le
door leocoumou Nov 13, 2015 om 14:34
Vrije tijd & tuin

Onderhoud van een huurhuis

ik zit met een probleem.wij huren een huis van maashave vast goed.maar hij pleegt geen onderhoud .ik heb verschillende instanties gebeld en naar toe geweest de woonbond ik ben ook naar de buurtadvocaat geweest en die heeft een brief gestuurt maar daar werd niet op gereageert .en ik ben ook naar de huurcommissie geweest daar hebben ook geen gelijk gekregen. en ik ben ook naar het juridish loket geweest maar hij antwoord niet .de woonbond heeft ook zijn best gedaan kunnen jullie nog wat voor me doen .alvast mijn hartelijke dank.misschien wat voor het programma kassa

2997 56 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2015 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor contact met de redactie:

Klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Suc6

me
door mein33 - Nov 13, 2015 om 14:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=leocoumou schreef op vrijdag 13 nov 2015, 14:34]ik zit met een probleem.wij huren een huis van maashave vast goed.maar hij pleegt geen onderhoud .

Over welk onderhoud gaat het ?

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2015 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... ik ben ook naar de huurcommissie geweest daar hebben ook geen gelijk gekregen.....

Behalve bij de huurcommissie ook bij die andere organisaties geen gelijk gekregen? Dan kan het zijn dat je ook geen gelijk hebt.

uwjurist
door uwjurist - Nov 13, 2015 om 15:50
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft er geen gelijk gekregen bij de huurcommissie, u of de verhuurder?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

le
door leocoumou - Nov 13, 2015 om 16:30
32 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=uwjurist schreef op vrijdag 13 nov 2015, 15:50]Wie heeft er geen gelijk gekregen bij de huurcommissie, u of de verhuurder?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2015 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@leocoumou,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr.

le
door leocoumou - Nov 13, 2015 om 19:07
32 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 17:47]@leocoumou,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr.

le
door leocoumou - Nov 13, 2015 om 19:09
32 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 17:47]@leocoumou,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer. wij de huurder

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2015 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lecoumou,

Even GOED lezen .....
Het grijze veld staat ONDER deze tekst, dus even naar beneden scrollen.
Eronder staat in rode blokjes preview en reageer

Cookies
door Cookies - Nov 13, 2015 om 19:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of reageer gewoon in het lege vak ZONDER op die quote button te drukken.

ro
door ron530 - Nov 13, 2015 om 21:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=leocoumou schreef op vrijdag 13 nov 2015, 14:34]ik zit met een probleem.wij huren een huis van maashave vast goed.maar hij pleegt geen onderhoud .ik heb verschillende instanties gebeld en naar toe geweest de woonbond ik ben ook naar de buurtadvocaat geweest en die heeft een brief gestuurt maar daar werd niet op gereageert .en ik ben ook naar de huurcommissie geweest daar hebben ook geen gelijk gekregen. en ik ben ook naar het juridish loket geweest maar hij antwoord niet .de woonbond heeft ook zijn best gedaan kunnen jullie nog wat voor me doen .alvast mijn hartelijke dank.misschien wat voor het programma kassa
Als u eerst eens verteld om welk soort onderhoud het gaat dan zijn we al een stuk verder want het zal niet gaan om een scheef hangend keukendeurtje.

uwjurist
door uwjurist - Nov 14, 2015 om 11:46
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie ergens - per ongeluk in een quote getypt - staan: wij de huurder. Het lijkt er dus op dat u, de huurder geen gelijk heeft gekregen bij de huurcommissie.
Waarom niet? En wat zijn de gebreken precies? Waarom gaat u niet naar de rechter? Verhuurder moet dan wel reageren, anders komt er een verstekvonnis in zijn nadeel.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 12:44
32 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 17:47]@leocoumou,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr. wij de verhuurder hebben geen gelijk gekregen

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 12:49
32 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 17:47]@leocoumou,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr. wij de huurder hebben geen gelijk gekregen.

wij de huurder hebben geen gelijk gekregen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2015 om 12:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 12:44][quote=edrick3 schreef op vrijdag 13 nov 2015, 17:47]@leocoumou,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.
Typ je reactie en klik op Reageer.
Wil je reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie en klik dan op Reageer.

Met vr.gr. wij de verhuurder hebben geen gelijk gekregen

Wij de verhuurder hebben geen gelijk gekregen??? U stelt de vraag toch als huurder?

Ik neem aan dat u bij het indienen van uw klachten alles goed heeft vemeld bij de diverse instanties die u noemt maar voor alle zekerheid: alles dat buitenshuis dient te gebeuren is voor rekening van de verhuurder en dat kan ook gelden voor onderhoud aan cv installatie indien u die ook gehuurd heeft van dezelfde verhuurder (en eventuele andere zaken) verder is alles dat binnenshuis aan de orde is in beginsel voor rekening en risico van u.

