moeke1
door moeke1 Jul 13, 2009 om 12:42
Vrije tijd & tuin

Het verschil

wat is het verschil tussen een luifel en een markies?en zijn ze beiden waterafstotend?

2818 9 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Jul 13, 2009 om 13:01
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo moeke1, het verschil tussen een markies of luifel is groot. Even op Google intypen: markies, en vervolgens plaatjes bekijken. Dan even op Google in typen: luifel, of zonneluifel. Je ziet dan direct het verschil. Een markies is wat meer een afgesloten kap, ook erg degelijk. Beide zijn ze van verschillende kleuren stof te voorzien, deze stof is in beide gevallen waterafstotend te leveren door een goede leverancier, cq specialist in zonneluifels en markiezen. Een luifel heeft meestal zg. knikarmen. ze zijn gevoeliger voor wind. Ook heb je luifels met vaste armen: aan de linker en rechterzijde van de luifel zitten de armen, je kunt dan niet door lopen, in winkelstraten worden altijd luifels geplaatst met knikarm. Als u  rechts of links geen doorloop nodig heeft, kunt u gerust een scherm nemen met vaste armen aan de linker en rechter zijde. Informeer verder bij een specialist hierin, er zijn er maar genoeg te vinden. Laat u goed informeren, en vraag eventueel een geheel vrijblijvende offerte aan, bij een of meerdere zkane, die hierin gespecialiseerd zijn.

 Groeten. Henri

moeke1
door moeke1 - Jul 13, 2009 om 19:08
28 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat om het volgende.Enige tijd geleden kocht ik n markies bij leen bakker.Ideaal van afmeting voor ons terras.Ik vroeg aan de verkoopster én verkoper of dat de constructie stevig genoeg was(de wind draait daar in die hoek)en of het niet lekte als het regende.Op beide kreeg ik n negatief antwoord!Op vrijdag leveren ze dat,op zaterdag zetten we dat met gemak in elkaar.Ideaal!!!! Van vrijdag op zaterdag regent het,resultaat???Alles is kletsnat.Zondag voormiddag bel ik er heen om dat te zeggen,de verantwoordelijke is er niet voor dinsdag.Oke,dinsdag bel ik opnieuw.Och mevrouw dat kan niet/mag niet.Ze ging het hoofdkantoor bellen en me in de loop van de week terug bellen.Dat is 1.5maanden geleden.Nu is 1 van de palen aan het barsten.Mijn man belde verleden week,zelfde uitleg en...nog niks gehoord!!Wat kunnen we nu doen??Alvast bedankt.

dirck
door dirck - Jul 13, 2009 om 19:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om een markies die aan de muur hangt, maar om een terrasmarkies of mobiele markies.

leenbakker.nl/terrasmarkies

moeke1
door moeke1 - Jul 13, 2009 om 21:19
28 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, niet vast,het zijn 2 dikke buizen langs de kant en het doek zit er volgens een harmonica systeem bovenop met n andere buis.Mijn man denkt er morgen toch nog n keer naar te bellen en als hem dat niet gaat aanstaan er,zoals hier gezegd zelf naartoe te gaan.Heb hier zonet ook pas de rechten en plichten bij n aankoop gelezen,ben nu,ook mede jullie reactie al n stuk wijzer.Waarvoor hartelijk dank.Zal de afloop hier nog wel n keer posten.

kiran
door kiran - Jul 13, 2009 om 21:21
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@moeke1

Antwoord op uw 2e bericht:

Niet bellen, maar langsgaan! Mocht dat niet werken schrijf een brief, het liefst aangetekend, kan Leen B. ook niet zeggen dat er niets ontvangen is. Reageer kans is groter dan dat u blijft bellen. (het betreffende mannetje zal nu wel op vakantie zijn ...)

Voorbeeldbrief herstel of vervanging

Wens u succes,   m.vr.gr.

moeke1
door moeke1 - Jul 13, 2009 om 21:22
28 Antwoorden / 4 Vragen

oeps dirk,zie het nu pas,sorry.Ja die op de foto is hem helemaal.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 13, 2009 om 21:24
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@Dirck: Dank je! Is een heel ander verhaal....duidelijk!

Groeten, koffie staat nog altijd klaar ;-)

Groeten, Henri

moeke1
door moeke1 - Jul 14, 2009 om 14:58
28 Antwoorden / 4 Vragen

De wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit!!Deze morgen om 9u hingen ze al aan de telefoon.Ze hadden pas gisterenavond n fax van het hoofdkantoor gehad.Er is geen discussie,ze komen het afbreken,ophalen en...krijgen het hele bedrag contant terug betaald.Allee,dan toch n pluim voor leen bakker.
Hartelijk dank voor jullie snelle reactie.Groetjes.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 14, 2009 om 15:12
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo moeke1, bedankt voor de terugmelding. Toch netjes dat ze het zo oplossen voor u. Perfect toch?

Succes verder.

Groeten, Henri