ekiem
door ekiem Sep 5, 2016 om 13:02
Vrije tijd & tuin

Hondepoep

goedemiddag,

Ik heb een "leuk " probleem. Bijna dagelijks ligt er hier hondenpoep in de tuin. Ik heb al koffiedrap gestrooid maar het lijkt erop dat dit niets helpt. Peper strooien helpt ookal niet.

Heeft er hier iemand nog goede tips ??? Er is het vermoeden dat die drollen in de nacht "gelegd "worden , en op wacht liggen is ookal zoiets.

Ekiem

25223 36 Rapporteer

ph
door philip36 - Sep 5, 2016 om 13:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is het geen egelpoep want egels gaan 's nachts op pad?
Google eens op egelpoep en vergelijk met wat u elke morgen in uw tuin vindt.

an
door annie van es Sep 12, 2016 om 11:15
53 Antwoorden / 4 Vragen

toch eens even kijken op Google hoe een hondendrol er uit ziet :-)

ph
door philip36 Sep 12, 2016 om 12:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@an62
Daar hoef je google niet voor te gebruiken.
Een stap uit de deur is voldoende.

Cookies
door Cookies - Sep 5, 2016 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hek of haag om de tuin zetten. Camera ophangen. Als het echt midden in de tuin is, zou Philip36 wel eens gelijk kunnen hebben. Kan ook een kat zijn natuurlijk. Een camera maakt dat snel duidelijk.

Te
door TechTukker - Sep 5, 2016 om 13:33
11 Antwoorden / Vragen

Een eenvoudig cameraatje kan een opname voor een beperkte tijd vastleggen, die u de volgende dag kunt analyseren. Of u sluit 'm op een computertje aan en laat de opname direct op de computer binnenkomen. Oftewel: leg die camera op wacht.

tenormin
door tenormin - Sep 5, 2016 om 13:39
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn er loslopende honden in de buurt? (Kan me nauwelijks voorstellen dat aangelijnde honden dat doen-hoewel). Dat 's-nachts intrigeert mij dan ook. Katten kan natuurlijk maar die begraven meestal hun drollen. Zijn er ook nog anderssoortigen in de buurt; ik bedoel andere dieren dan honden? Misschien kan een camera inderdaad uitrkomst bieden: misschien sta je wel voor een verrassing als het geen hond blijkt te zijn (en ook geen egel). Succes op je zoek-missie.

ekiem
door ekiem - Sep 5, 2016 om 13:41
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenmiddag,

Ha ha, een camera is wel wat. Maar serius, het is echt geen egel. De tuin is redelijk gesloten maat bij de garage en voorkant huis kan een hond er zomaar door. Die drollen liggen doorgaans bij een struik , echt heel goor en stinkt enorm. Ik denk dat het baasje de hond in de nacht los laat lopen. Anders zou zoiets toch niet kunnen.

Ekiem

ph
door philip36 Sep 5, 2016 om 13:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

En die hond kiest elke nacht dezelfde redelijk afgesloten tuin??

Cookies
door Cookies - Sep 5, 2016 om 13:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Toch is een camera wel handig. Die huis-, tuin- en keuken dingen zijn zo duur niet. Zie je dacht echt niet zitten, zou ik er toch een paar nachtjes nachtrust aan op offeren.

Je woont toevallig niet in een gebied waar vossen rond lopen?

costnix
door costnix - Sep 5, 2016 om 15:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een camera ophangt, moet deze wel een infrarood camera zijn anders ziet u nog alleen maar zwart beeld. Bijeen gewone camera moet wel genoeg licht zijn, andersziet u alleen maar een vaag ruising beeld. Een buitenlamp met naderingsschakelaar is dan aan te bevelen.

ekiem
door ekiem - Sep 5, 2016 om 15:18
676 Antwoorden / 100 Vragen

Hallo,

Ik denk dat het inderdaad om een loslopende hond gaat. En als ik het zo zie dan is het een middelgrote hond. Dat van die camera, daar heb ik geen idee wat ik me daarvan moet voorstellen.
Maar, waar kun je die dan kopen en hebben jullie een prijs indicatie ? Voor 25 euro is het te overwegen ,100 euro is met teveel van het goede.