Cookies
door Cookies - Nov 14, 2015 om 12:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 12:49]

wij de huurder hebben geen gelijk gekregen

Misschien heb je dan ook wel geen gelijk? Omschrijf het probleem hier eens duidelijk en uitgebreid.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:10
32 Antwoorden / 7 Vragen

de papieren van de huurcommissie heeft mijn vrouw opgeborgen ik kan ze niet vinden .het was nog niet erg genoeg.en als er lekkage is word het wel gerepareert maar dat duurt een week.kijk ik heb zelf een wao uitkerering .

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2015 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@leocoumou,

In je vraag schrijf je: ....en ik ben ook naar de huurcommissie geweest daar hebben ook geen gelijk gekregen....

In je reactie van 12.49 schrijf je (ter verbetering van je reactie van 12.44 uur?):
.....wij de huurder hebben geen gelijk gekregen....

Dan lijkt de zaak me duidelijk: je hebt geen gelijk.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2015 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:10].kijk ik heb zelf een wao uitkerering .

Dat heeft niets met je huurprobleem te maken.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:19
32 Antwoorden / 7 Vragen

maar waarom dat de verhuurder niet reageert op de brief van de advocaat .dat is zeer onbeschoft.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:25
32 Antwoorden / 7 Vragen

waar is de huurcommissie voor de verhuurder of huurder .

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2015 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:19]maar waarom dat de verhuurder niet reageert op de brief van de advocaat .dat is zeer onbeschoft.

Reageren is wel zo netjes.
Waarom de verhuurder dat niet doet weet ik niet.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:31
32 Antwoorden / 7 Vragen

ja dat lijk mij ook

me
door mein33 - Nov 14, 2015 om 13:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@leocoumou,

Het is u reeds meerdere malen gevraagd, maar u heeft deze vraag tot heden nog steeds niet beantwoord.
Hierbij stel ik deze vraag nogmaals.
Wat zijn uw klachten naar de verhuurder ??
Zolang u dit niet duidelijk maakt kan niemand u een (mogelijk) advies geven over eventuele vervolgstappen die u nog zou kunnen nemen.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:36
32 Antwoorden / 7 Vragen

hij pleegt geen onderhoud.en hij reageert niet op brieven .

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:40
32 Antwoorden / 7 Vragen

en dat is een zaak voor de vereniging van eigenaren.en de koper van een huis moet geld in een potje stoppen .

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2015 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:25]waar is de huurcommissie voor de verhuurder of huurder .

Voor beide. Klik.

Cookies
door Cookies - Nov 14, 2015 om 13:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:36]hij pleegt geen onderhoud.en hij reageert niet op brieven .

Zucht.... Om welk onderhoud heb je het dan? Benoem het eens duidelijk. En dat het een weekje duurt voordat een lekkage (zolang het niet met bakken de woning in stroomt), is niet zo vreemd. U bent niet de enige huurder.

De huurcommissie heeft afwijzend gereageerd op uw klacht, dat is niet zonder reden.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:49
32 Antwoorden / 7 Vragen

daar valt niet mee te praten .je mag wel betalen .maar er iets voor terug krijgen ho maar..

me
door mein33 - Nov 14, 2015 om 13:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:36]hij pleegt geen onderhoud.en hij reageert niet op brieven .

@leocoumou,

Dank voor uw antwoord, maar uw antwoord is veel te algemeen.
Probeert u nu eens om iets meer gedetailleerde uitleg te geven over welk onderhoud er niet wordt uitgevoerd
Welke klacht(en) heeft u ingediend bij de verschillende instanties die uw klacht hebben afgewezen.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 13:54
32 Antwoorden / 7 Vragen

de onderhoud aan de balkons .eventuele roestplekken een verfje .en het dakrand ook een verfje en afvoerpijpen vervangen voor het regenwater .gewoon een algehele inspectie./.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 14:07
32 Antwoorden / 7 Vragen

ik ben bij de woonbond geweest en die hebben ook het voor gelegd met een jurist want ik ben bij een bijeenkomst geweest .hij ging kijken wat hij voor me kan doen .ik heb er nog niks over gehoort.en hij zei ook tegen mij heb je een rechtbijstandverzekering ja die heb ik .die advocaat die de brieven heeft gestuurd.en geen antwoord kreeg die doet niets meer want anders woord het een rechtzaak en dat gaat geld kosten .en het juridisch loketheb ook contact met de huisbaas opgenomen maar kreeg nul op het rekest .en je kan ook een bezwaarschrift indienen.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 14:12
32 Antwoorden / 7 Vragen

en ik heb nog iets.ik heb toe de huisbaas opgebeld of hij de brieven had ontvangenvan de advocaat .en dan zegt hij ik heb ze niet ontvangen .en de advocaat heeft ze wel degelijk gestuurd.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 14:22
32 Antwoorden / 7 Vragen

een huisjesmelker een ordinaire crimineel.

ro
door ron530 - Nov 14, 2015 om 14:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:54]de onderhoud aan de balkons .eventuele roestplekken een verfje .en het dakrand ook een verfje en afvoerpijpen vervangen voor het regenwater .gewoon een algehele inspectie./.

