2010Flynn
door 2010Flynn Mar 11, 2009 om 08:45
Vrije tijd & tuin

Sassafras albidum

wie heeft voor onze tuin een Sassafras albidum? In ruil daarvoor heb ik een Gardena tuin steel van metaal waar je verschillende hulpmiddelen kan opzetten.

1284 2 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Mar 11, 2009 om 09:45
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Raaltje,

Dit is geen Marktplaats of eBay, du verwacht niet al te veel reacties op je vraag.

Wel kan ik je melden dat deze plant (boom) in Europa (en dus ook in Nederland) nauwelijks wordt geteeld op commerciële basis en dus moeilijk verkrijgbaar is. Veelal worden ze aangevoerd via import uit de VS. De reden dat ze nauwelijks worden geteeld is eenvoudigweg omdat er zeer veel uitval is bij de vermeerdering hiervan en de teelt hiervan dus niet echt economisch interessant is.

Als advies zou ik je mee willen geven eens te informeren bij specialistische importeurs of groothandels in de omgeving Boskoop (bijvoorbeeld Nederhoff of Esveld) of in de buurt van Aalsmeer (bijvoorbeeld Nieuwkoop De Kwakel). Zij hebben ervaring met importeren van planten en bomen vanuit de hele wereld kunnen hier misschien op aanvraag wel aankomen.

Mvgr - B

sa
door sassefras - Sep 2, 2010 om 22:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo raaltje,

Ik heb thuis een aantal sassefrasjes gekweekt uit wortelstek.
Als je liefhebber bent mag je er wel 1 (gratis) komen ophalen.

Met vriendelijke groet,

Lars

Wallie20@hotmail.com