Alvast bedankt Ekiem

me
door mein33 - Sep 5, 2016 om 15:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ekiem,

Zou het zo kunnen zijn dat de uitwerpselen er moedwillig door een hondenbezitter worden neergelegd aangezien ze telkens op dezelfde plaats worden gedeponeerd.
Een hond zoekt niet iedere keer exact dezelfde plek, die gaat zitten als hij/zij moet en het maakt niet uit waar dat is, als het beest tenminste niet anders is aangeleerd.
Om te controleren of het echt een hond is, of toch toevallig een menselijk wezen, kunt u hetvolgende uitproberen.
De plaats van het misdrijf ;-)) bedekt u,  2 cm dik en bijv. in een cirkel van ruim twee meter doorsnee, met (ophoog)zand welke u bij een bouwmarkt voor een prikkie kunt kopen.
Hark dit netjes aan en de volgende ochtend zult u kunnen aflezen of er menselijke voetsporen of hondenpoot afdrukken zichtbaar zijn. U weet dan in welke richting u moet zoeken.
Is het echt een hond, strooi dan een heel blikje peper op die plek uit, ook weer verdelen over ruim 4m².  Niet inharken maar gewoon ruim uitstrooien en niet belopen.
Is het een menselijk wezen, dan blijft u denkelijk niets anders dan even posten en de hufter aanspreken op zijn/haar gedrag.

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2016 om 15:52
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Als het zwarte drollen zijn dan zijn deze van een vos. Maar het lijkt mij sterk dat deze elke dag op dezelfde plaatst zijn behoefte komt doen. Bij mij werdt de gevel zowat omver gepist door honden. Pure amoniak heeft heel goed geholpen. S'avonds aanbrengen en s'morgens wegspoelen. Staan daar eventueel planten doe dit dan op een spons of doek, blijft de lucht lekker hangen. Een dier blijft dan wel uit de buurt. Eventueel een lamp met zonnecel doet ook wonderen, voor een paar centen heb je deze met een bewegingscensor op batterij. (Acti-- enz enz.)

jd
door jdendoop - Sep 5, 2016 om 15:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou een hekje kunnen plaatsen, zodat de honden er voorbij lopen.

koffiedrap en peper is nog smeriger dan hondenpoep.

veel succes

chris74
door chris74 - Sep 5, 2016 om 15:58
564 Antwoorden / 44 Vragen

Wat dacht je van kraaien die nemen de hondenpoep ook in de snavel en droppen het ook overal neer.

Wij hebben het ook regelmatig gehad dat onze voortuin helemaal vol lag. Maar dat kan 1 hond niet gedaan hebben. Dat waren de kraaien die aan het strooien geweest zijn.

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2016 om 16:38
7374 Antwoorden / 14 Vragen

@chris74, U heeft wel gevoel voor humor, een kraai is verstandig die gaat niet met hondekeutels lopen slepen en zeker niet in de nacht. En dan zeker steeds op dezelfde plaats leggen om een wintervoorraad aan te leggen.

chris74
door chris74 Sep 5, 2016 om 17:05
564 Antwoorden / 44 Vragen

@gerbera ik maak hier geen grap over ben heel serieus. Gebeurd hier namelijk dagelijks en heb het ze zien doen.

hansje klein
door hansje klein - Sep 5, 2016 om 17:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De vaststelling dat het steeds op dezelfde plaats is, kunt u prima benutten. Strooi bij droog weer peper op die plek en de 'misdadiger' zal zich (hatschieeeeh) de volgende keer wel bedenken en een tuintje verderop gaan sch*ten. Vreemd dat u meldt hiermee geen succes te hebben. Zwaardere dosis of afwisselend zwarte en witte peper proberen misschien, maar vooral niet bij regenachtig weer.

TIP. Ga er eens lekker voor zitten en raadpleeg  het poepboek

ekiem
door ekiem - Sep 5, 2016 om 17:41
676 Antwoorden / 100 Vragen

Alvast bedankt allemaal. Dat van die amoniak lijkt me wel wat. Wordt in ieder geval vanavond uitgeprobeerd door dit in een bakje te doen. Er zijn hier geen vossen . Wat betreft egels, die zijn hier wel, alleen zijn deze drollen te groot. Te oordelen aan de drollen is het ieders keer dezelfde hond.
Verveldend is het wel omdat bij een zacht briesje.........het aroma je tegemoet komt. Zit je buiten te eten, nou lekker hoor .

Ekiem

marita5
door marita5 Sep 6, 2016 om 09:34
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@Ekiem  , toets eens in op google afweermiddel tegen honden (site tuinadvies ) , misschien is dit een optie .

ph
door philip36 Sep 6, 2016 om 09:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Drollen te groot, vergis je niet een egeldrol is echt niet klein.
Bij egel bestaat deze meestal uit één recht stuk, bij hond meestal een hoopje.