Zoals ik dit lees is er in uw woning niets aan de hand maar u stoort zich aan het uiterlijk van het gebouw en bent van mening dat de afvoerpijpen wel eens aan vervanging toe zouden kunnen zijn. Zolang het gebouw in bouwtechnisch goede staat verkeert dan hoeft de verhuurder geen onderhoud te plegen en kunt u dat uiteraard ook niet afdwingen.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 14:33
32 Antwoorden / 7 Vragen

ja wat mij stoort is je moet wel huur betalen .maar ik wil er ook wat voor terug

ro
door ron530 - Nov 14, 2015 om 15:07
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet niet echt wat u wil bereiken want de gehuurde woning is wel in goede staat dus wat dat betreft moet u de huur gewoon betalen. Het gebouw staat niet op instorten want dat is met een lik verf ook niet op te lossen maar u ergert zich aan kleine zaken die eigenlijk niemand opvalt.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2015 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:33]ja wat mij stoort is je moet wel huur betalen .maar ik wil er ook wat voor terug

Voor die huur heb je je woonruimte.

me
door mein33 - Nov 14, 2015 om 15:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 13:54]de onderhoud aan de balkons .eventuele roestplekken een verfje .en het dakrand ook een verfje en afvoerpijpen vervangen voor het regenwater .gewoon een algehele inspectie./.

@leocoumou,

Een likje verf hier en een likje verf daar heeft niets van doen met tekortkomingen aan de woning welke direct uw woongenot te kort doen.
De zaken die u opnoemt vallen onder "groot" onderhoud en hoeven niet op stel en sprong door de verhuurder te worden verricht als een huurder daar een klacht over heeft.
Om deze reden zal uw klacht ook zijn afgewezen door de instanties waar u uw klacht heeft ingediend.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 15:38
32 Antwoorden / 7 Vragen

dan weet ik waar ik aan toe ben.bedankt voor het antwoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2015 om 16:52
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:22]een huisjesmelker een ordinaire crimineel.

In de context van hetgeen u vraagt: deze reactie zegt al genoeg, zeker nu u al 0 (nul) op het request kreeg van diverse instanties waar u met uw kennelijk ongegronde klachten heenging.
Hoedt u voor een aanklacht wegens laster, dit is een publiek medium.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 17:04
32 Antwoorden / 7 Vragen

ik zou hier nooit om liegen als het niet zo is .want sinds 2000 is er niets meer aan onderhoud gedaan

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 17:09
32 Antwoorden / 7 Vragen

een fatsoenlijke huisbaas zal altijd reageren op brieven en telefoontjes en op de zitting komen bij de huurcommissie maar als ik verrot gescholden word .dan denk ik je heb een bord voor je kop .

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 17:18
32 Antwoorden / 7 Vragen

ik betaal altijd mijn huur .ik heb geen achterstand want dat word automatisch gedaan en wat mij ook stoord is als ik mij huurverhoging krijgt zegt hij tegen mij ja dat legt hoe je met je geld omgaat zo lacherig

ro
door ron530 - Nov 14, 2015 om 17:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een fatsoenlijke huisbaas zal wel reageren maar heeft geen zin aan uw muggenzifterij. Groot onderhoud wordt als dat echt nodig is gepland en dat is niet door u als persoon af te dwingen. Als ik niets anders te doen had en het gebouw ging inspecteren kom ik in het appartementen complex waar ik woon zoveel zaken tegen die me niet aanstaan maar is dat reden voor een lik verf en een discutabele afvoerpijp omdat ik het niet mooi vindt!!

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 17:24
32 Antwoorden / 7 Vragen

kijk ze zijn er als de kippen erbij met de huurverhoging .maar als ik vraag voor wat onderhoud dan kan het niet .

