moeke1
door moeke1 Sep 7, 2016 om 11:45
Vrije tijd & tuin

Kippen uit tuin houden

de buren hebben kippen.Er staat gaas omheining en electriciteit op.De kippen hun vleugels zijn ingekort en toch zitten ze bij mij in de tuin of..boven op tuinmeubels (met alle gevolgen van dien).Wat kunnen we nog doen om ze in hun omheining te houden?
Alvast bedankt

9358 13 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Sep 7, 2016 om 11:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eerste vraag altijd: Huurhuis of koopwoning?

gerbera
door gerbera Sep 7, 2016 om 14:42
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Néé kippenhok;-))

Cookies
door Cookies - Sep 7, 2016 om 11:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat je kunt doen? Met je buren het gesprek aan gaan en vriendelijk, maar dringend verzoeken dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

tenormin
door tenormin - Sep 7, 2016 om 11:58
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me inderdaad het gesprek aangaan en misschien samen de eieren delen die de kippetjes leggen? Vers eitje is niet weg. Buren zullen vast niet onredelijk zijn, gezien het feit wat ze al gedaan hebben om ze binnenboords te houden.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2016 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kippensoep!

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 7, 2016 om 12:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Iedere dag verse scharrelkip is ook geen straf.  Morgen op de bbq,  niet voor niets het meest veelzijdige stukje vlees  toch.
Diewilik

ja
door jackyh Sep 7, 2016 om 14:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

Barbaren.

edrick3
door edrick3 Sep 7, 2016 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT @jackyh:  vegetariër?

me
door mein33 Sep 7, 2016 om 18:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jackyh,

Die kipfilet, drumsticks etc. die u bij de poelier of supermarkt koopt waren ook eens levende kippetjes en die leefden vast en zeker in erbarmelijke omstandigheden en zijn op beestachtige wijze afgeslacht.
Deze scharrelkippetjes hebben tenmiste nog een prettiger leven, zij kunnen tenminste nog een eitje leggen, lol trappen en de buren een beetje pesten alvorens er een einde aan hun gescharrel wordt gemaakt, want één ding is zeker : het leven is eindig, ook voor scharrelkippetjes.

laat het u smakelen !!  ;-))

tenormin
door tenormin Sep 8, 2016 om 00:41
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Beetje laat @edrick3, kippensoep: waar kan ik een maaltijd kippensoep kopen, dus een dikke kip-soep? Da's net zo lekker (goed gemaakt, als erwtensoep, alleen: erwten hebben niet gescharreld. ;-)

getty
door getty - Sep 7, 2016 om 12:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien de buurman verzoeken een degelijk kippehok te maken waaruit ze niet kunnen ontsnappen?

ja
door jackyh Sep 7, 2016 om 14:12
953 Antwoorden / 4 Vragen

Kippen in gevangenschap. Vraag me eigenlijk wel af hoe die niet kunnen vliegen kippen in uw tuin komen. Ze kunnen toch niet door het gaas dus zit er misschien ergens een gat o.i.d.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 7, 2016 om 12:56
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Denk dat ze een haan zoeken.

tenormin
door tenormin Sep 7, 2016 om 14:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, vrijwilligers gezocht. ;-)

aurora1
door aurora1 - Sep 7, 2016 om 14:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is de omheining wel hoog genoeg of zit er ergens een gat, bijv. onderaan waar mogelijk Heintje de vos (of Broer konijn) aan het graven geweest is?

Ma
door MacWally Sep 8, 2016 om 00:36
151 Antwoorden / Vragen

Was het niet Reintje de vos ?

aurora1
door aurora1 Sep 8, 2016 om 18:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vlijmscherp gezien MacWally, tikfout die ik al lang gezien had en wachtte haast op reacties erover kan ik zeggen....
Maar er zou ook zomaar een vos met de naam Heintje kunnen bestaan.....
Maar nu ik toch bezig ben: Reintje de Vos en Broer Konijn.

gerbera
door gerbera - Sep 7, 2016 om 14:41
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ingekorte vleugels betekend niet dat ze niet kunnen fladderen, ze kunnen alleen geen afstanden vliegen. Met dat gefladder kunnen ze best nog wel hoog komen 1½ tot 2 meter. Oplossing een (tuin)net er overheen spannen of hiermee de afscheiding tussen u en de buren hoger maken.