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2016 om 09:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@ekiem, gisteravond de amoniak uitgeprobeerd? Ben best wel nieuwsgierig. Zal je net zien dat de hond 'met vakantie' is. ;-)

ekiem
door ekiem - Sep 6, 2016 om 10:58
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen,

Ha ha, vanochtend gelijk naar buiten gespurt, en het was nu gelukkig geen Bingo. Heerlijk aan de koffie , lekker buiten en geen drollen aroma.

Hopelijk blijft het nu zo, of het beestje is op vakantie. En nu maar de boel, de komende periode goed in de gaten houden.

Die drollen werden trouwens gelegd bij een wat kleindere struik en daar heb ik 4 lagere potten met amoniak bij gezet. Stinkt enorm maar die potten staan er nog.
De rest van de tuin is redelijk begroeid maar dit stuk niet, je blijft ermee bezig.

Bedankt , ekiem

gerbera
door gerbera Sep 6, 2016 om 16:47
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Als ze steeds bij die struik komen kunt u ook satépennen, of andere metalen pennen, een stukje in de grond steken.
Ook een stuk grof gaas zo'n 10 cm horizontaal boven de grond om de struik spannen wil ook helpen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2016 om 17:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het is pertinent onjuist dat honden hun behoefte niet op de zelfde plaats doen. Ik had een soortgelijk probleem in mijn tuin en heb een heg geplaatst. Helpt maar niet helemaal aangezien er toch eigenaren blijken te zijn die hun hond los laten lopen en er bij mij nog een doorgang is.
Afgezien daarvan liggen er in mijn straat regelmatig uitwerpselen vanaf eenzelfde hond en dat betekent dat het 'baasje of bazinnetje' dat wel gemakkelijk vindt in plaats vanaf het lopen naar een uitlaatplaats in mijn buurt. In uw geval lijkt geheel afsluiten de beste optie.

gerbera
door gerbera - Sep 7, 2016 om 11:18
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Mocht u er achter komen wie de eigenaar van de hond is heb ik een tip om het af te leren.

Doe de drollen in een krant, leg deze bij de eigenaar voor de deur en steek de krant in de fik.
Bel aan en ga op een afstandje kijken wat er gebeurt.
Wedden dat deze probeert het vuur uit te stampen zodat de drollen om hem of haar oren vliegen.
Ik weet het, sadistisch maar wel leuk.

jo
door jorisw Sep 7, 2016 om 13:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vooral erg kinderachtig. Maar ik weet jouw leeftijd niet. Misschien ben je wel 14.

gerbera
door gerbera Sep 7, 2016 om 13:51
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Je hond bij een ander laten poepen dat is pas volwassen!!!! Ik noem het asogedrag

ma
door marleenvanh - Sep 7, 2016 om 11:46
453 Antwoorden / 1 Vragen

Dagelijks..... dat klinkt toch naar iemand die zijn/haar hond elke dag langs dezelfde route uit laat, maar 's nachts (waar staat dat trouwens, dat het 's nachts is gebeurd?) lijkt me vreemd dan. Misschien heel vroeg 's morgens of heel laat 's avonds. Weet ook niet waar u woont. Landelijk of echt IN een stad en is het de voor of de achtertuin? Toch eerst maar eens duidelijk krijgen, door zelf 'te posten'/camera op te hangen, wie of wat het precies is. Honden hebben geen probleem met koffiedrab e.d. Dat katten altijd hun drollen begraven, da's niet waar en DIE lopen wel vaker 's nachts en overdag (!) los. Kattenbezitters worden daar helaas nauwelijks op aangesproken. Honden die hebben het altijd gedaan .......

qq
door qqqqqqqq - Sep 7, 2016 om 12:37
1 Antwoorden / 2 Vragen

Weet je Ekiem,
Koffiedrap helpt alleen tegen katten in je tuin.
Er bestaan kruidenplanten die honden vinden stinken en dan dus voorbij lopen.
Moet je maar eens opzoeken of vragen bij een goede tuincentrum.

carolyn
door carolyn - Sep 7, 2016 om 12:58
39 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo het is geen leuke oplossing maar zo is de overlast ook niet.
Als je tuin niet al te groot is , koop een paar dozen  pinazen en strooi ze uit , ze roesten vanzelf weg.

ekiem
door ekiem - Sep 7, 2016 om 15:00
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

Het was helaas weer Bingo. Ik denk dat de hond inderdaad los mag lopen van zijn baasje. En als je op een hoek woont dan is er altijg wel een gaatje te vinden waar doorheen te glippen valt.

