gratisrijden
door gratisrijden May 18, 2010 om 12:34
Vrije tijd & tuin

Rode duimen Drukkers

Zoals jullie allemaal wellicht al is opgevallen is er op dit forum een hobby van gemaakt om rode duimen te drukken.

Op het kassa Forum wordt altijd een mooie top5 van de aktiefste experts aangegeven. Wat vinden jullie van het idee voor een top-duimendrukkers?

626 8 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - May 18, 2010 om 12:38
777 Antwoorden / 31 Vragen

Het gaat er om dat mensen geholpen worden bij de vragen die ze stellen of de discussies die men opent.

De statistieken rondom punten zijn leuk en bevorderen mijns inziens dat mensen wellicht snel reageren. Als de puntentelling je stoort dan moet je daar vooral niet naar kijken. Er zijn ook mensen die hun antwoord over twee antwoorden verdelen. Dat betekent zover ik weet ook extra punten......

tvdeem
door tvdeem - May 18, 2010 om 12:45
57 Antwoorden / 3 Vragen

De rode duimendrukkers nog meer aandacht geven dan ze al krijgen? Mensen kicken op status, dadelijk gaan ze nog proberen zo hoog mogelijk te scoren, door andere af te kraken! Persoonlijk zou ik daar dus niet voor kiezen.

Ow, ik ben overigens geen heilig boontje, ik druk ook wel eens de rode duim in, maar gebruik deze wel secuur!

tdehond
door tdehond - May 18, 2010 om 12:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Zie ook: Hier

Wat mij betreft wordt het hele puntenstelsel, de kwalificatie deskundige, de sterren, de groene en de rode duimen opgeheven.
Dat zal de sfeer hier ten goede komen.

U kunt uw visie doorgeven aan de redactie van internet.
kassa-onlineapenstaartjevara.nl

freya
door freya - May 18, 2010 om 13:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

We gaan nu toch niet wéér een discussie starten over die duimen?

@gratisrijden:

Als je een voorstel hebt voor een 'verbetering', richt je dan tot de redactie via de 'contact'-knop.

Freya

gratisrijden
door gratisrijden - May 18, 2010 om 13:23
226 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 18 mei 2010, 12:54]Wat mij betreft wordt het hele puntenstelsel, de kwalificatie deskundige, de sterren, de groene en de rode duimen opgeheven.
Dat zal de sfeer hier ten goede komen.Zoals het vroeger was vond ik het goed. Daar kon alleen de vraagsteller punten uitdelen.

Soms geef ik ook wel eens rode duimen, voor reakties die dat echt verdienen of iets aanraden, dat voor anderen schade kan veroorzaken. Wat mij opvalt is dat vaak ieder verband ontbreekt tussen rode duimen en de reakties. Misschien zijn die rode duimen ook een vorm van protest tegen dat systeem.

tdehond
door tdehond - May 18, 2010 om 13:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

1 punt per topantwoord is m.i. voldoende. Het gaat mij, lijkt mij om het idee als dan zo nodig een topantwoord beloond zou moeten worden.

Andere forums functioneren ook prima zonder huidige puntenstelsel.
Duimen fenomeen geeft veel irritatie en kan tot onnodig gestalk leiden, wat op deze site ook het geval was.

Maar ja. Ik laat het verder aan de redactie over.

vladja
door vladja - May 18, 2010 om 14:02
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De duimen afschaffen en het huidige puntensysteem afschaffen, terug naar alleen de mogelijkheid van "top antwoord", maar dan als toevoeging dat dat meer dan 1 keer uitgedeeld kan worden.

Scholtes, die zijn er inderdaad en dan niet alleen nog 1 toevoeging, maar dan nog een keer "ook dit nog" en oh ja, ook zo nog. Een antwoord in 4 delen alleen om de punten, de zogenaamde nadruppelaars.

Wat heeft het nieuwe puntensysteem tot gevolg. Een paar voorbeelden:

druifje01, lid sinds 17.11.2008 (actief na het nieuwe puntensysteem)
punten............. : 2719
antwoorden........ 964, ...reacties ..... 10, ... tips ...... 2,
in 6 maanden: 976 deelnames

tdehond, lid sinds 18.03.2008 (zeer actief sinds nieuw puntensysteem, ook gewezen op nadruppel-effect)
punten............. : 9790
antwoorden ...... 3058, ...reacties ......5, ... tips..... 16,
in 14 maanden: 3079 deelnames

vladja, lid sinds 13.09.2004
punten ............. 9730 (incl. 43x top antwoord na vernieuwde site + 978 ontvangen groene duimen = 2386)
antwoorden .......7496, ... reacties ....101, ... tips ....2,
in 65 maanden: 7599 deelnames

Gewoon alles terugdraaien met het puntensysteem. Zoveel vallende sterren zie je niet eens bij een vallende sterrenregen.

Vladja

Redacteur
door Redacteur - May 18, 2010 om 14:41
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Geachte Gratisrijden,

U heeft onlangs bovenstaande discussie geopend, deze discussie is in strijd met onze spelregels en zal daarom gesloten worden. U kunt hier onze spelregels nalezen: http://kassa.vara.nl/discussies/hoe-werkt-dit/. Als u vragen/opmerkingen heeft, staat het u altijd vrij om deze naar de redactie te mailen.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online