moeke1
door moeke1 - Sep 9, 2016 om 16:56
28 Antwoorden / 4 Vragen

beste allemaal,het is een huurhuis,er staat omheining van 1.50m hoog,heb de buren al dikwijls erop attent gemaakt,maar ze blijven komen,en nee,de eitjes leggen ze niet hier(lust ze trouwens niet)hun "afval"wel.het liefste op mijn tuintafel.en ja,er zit een haan bij.(ff telegramstijl)we weten het niet meer.

me
door mein33 - Sep 9, 2016 om 17:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@moeke1,

Het probleem met de kippen die over de schutting komen ligt zeer zeker aan de beperkte hoogte van de schutting.
De gekortwiekte kippen kunnen nog wel heel goed fladderen en dan is een 150 cm. hoge afscheiding helemaal niets.
Ga in overleg met uw buren om op de bestaande schutting met ten minste 100 cm. te verhogen, dit kan met planken maar meestal is 2 mtr. de maximaal toegestanne hoogte, terwijl 2.50 mtr. veel effectiever zal zijn.
Het kan ook heel goed met (kippen)gaas.
De (kippen)gaas variant is wel de goedkoopste maar ook de minst fraaie oplossing van het probleem.
Een combinatie van beiden, planken tot 2 mtr. en daar boven gaas tot minimaal 2.50 mtr. is uiteraard ook mogelijk.
En er hoeft geen "stroom" op het gaas aangezien dat bij gevogelte geen enkele zin heeft.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2016 om 17:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@moeke1, tja, als u geen eitjes lust ☼ ? Verzoek al gedaan om de heer haan te verwijderen? De kippetjes blijven, ondanks te zijn gekortwiekt, wel nog steeds kippetjes: lees dametjes. Dat zou de onrust onder de dames dus wel kunnen verklaren. Makt die "vrijer" dan ook niet meer geluid dan u lief is? Dat hoorde ik vroeger veel bij de Rijdende Rechter. (Maar die is ook gevlogen, naar elders). ;-)

moeke1
door moeke1 - Sep 14, 2016 om 12:57
28 Antwoorden / 4 Vragen

Dank u allemaal voor jullie antwoord.
Het is niet omdat ik geen dieren heb,dat ik niet graag dieren zie.Maar de vuiligheid van anderen hoef ik niet.En ja,de haan maakt lawaai,maar dat hoor ik wel graag.De eitjes gaan in een grote mand bij haar,en zo weet je nooit of je verse hebt,dus dan liever niet.De buur doet genoeg moeite om het op te lossen,maar de kippen willen niet luisteren :-) Ze heeft er ook belang bij om het op te lossen,want in principe mag ze helemaal geen dieren houden van de huurmaatschappij,en er zitten....4 honden,4 kippen,1 haan,3 eigen katten (en hun "vrienden"),1 konijn en 2 vogeltjes.dus,als ik zou willen moet dat allemaal weg.Maar wat voordeel heb ik daaraan?toch niks,alleen n boze buur,ffff.Ach,ik zal de emmer met sop maar niet te ver weg zetten en me niet meer dik maken denk ik.groetjes van MOEKE

me
door mein33 Sep 14, 2016 om 13:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@moeke1,

      U schrijft: "maar vuiligheid van een ander hoef ik niet" en vijf regels verder is het plotseling geen enkel probleem meer aangezien u dan aangeeft "en me niet meer dik maken denk ik".
      Die "emmer met sop" om de kippenstrond op te ruimen kunt u wel wegzetten als de erfafscheiding wordt verhoogd tot tenminste 2 mtr. Maar daar wilt u en/of uw buren klaarblijkelijk niets over horen en zijn alle raadgevingen voor niets gegeven.

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2016 om 14:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Behalve de omheining verhogen wat ook kan met palen en een net, zou mogelijk ook een tuinslang helpen als u de beesten ziet. Dat laatste heb ik op een forum hierover gelezen. U heeft nog niet verteld hoe de kippen in uw tuin komen: overlangs of onderdoor.....