Maar welke kruiden zijn dat dan waar een hond niet van houdt, ik hoor het graag.

Ekiem

marita5
door marita5 Sep 7, 2016 om 16:12
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Zie mijn reactie onder u , van 5 sept om 17.41 , heeft u dit al gelezen en opgezocht op google ?

joost12
door joost12 - Sep 7, 2016 om 15:53
52 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon zorgen dat jou tuin goed af is gesloten met een hek of gaas dan is jou probleem als het honden poep is op gelost, mijn tuin is ook goed af gesloten met een hoge hek en mijn honden kunnen er ook niet uit, dus het helpt wel

du
door duc - Sep 7, 2016 om 17:06
9 Antwoorden / 0 Vragen

Saté prikkers met de scherpe punt naar boven redelijk dicht op elkaar in de grond steken. Niet echt diervriendelijk, maar meestal na 1x in contact komen blijven ze wel weg. De zolen van honden en katten zijn nogal gevoelig en dit is voor hun geen prettig gevoel aan hun poten. Tevens zullen de prikkers niet door hun voetzolen prikken, maar de dieren schrikken er wel van.
heeft hier goed geholpen tegen katten die helaas hun poep hier niet begroeven en zo'n drol kan veel op die van een hond lijken.
katten gaan ook graag onder struiken zitten.
hopelijk heb je hier iets aan.

du
door duc - Sep 7, 2016 om 17:10
9 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kruiden wilt gebruiken neem dan zoiets als pepermunt of citroengras, in ieder geval iets wat bij aanraking een heftige scherpe geur verspreid, kans dat het dier wegblijft.

me
door mein33 - Sep 7, 2016 om 17:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@carolyn,

Met die "pinazen" waar u het over heeft zal er geen resultaat worden geboekt, honden zijn er nl. gek op.
Als u "punaises" bedoeld dan hoop ik dat u er zelf met uw blote kakhielen in gaat staan en ze dan laat zitten tot ze vanzelf zijn weggeroest.
Waarom moet een beest lichamelijk gestraft worden voor het gedrag van zijn baas, hoe stompzinnig kun je het verzinnen.

me
door mein33 - Sep 7, 2016 om 17:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ekiem,

Zoals ik reeds eerder aangaf is het misschien toch de moeite waard om de boel eens in de gaten te houden door te gaan posten.
De hond is niet verantwoordelijk voor zijn/haar gedrag, maar de eigenaar wel.
En die eigenaar zult u moeten aanspreken om uw ongenoegen kenbaar te maken en als u dat, om welke reden dan ook niet durft, dan wijs ik u nogmaals op de mogelijkheid van een flinke hoeveelheid peper op de betreffende plek de hond vindt dat niet prettig maar zal er geen nadelige gevolgen van ondervinden.

hans515
door hans515 - Sep 7, 2016 om 20:54
250 Antwoorden / 117 Vragen

Zet er een waarschuwing neer, dat er mogelijk vergiftigt vlees in de tuin ligt..............

tr
door tring - Sep 7, 2016 om 23:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Met succes heb ik een "carcam" opgesteld bij de voordeur in de richting van het looppad.
s'Nachts brand er een redelijk sterke lichtbron bij de deur die het pad voldoende verlicht.
De carcam heb ik ingesteld op de bewegings censor en iedereen die het pad beloopt wordt opgenomen door de actievering van de censor.
Op een nacht bleek dat een dikke kat er een enorme drol draaide. Stond perfect op beeld!
Deze kwam met enige regelmaat terug. Ik heb toen een elektrische beesten verjager- ultrasone geluidsgolven- geinstaleerd - ook met bewegings sensor- en die een maand laten werken.
Overlast was definitief over.

hansje klein
door hansje klein - Sep 7, 2016 om 23:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jammer, dat u in het gelinkte poepboek de juiste drol niet heeft kunnen vinden, nu blijft het alsmaar gissen of u moet inderdaad één of twee keer op de loer gaan liggen, wie er allemaal in uw straat honden uitlaten. Katten kunnen de hele nacht en zelfs verderop uit de buurt komen.

