Bo
door BowieP1 Feb 23, 2024 om 13:10
Vrije tijd & tuin

Maken van verzonken deurmat

Hi,

Ik ben momenteel bezig met de verbouwing van mijn huis. Ik heb altijd een deurmat gehad die op de vloer ligt, maar wil graag een verzonken deurmat voor een nettere uitstraling. Heeft iemand tips voor het maken van een verzonken deurmat? Is het mogelijk om dit zelf te snijden? Advies of expertise wordt op prijs gesteld :)

Dank je wel!

2781 7 Rapporteer
sira
door sira - Feb 23, 2024 om 13:18
2339 Antwoorden / 24 Vragen

Ligt er beton op de plaats waar de deurmat moet komen?
Of zit er een luik naar de kruipruimte?

In het eerste geval zul je eerst moeten weten wat de dikte van het beton is en dan de hoogte van een gemiddelde deurmat moeten uitzagen met een betonzaag.

In het tweede geval zou je misschien het luik kunnen verlagen (indien dat mogelijk is).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2024 om 13:26
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Dat hangt van de vloer af. Uitsnijden in hout kan mits de vloer dik genoeg is. Uithakken in beton kan ook doch lijkt het mij erg lastig om dat als leek te doen.
Voor een deskundige bouwvakker is het 'een fluitje' van een cent en zoek dan even een betrouwbare klusser. Vraag hoe dan ook vooraf de offerte.

Mabelle
door Mabelle - Feb 23, 2024 om 14:01
423 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me een goede vraag voor het Klusidee forum, zie https://www.klusidee.nl/Forum/

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 23, 2024 om 14:13
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Hoekjes of inkepingen?
Met een scherp stanleymes en een meetlat snij je eenvoudig zelf (via de onderkant) de hoekjes uit de mat.

https://www.veegjevoeten.nl/tips-juiste-afmeting-deurmat

1paul
door 1paul - Feb 23, 2024 om 14:36
3148 Antwoorden / 0 Vragen

verzonken in wat, moet er nog een vloer gestort worden, moet er nog een vloer van hout aangebracht worden, geef even volledige info!!

Le
door Levi234 - Feb 26, 2024 om 09:24
2 Antwoorden / 2 Vragen

Uit de link:

"Het opmeten van de maten is niet moeilijk, maar moet wel nauwkeurig gebeuren. Denk eraan om bij het opmeten van de uitsparing op meerdere punten te meten. Dat is natuurlijk niet zonder reden; het kan namelijk zijn dat de uitsparing niet volledig haaks is en daardoor dus op de ene plek groter kan zijn dan op de andere."

https://deurmataanhuis.nl/verzonken-deurmat-deurmat-kruipruimte/