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 17:25
32 Antwoorden / 7 Vragen

en dan denk ik bij mij eigen je ben een crimineel.

le
door leocoumou - Nov 14, 2015 om 17:48
32 Antwoorden / 7 Vragen

kijk je heb ook hele goeie huisbazen

le
door leocoumou - Nov 15, 2015 om 12:32
32 Antwoorden / 7 Vragen

en ik heb nog iets.als je met een probleem op de tv komt dan kan alles ineens opgelost worden .ja want dan zijn het foutjes.of een foute toets op de computer en jullie op de tv zijn sympatiek en vriendelijk ik kijk altijd graag..

le
door leocoumou - Nov 15, 2015 om 12:43
32 Antwoorden / 7 Vragen

een huurder heeft toch ook rechten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2015 om 13:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=leocoumou schreef op zondag 15 nov 2015, 12:32]en ik heb nog iets.als je met een probleem op de tv komt dan kan alles ineens opgelost worden .ja want dan zijn het foutjes.of een foute toets op de computer en jullie op de tv zijn sympatiek en vriendelijk ik kijk altijd graag..

Voor volstrekt goede orde: WIJ komen niet op TV! WIJ zijn een groep vrijwilligers die naar eer en geweten en op basis van kennis en ervaring vragen resp. problemen van consumenten te beantwoorden in oplossende zin.

Bij u is aan de orde dat u van verschillende m.b.t. zeer belangrijke instanties ongelijk heeft gekregen resp. uw klachten kennelijk ongegrond zijn verklaard. Dat u daarna toch hoe dan ook uw gelijk wenst te halen is dat aan u maar kunnen wij verder helemaal niets voor u doen aangezien u toch weer bij de door u genoemde instanties zou uitkomen.
Het enige dat daar van afwijkt u te attenderen op de mogelijkheid om te gaan procederen maar ik vrees dat u dat dan veel moeite en geld kost en per saldo ook '0' op uw request krijgt.

Een huurder heeft niet allen rechten.

sc
door scontra - Nov 15, 2015 om 15:07
66 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 15 nov 2015, 13:46]

Voor volstrekt goede orde: WIJ komen niet op TV! WIJ zijn een groep vrijwilligers die naar eer en geweten en op basis van kennis en ervaring vragen resp. problemen van consumenten te beantwoorden in oplossende zin.

O.T.

Zoals u het omschrijft zou het moeten zijn, maar helaas er wordt hier de laatste tijd aardig veel op de persoon gereageerd in plaats van op het onderwerp.
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen op de regel, maar het valt mij als lezer op deze site op dat veel topic starters al in een vroeg stadium afhaken en naar ik aanneem is dit vanwege het gekibbel tussen de forumleden onderling.
Met grote regelmaat wordt een vraag een discussie en verandert ook nog eens van onderwerp.
Jammer, want het nut van dit soort site's heeft zich wel bewezen inmiddels.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2015 om 19:57
16887 Antwoorden / 202 Vragen

scontra@ inderdaad een reden waarom ik een tijd lang niet meedeed en nu af en toe. Als je één middag actief bent loopt de mailbox al weer vol. Let wel, er zijn wel degelijk 'experts' die serieus op basis van eer en geweten, kennis en eigen ervaring proberen te antwoorden. De wijsheid heeft uiteindelijk niemand in pacht, meningen kunnen verschillen (in heel lastige gevallen is dat dan een rechter die beslist). En, m.b.t. uw opmerking over afhaken, ik ken een aantal experts die lange tijd actief waren en die je ook of niet meer, of nauwelijks actief ziet en ik dus niet de enige ben.

sc
door scontra - Nov 16, 2015 om 14:29
66 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 15 nov 2015, 19:57]scontra@ inderdaad een reden waarom ik een tijd lang niet meedeed en nu af en toe. Als je één middag actief bent loopt de mailbox al weer vol. Let wel, er zijn wel degelijk 'experts' die serieus op basis van eer en geweten, kennis en eigen ervaring proberen te antwoorden. De wijsheid heeft uiteindelijk niemand in pacht, meningen kunnen verschillen (in heel lastige gevallen is dat dan een rechter die beslist). En, m.b.t. uw opmerking over afhaken, ik ken een aantal experts die lange tijd actief waren en die je ook of niet meer, of nauwelijks actief ziet en ik dus niet de enige ben.

Ik had mijn opmerking, zoals hier eerder beschreven, als topic ook in de rubriek discussie gezet.
De redactie heeft helaas gemeend dat het hier geen consumenten onderwerp betreft en heeft het topic weer verwijdert.
Iemand onheus bejegenen mag en iemand daar op aanspreken mag niet.
Ik kruip weer in m'n schulp en wordt weer een meelezer.

Vriendelijke groet aan u allen.

le
door leocoumou - Nov 16, 2015 om 14:36
32 Antwoorden / 7 Vragen

misschien had ik dat niet mogen zeggen.sorry hiervoor .dat het een crimineel is of een huisjemelker.ik weet nu waar ik aan toe ben .en jullie zijn deskundig .nogmaals sorry .

le
door leocoumou - Nov 16, 2015 om 18:36
32 Antwoorden / 7 Vragen

ik was misschien te voorbarig geweest.en iedereen maakt fouten.