Sa
door Sanbinraa Jul 28, 2019 om 21:58
Vrije tijd & tuin

Karcher Weedremover doet niet wat het beloofd

Ik heb een Karcher Weedremover gekocht, een onkruidverwijderaar.
Omdat ik al meerdere producten van Karcher heb waar ik erg tevreden over ben heb ik niet eerst gekeken of er recensies waren.
Nadat ik het apparaat heb gebruikt ben ik erg ontevreden, het apparaat doet absoluut niet wat het beloofde.
Toen ik daarop op het internet ging kijken zag ik heel veel klachten over dit apparaat, ik had het nooit moeten kopen.
En vindt dat Karcher het niet had mogen verkopen.

Ik heb een mailwisseling met Karcher maar nergens gaan ze op mijn klacht in, het enige wat ze doen is zich beroepen op het feit dat ik me buiten 2 weken heb gemeld.
Zie hieronder:

Bedankt voor uw reactie.

Wij houden ons niet strak aan 2 weken, een dag extra kan geen kwaad en doen wij niet moeilijk over.
Een maand later kunnen wij helaas het toestel niet retourneren.
Excuses voor het ongemak.

Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?

2675 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Jul 28, 2019 om 22:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Op Marktplaats zetten.

marita5
door marita5 - Jul 28, 2019 om 22:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Sanbinraa, 

U heeft 1 maand geleden al een klacht geplaatst op klacht.nl ,

https://www.klacht.nl/raab-karcher/klacht/weedremover-karcher-doet-niet-wat-het-beloofd/.

Klachten en Geschillen , 

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We streven ernaar om u binnen 5 werkdagen van een inhoudelijke reactie te voorzien. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, krijgt u van ons een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). 

Th
door Thijs124 - Jul 28, 2019 om 22:43
289 Antwoorden / Vragen
0

Na dit bericht natuurlijk lastig verkopen via marktplaats.

tenormin
door tenormin Jul 29, 2019 om 01:08
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Je denkt toch niet dat Marktplaats bezoekers eerst KASSA gaan raadplegen?

costnix
door costnix Jul 29, 2019 om 11:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

:-D :-D

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2019 om 22:49
7382 Antwoorden / 14 Vragen
2

Als ik de filmpjes bekijk zie ik dat je hem in verschillende standen moet gebruiken, dus niet alleen plat over de bestrating. Heb ook even gezocht naar negative revieuws maar kon ze niet vinden.  Uw geld terug krijgen verwacht ik niet, men zal al snel beweren dat u hem niet op de juiste wijze gebruikt. Overigens doe ik hetzelfde met mijn striemer van € 16,95 van de Action. Kost iets meer nylon maar gaat prima.
Verwijder uw e-mailadres van uw gebruikersnaam. U bent op een openbaar forum.

tenormin
door tenormin Jul 29, 2019 om 01:11
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Dat attenderen op verwijderen van gebruikersnaam met e-mailadres heeft geen zin, ben ik al lang mee gestopt. En ook, niemand van ons gaat dat mailadres gebruiken, tenminste, niet als je als je je eigen email adres wilt weggeven. ;-)

gerbera
door gerbera Jul 29, 2019 om 08:39
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang het niet veranderd wordt is het wel een controle of de TS de reacties leest. Blijkt nu dus ook niet;-)

marita5
door marita5 Jul 29, 2019 om 09:08
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , ik kon ook geen negatieve revieuws vinden , lijkt mij overdreven van Ts .

Gr
door Grunn1 - Jul 28, 2019 om 23:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

Het apparaat is dus inmiddels al een paar maanden oud en hoeft zeker niet terug genomen te worden. Zoals eerder gemeld, zet hem op marktplaats. Verdere rechten heeft u niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 29, 2019 om 06:12
7226 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het is goed mogelijk dat u aan het apparaat moet wennen, als er veel onkruid is en de batterijen zijn voortijdig leeg dan is het vervelend om het onafgemaakte karweitje te onderbreken maar als het onkruid na verloop van tijd is weggewerkt dan is het een kwestie van bijhouden en gaat u het apparaat nog waarderen. Op Marktplaats zetten kan altijd nog.

panter22
door panter22 - Jul 29, 2019 om 08:36
6599 Antwoorden / Vragen
0

Het apparaat verwijdert geen onkruid en is na een paar maanden al stuk gegaan?
Of had je er meer van verwacht en ben je niet tevreden over het resultaat.
Je doet een beroep op het conformiteitsbeginsel?
http://www.conformiteit.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 29, 2019 om 09:00
16887 Antwoorden / 202 Vragen
1

Ongewenste begroeing tussen bestrating ed. verwijderen is handmatig met bijv. een krabber de meest simpele en goedkoopste manier. Het betekent alleen iets meer inspanning dan werken met een apparaat (dat dan misschien ook nog te ingewikkeld is voor goed gebruik). De reclameuitingen  m.b.t. dit apparaat gaat in op het voorkomen van die inspanning als voordeel (vgls. de website).
Als nadeel van het apparaat geldt ook nog dat er sprake is van een kunsstof borstel die ongetwijfeld zal slijten en dus ook microplastic resten achterlaat.

U heeft (als direct antwoord op uw vraag) geen enkel recht op 'geld terug' van de verkoper. Zo u een broep zou willen doen op bijv. naleving van art:  7:17 en verder van het BW zal de verkoper ongetwijfeld bewijs kunnen leveren dat het apparaat niet defect is en ook niet presteert zoals bedoelt is.

panter22
door panter22 Jul 29, 2019 om 09:27
6599 Antwoorden / Vragen

dat het apparaat niet defect is en ook niet presteert zoals bedoelt is.
Even verwijderen, die tweede niet

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2019 om 10:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Niets.
Je had beter eerst de recensies kunnen lezen.

Overigens:
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

marita5
door marita5 Jul 29, 2019 om 10:19
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , Je had beter eerst de recensies kunnen lezen , welke de goede ? ;-)) ik lees nergens negatieve recensies .

edrick3
door edrick3 Jul 29, 2019 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5: TS stelt: Toen ik daarop op het internet ging kijken zag ik heel veel klachten over dit apparaat, ik had het nooit moeten kopen.

gerbera
door gerbera Jul 29, 2019 om 12:17
7382 Antwoorden / 14 Vragen

edit.

gerbera
door gerbera - Jul 29, 2019 om 12:27
7382 Antwoorden / 14 Vragen
0

Heb inmiddels wat klachten gevonden. Merendeel gaat over gebruik van "hoog" onkruid en gebruiksduur van de accu.

klik hier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer