouw naam, adres en rekeningnummer. Wij betalen de verlopen bon dan aan je uit. Het B-deel (het kleine strookje) moet je zelf bewaren als bewijs van inzending. Let op: bonnen met een gulden én een eurovermelding zijn wél onbeperkt geldig."

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2015 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wielottenheim,

.....Beste redactie,.....
Voor de redactie moet je onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa' klikken, maar in dit geval kunnen de forumleden - je zit nu op een openbaar forum - je ook wel van advies dienen (zoals je ziet).

..... Volgens mij is een cadeaubon met onbeperkte geldigheid altijd geldig ook als de waarde in guldens wordt uitgedrukt......
Klopt.

Wat is het voor een bon?
Voor VVV-bon zie eerder gegeven reacties.

Met vr.gr.

reflecs
door reflecs - Jan 11, 2015 om 16:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=
Onlangs kwam ik nog een cadeaubon tegen met onbeperkte geldigheid in guldens. Bij het inleveren voor een cd

Als het een Platen en cdbon betreft, dat kan wel:

https://www.nationale-entertainmentcard.nl/view.cfm?page_id=68790
Mijn papieren cadeaubon is nog in guldens. Is deze bon ook nog steeds geldig?
» Jazeker, alle varianten van onze guldenbonnen zijn ook onbeperkt geldig, mits het A-gedeelte en het B-strookje nog in tact is en de bon gestempeld is. De winkelier zal het guldenbedrag eerst omrekenen naar de eurowaarde. Daarna kunt u het gewoon besteden. Let op: een papieren bon is niet in te leveren bij webwinkels!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 18:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@reflecs
Super bedankt! Rofl!
Ik dacht hier een cadeaubon van FRS te hebben, na het zien van het logo, via jouw linkje, ging er toch, na jaren, iets dagen. Het is een bon van hun en die is nog wel geldig :-).

reflecs
door reflecs - Jan 14, 2015 om 19:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 14 jan 2015, 18:44]@reflecs
Super bedankt! Rofl!
Ik dacht hier een cadeaubon van FRS te hebben, na het zien van het logo, via jouw linkje, ging er toch, na jaren, iets dagen. Het is een bon van hun en die is nog wel geldig :-).

"newsflash: om niet bekende redenen worden er plotseling overal in Nederland oude Platenbonnen aangeboden"
Hehehe.
Wat leuk dat het je op een idee heeft gebracht :)
Hoop wel dat andere lezers niet denken dat het om FRS waardecheques gaat, dat is iets anders.
.

koekeloer
door koekeloer - Jan 16, 2015 om 11:11
562 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 11 jan 2015, 13:12]Maakt niets uit dat het in guldens is, die kan je omrekenen. [URL=https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon]Klik.[/url]

Ik heb hier nog een hele partij gulden-munten. Ik snap dat jij die wel wilt overnemen voor een europrijs, aangezien jouw mening is dat als je het kunt omrekenen het nog geldig is.

eclipse
door eclipse - Jan 16, 2015 om 11:28
1561 Antwoorden / 370 Vragen

heb nog wat kraaltjes en andere frutseltjes, misschien dat........naar ik meen kon je bij de nederlandschre bank gaan om oud geld om te wisselen.

reflecs
door reflecs - Jan 16, 2015 om 12:34
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=koekeloer schreef op vrijdag 16 jan 2015, 11:11][quote=diumenge schreef op zondag 11 jan 2015, 13:12]Maakt niets uit dat het in guldens is, die kan je omrekenen. [URL=https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon]Klik.[/url]
Ik heb hier nog een hele partij gulden-munten. Ik snap dat jij die wel wilt overnemen voor een europrijs, aangezien jouw mening is dat als je het kunt omrekenen het nog geldig is.
Wat betreft guldens zie ook hier:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/kan-ik-nog-guldens-munten-inleveren/

(Dit topic, zie titel, gaat over cadeaubonnen)

door 1953 - Jan 16, 2015 om 12:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Heel eenvoudig is het omrekenen van guldens naar euro's! De koers van de euro ten opzichte van de gulden is/was: 2,20371

Omrekenkoers is: Eurocalculator!

ƒ 100,-- = € 45,38 !!

door 1953 - Jan 16, 2015 om 12:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 11 jan 2015, 13:26]Hallo wielottenheim,

.....Beste redactie,.....
Voor de redactie moet je onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa' klikken, maar in dit geval kunnen de forumleden - je zit nu op een openbaar forum - je ook wel van advies dienen (zoals je ziet).

..... Volgens mij is een cadeaubon met onbeperkte geldigheid altijd geldig ook als de waarde in guldens wordt uitgedrukt......
Klopt.

Wat is het voor een bon?
Voor VVV-bon zie eerder gegeven reacties.

Met vr.gr.

VVV-bon heet thans IRIS-bon!

door 1953 - Jan 16, 2015 om 12:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 11 jan 2015, 13:09]Nee ze inderdaad niet geldig meer. Omdat de gulden geen wettelijke betaalmiddel meer is.

Blijft geldig! Omrekenen is een kleine moeite.

De koers van de euro ten opzichte van de gulden is/was: 2,20371

ca
door casdani - Jan 16, 2015 om 13:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vond bij een verhuizing nog oude irischeques. Hierover heb ik contact gehad met de VVV en die vertelden mij dat ze alleen geldig waren als er een euroteken op stond. Ik neem aan dat dat bij andere cadeaubonnen dan ook het geval zal zijn.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:09
39 Antwoorden / 4 Vragen

Staat er misschien iets hierover in de algemene voorwaarden van het bedrijf? Zoniet, lijkt het me dat je deze gewoon moet kunnen inleveren toch?!