wimstone_1
door wimstone_1 Nov 10, 2003 om 14:34
Vrije tijd & tuin

Eigelijk

Eigelijk moet je van deze regel je niets aantrekken , Hoe vaak is de bediening wel netjes maar zeer beslist niet vakkundig . Gastheer of vrouw zijn is een vak apart en niet zoals in Nederland en vele andere landen gewoon slecht. Was het maar waar dat ik 10% kon betalen voor goede service en vakkundig personeel . Onze horeca is gewoon slecht .

975 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

andbeek
door andbeek - Apr 16, 2004 om 11:56
5 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik heb voor jaren in de horeca gewerkt- mijn ervaring is dat somige klanten denk dat gastheer/vrouw helemaal geen vak is en dat mensen die hun bedienen alleen werken in de horeca omdat ze nergens anders een baan kunnen vinden ! Volgens mij heeft het meer te maken met HOE dat horeca personeel behandeld worden door klanten - vergeet niet jouw gastheer/vrouw is iemands broer , zus , moeder of vader dus vedienen ook respect. Nu werk it in een winkel en de manier dat klanten mij aanspreken is echt heel anders als toen ! Misschien behandel ik mensen in de horeca "ietsje" anders want ik weet precies hoe dat het gaat en hoe dat dat voelt. Groetjes J

de
door deedeegro - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Inderdaad, gastheer/vrouw is een beroep. en niets voor mensen die nergens anders terecht kunnen, want daar is het te lastig voor. je moet maar net op de juiste manier met je klanten omkunnen gaan, oplettend blijven, en vriendelijk. ik werk al 7 jaar in de horica en heb onderandere gezien en ondervonden hoe het niet moet. respect voor de gene die je helpt met je bestelling (of wat dan ook) is nooit vanzelf sprekend, maar mag wel veel meer zijn! onthoud dat ze er staan om je te helpen!horica in nederland niet goed? dat ligt net zo hard aan de klanten (!) als de werknemers die er in zitten.

de
door deedeegro - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Inderdaad, gastheer/vrouw is een beroep. en niets voor mensen die nergens anders terecht kunnen, want daar is het te lastig voor. je moet maar net op de juiste manier met je klanten omkunnen gaan, oplettend blijven, en vriendelijk. ik werk al 7 jaar in de horica en heb onderandere gezien en ondervonden hoe het niet moet. respect voor de gene die je helpt met je bestelling (of wat dan ook) is nooit vanzelf sprekend, maar mag wel veel meer zijn! onthoud dat ze er staan om je te helpen!horica in nederland niet goed? dat ligt net zo hard aan de klanten (!) als de werknemers die er in zitten.

kapaan
door kapaan - Apr 16, 2004 om 11:56
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

nou daar ben ik niet mee eens menig land in europa kan nog wat van ons leren vaak moet je de mensen die jouw tafel bedienen niet de schuld geven maar de leiding gevende die heeft ze dan niet goed opgeleidt en bovendien menig mens heeft ook geen respect meer voor de mensen die er werken en dat gebeurt steeds vaker en dat is jammer tuurlijk ik weet ook wel dat er zaken zijn waar je beter niet kan komen maar er zijn genoeg zaken waar je best nog goed terecht kan ook voor de bediening kijk maar in de michellengids en de directeur van deze organisatie vond dat nederland aardig goed op weg is en daar geef ik hem groot gelijk in

th
door theodorus_1 - Apr 16, 2004 om 11:56
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Al jaren werk in de horeca en ik weet dat het vaak lijkt of het personeel niet vakkundig is. Vaak is dit niet terecht, veel van de vragen die je krijgt kun je niet of nauwelijks beantwoorden. Net als de meeste banen moet je het vak leren en dat is iets wat je niet van de ene op de andere dag doet. Bij een bedrijf als Van Der Valk begin je vaak onderaan de ladden soms zelfs in de spoelkeuken hierdoor leer je alles en wanneer je een mee loper in een wijk bij een ervaren rot wordt leer je hoe je met de gasten moet omgaan. U stelling dat onze horeca slecht is niet terecht, in de meeste andere landen zult u niet vaak een lachende kelner zien en in Nederland wel. Tuurlijk zijn er uitzonderingen de goede worden te vaak overeen kam geschoren als de slechte. Als u tip geeft dan is het, het beste om dit toen als de bediening goed is geweest. Ik denk dat een aantal negatief ervaringen niet opwegen tot het plezier van uit eten gaan in een restaurant. Hopelijk vindt u een restaurant die aan uw eisen voldoet en wens ik u daar veel plezier.

pe
door pemajo - Apr 17, 2005 om 02:04
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

ho ho


niet al het personeel over een kam scheeren


ik ben niet al 7 jaar voor niks aan het ploeteren om de vakkennis te leren voor de goede service die ik de mensen wil geven


en die zijn er genoeg maar ja er zitten er altijd tussen en dat komt mede omdat er niet meer naar de opleiding gekeken wordt met aannemen van de mensen maar hoe duur ze zijn!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer