mi
door miriam40 Jul 13, 2016 om 20:05
Vrije tijd & tuin

Ondeuglijke levering terastegels

Drie weken geleden heb ik mijn tuin laten verharden, bij www.nubouwen.nl teras tegels besteld.
Deze zijn geleverd en verwerkt, nu drie weken later zijn de tegels al aan het afbrokkelen dat wil zeggen de hoeken vliegen eraf.
Dit is gemeld bij de leverancier deze zegt :
Geachte heer / mevrouw,

Graag zou ik op uw mail willen reageren.

Wanneer tegels niet naar wens zouden zijn en er schade is dan dient u dit vooraf te melden zodat wij dit netjes voor u in orde kunnen maken.

Maar u geeft na verwerking aan dat de tegels niet goed zouden zijn helaas kunnen wij dan niets meer voor u betekenen.

U hoort dit vooraf te melden zodat we hierop kunnen inspelen nu moeten we u helaas melden dat we hier niets mee kunnen.

Onze excuses voor dit ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Naam medewerker: Nathalie Bakker

 Het gaat niet om de levering of verwerking het gaat erom dat ze naar drie weken al beschadigen, heeft iemand ervaring wat hier mee te doen. Het kan toch niet zo zijn dat je het maar met bovenstaande uitleg moet doen. Het gaat hier niet om paar euro . Iemand ervaring mee en wat te doen. Hopeloos !!!

4396 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2016 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebben ze uw klacht verkeerd begrepen?

Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg, misschien daar eens contact mee opnemen?

mi
door miriam40 - Jul 13, 2016 om 20:12
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet of ze zijn aangesloten, maar je kan ze niet bellen alleen mailen en dan krijg je dit antwoord. We hebben fotos mee gestuurd waarop ze de beschadigingen kunnen zien. Maar de reactie van ze is triest te noemen.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2016 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het telefoonnummer staat op hun site en ook het logo van die Waarborg.

ph
door philip36 - Jul 13, 2016 om 20:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u er niet persoonlijk langs gaan en met de baas praten want die medewerkster begrijpt u niet of wil u niet begrijpen.

mi
door miriam40 - Jul 13, 2016 om 20:28
4 Antwoorden / 3 Vragen

Er langs gaan behoord niet tot de mogelijkheid ze sluiten zich van alles af.

marita5
door marita5 - Jul 13, 2016 om 20:34
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Miriam40 ,

In de voorwaarden klachtenregeling van nubouwen.nl :

Art 16 .

  1. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.orgDe klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

  2. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Contact : nubouwen.nl klik op de rode regel ,

http://www.nubouwen.nl/contact/

mi
door miriam40 - Jul 13, 2016 om 20:44
4 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel dat ga ik zeker doen..

ne
door neodutchio - Jul 13, 2016 om 22:56
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Wie heeft de tegels gelegd en is dat wel op de juiste manier gebeurd? Het afbrokkelen kan meerdere oorzaken hebben, productiefout of geen goede ondergrond waardoor de ondergrond te zacht is of er holle ruimtes bevinden.
Voordat u de leverancier aanspreekt controleer eerst of de verwerking goed is gegaan, dit voorkomt een hoop gedoe later.

brainless
door brainless - Jul 14, 2016 om 10:40
324 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft de tegels gelegd en hoe is dat gedaan?
Is er bv afgetrild?
Op de site geven zij nl aan dat meerdere type tegels niet kunnen worden afgetrild ivm mogelijke schade.
Vooral bij tegels zonder facet en dunnere tegels.
http://www.nusierbestrating.nl/aftrillen-sierbestrating

marita5
door marita5 - Jul 14, 2016 om 10:47
11545 Antwoorden / 15 Vragen

link @Brainless ,

Klik op de rode regel ,

http://www.nusierbestrating.nl/aftrillen-sierbestrating

gerbera
door gerbera - Jul 14, 2016 om 11:13
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat hier een babelonische spraakverwarring is. De reactie van de leverancier gaat er volgens mij vanuit dat de tegels al bij levering waren beschadigd en dat u dit had moeten melden. Uitgaande ook van uw aanhef van dit topic.

Ondeuglijke levering terastegels

Misschien nog maar eens duidelijk maken dat de schade na het leggen is gebeurt.

marita5
door marita5 Jul 14, 2016 om 12:16
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , de leverancier is er van op de hoogte dat de schade is ontstaan na verwerking .

gerbera
door gerbera Jul 14, 2016 om 15:30
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5 De leverancier gaat er naar mijn mening van uit dat de Ts niet tevreden is met de tegels. Anders had deze wel anders gereageerd en niet gemeld dat de Ts te laat is.

marita5
door marita5 Jul 14, 2016 om 16:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , of ik begrijp het verkeerd , in de voorwaarden staat : Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen Mocht u dus het idee hebben dat er iets 'mis' is met de geleverde producten neem dan altijd eerst contact met ons op en begin niet meteen met het verwerken. U kunt zich namelijk altijd tot ons wenden, we gaan vervolgens samen kijken naar oplossing. Voor verder informatie over de garantie verwijzen wij naar de onze algemene voorwaarden. Als Ts niet tevreden zou zijn / of de tegels waren beschadigd bij levering dan had Ts dat meteen moeten melden . Ts heeft na 3 weken gemeld dat de tegels beschadigd zijn maar deze zijn al verwerkt .

gerbera
door gerbera Jul 14, 2016 om 21:58
7382 Antwoorden / 14 Vragen

En zoals ik het lees gaat de leverancier er van uit dat de tegels bij levering beschadigd zijn. Dus wat Ts heeft gemeld is niet duidelijk. Vandaar mijn advies duidelijk te vermelden dat de schade na het leggen is gebeurd en dus onder de garantie valt.

Cookies
door Cookies Jul 14, 2016 om 22:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gerbera: zo lees ik het ook. Dat blijkt ook duidelijk uit de reactie van de leverancier. Niet vreemd dat de leverancier het verkeerd begrijpt, want de klacht is onduidelijk geformuleerd.

mi
door miriam40 - Jul 14, 2016 om 18:33
4 Antwoorden / 3 Vragen

Bij levering waren er een paar kapot maar dat gebeurd bij transport dat is ook niet te voorkomen daat zit het probleem ook niet.
Nadat deze gelegd zijn en niet afgetrilt want dit mag niet volgens de beschrijving, gaan de tegels stuk er gaan hoeken uit en ze scheuren zonder reden. De steen is bewust uitgewkozen vooral omdat ik deze erg mooi vondt ( vindt ) ook daar ligt het probleem niet het is precies de steen / kleur welke ik wilde. Dat deze nu afbrokkeld en scheurt dat is het probleem. Ik zou ook geen andere steen willen maar mag toch hopen dat je een beetje kwaliteit mag krijgen.

ha
door harrybanjer2016 - Jul 15, 2016 om 18:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan en zal nooit zo zijn dat een leveranchier deze stelling kan waarmaken.Hij is verplicht u nieuwe tegels te leveren zonder ook maar één cent bijbetalin!! Informeer bij de consumentenbond.
Harry