wa
door walsum107 - Sep 10, 2016 om 17:46
54 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon ëén/twee nachten opblijven en observeren. Camera (telefoon) paraat, zorg voor de juiste instellingen. En "dier" in het bakkie. Overigens heb ik met eigen ogen gezien dat aangelijnde honden het in de tuin van een ander mochten doen. 40 jaar geleden eigenlijk langer, hadden we een korte riem voor onze herder. Nu breek je je poten (populair gezegd) over die achterlijk lange lijnen die soms niet teruggetrokken worden als er iemand aankomt. Het "dier" heeft geen schuld als er een lijn aanzit. Loslopend? eigenaar? Ik trap op zielen, gooi een matig rotje de knal moet het doen, of maak uw tuin geheel ontoegankelijk als het kan. Vos? laat de gemeente het oplossen, vossen horen niet in de bebouwde kom als u daar woont. Maar "De vos werd op 1 april 2002 een beschermde diersoort onder de Flora en Faunawet. Daarvoor viel de vos onder de oude jachtwet en kon vrijelijk worden bejaagd.
Op grond van artikel 65 van die wet heeft de minister op 12 mei 2006 de vos aangewezen als een diersoort die overal in Nederland belangrijke schade veroorzaakt. Dit heeft ervoor gezorgd dat de vos op de landelijke vrijstellingslijst werd gezet. Met toestemming van een grondgebruiker kan de vos worden bestreden. De vos is en blijft een moordenaar voor het moorden. Maar poepen in uw tuin, ik betwijfel het en hoop op ongelijk bij u. Verder blijft mijn mening ongewijzigd. Een verdwenen diersoort in ons land? dat heet natuurlijke selectie volgens Darwin. Heb ik het nog niet over de megalome kosten. Dank zij de hondenpoep bij EKIEM. Korenwolf? otter? , ik draaf door. Tyranosaurus Rex (Trix) gelukkig in Naturalis te zien in Leiden en die is echt  heel erg dood? Google
eens dierenbrug timelaps en zo zijn er veel veel meer grote uitgaven die veel beter in de zorg kunnen worden ingezet tot woede van de graantjesmeepikkers, want de politiek betaald wel.Sorry, het ging om honden? poep. Maar altijd respect voor dieren en sommigen draaien door. Oh ja, plantje in de muur al tig jaren niet gezien, sloop stoppen, kosten niet belangrijk, vleermuizen er zijn er nog 2 van. Natuurlijke selectie, vloeken in de Kerk. Was het mijn pand, van het plantje
het stierf onmiddelijk uit van de zure regen en zo want daar kan je immers niets aan doen. Poep (honden) gelukkig niet in mijn tuin. Maar heb veel frustratie van mij afgeschreven off topic. sorry

tijger1
door tijger1 Sep 10, 2016 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, nou, dat lucht op hè. Nou maar weer normaal doen, anders komt het busje zo.

hansje klein
door hansje klein Sep 12, 2016 om 12:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Walsum107 i.p.v. een schriftje ;-)

.....nog een opmerking in dezelfde trend. Met véél gedoe en belastinggeld worden er ooievaars naar Nederland gelokt en/of in een opvangcentrum verwend. Wanneer je ooit op de Balkan, met name in Hongarije was, worden diezelfde dieren dáár bestreden vanwegen OVERLAST.

Iedereen heeft zijn eigen verrekijker! Maar......er is nog steeds het poepboek om na te slaan.

gerbera
door gerbera - Sep 10, 2016 om 22:20
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Och je kan het maar kwijt zijn, maar ik adviseer u de volgende keer gewoon een schriftje te pakken en daar uw frustraties in op te schrijven. De Ts kan hier weinig of niets mee.

Josvanstraten
door Josvanstraten - Oct 11, 2016 om 14:37
1 Antwoorden / Vragen

Beste hondenliefhebbers,
een nadeel is dat de drollen savonds worden neergelegd dus in het donker. Ik heb een tijdje koffieroerstaafjes met een sticker eraan gepla geplakt in de drollen geprikt met op de sticker een tekst van " hondenstront dus ook strontbaas " " neem de stront mee naar huis met een plastic zakje of met de blote handen " of " laat uw hond het in goot doen, dan hoeft het niet uit de vloerbedekking gekrabd worden "
bedenk zelf een tekst. Dit kan echt anoniem zodat het niet bij jezelf in de brievenbus gedaan wordt.
lang genoeg doen dan houdt het vanzelf op. Mensen zullen dan niet in de drol trappen.