mistermercury
door mistermercury Nov 11, 2015 om 15:18
Vrije tijd & tuin

Veronica magazine,1 jaar voor 25 euro

ik heb dit jaar een abonnement op veronica magazine ( 1 jaar voor 25 euro ), nu dit abonnement volgende maand afloopt kreeg ik vandaag bij mijn veronica magazine een schrijven waarin met grote letters geadverteerd word dat ik een jaarabonnement voor maar 25 euro kan ontvangen als ik de bon invul, Nu staat in de kleine lettertjes op deze bon dat een jaarabonnement 79,95 euro kost. ik vind dit zeer verwarrend, als er geadverteerd word met dat een regulier jaarabonnement 79,95 kost maar bij het invullen van deze bon dat het maar 25 euro kost dan is dit duidelijk, maar door met grote letters te adverteren dat een jaarabonnement 25 euro kost en in de kleine lettertjes 79,95 euro weet ik niet waaraan ik toe ben, en ik ben bang dat als ik de bon invul dat er 79,95 euro word afgeschreven van mijn bankrekening, ik kan ook via de website ( www.veronicamagazine.nl/topactie ) een jaarabonnement voor maar 25 euro aangaan, maar ook op deze site staat onderaan in de kleine lettertjes dat een jaarabonnement 79,95 euro kost.Sinds ik vorig jaar ben opgelicht ben ik zeer voorzichtig geworden, nu is mijn vraag aan u allen, ben ik te voorzichtig? of ben ik niet de enige die dit onduidelijk vind?

6602 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2015 om 15:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet dit een maand voor het aflopen opzeggen, kan telefonisch en dan krijgt u naderhand nog een bevestiging.
Dat abonnement van 25 euro was een aanbieding, en volgens de voorwaarden mag je niet binnen 9 (of 6?) maanden opnieuw gebruik van een aanbieding maken.
Niet invullen dus maar gewoon het abonnement opzeggen als u geen 79,95 voor een jaar wilt betalen.
In de gids staat ergens (Colofon denk ik) informatie over hoe opgezegd kan worden.

mistermercury
door mistermercury - Nov 11, 2015 om 15:31
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:23]U moet dit een maand voor het aflopen opzeggen, kan telefonisch en dan krijgt u naderhand nog een bevestiging.
Dat abonnement van 25 euro was een aanbieding, en volgens de voorwaarden mag je niet binnen 9 (of 6?) maanden opnieuw gebruik van een aanbieding maken.
Niet invullen dus maar gewoon het abonnement opzeggen als u geen 79,95 voor een jaar wilt betalen.
In de gids staat ergens (Colofon denk ik) informatie over hoe opgezegd kan worden.

dank voor uw reactive, ik heb een half jaar geleden al opgezegd, maar met deze aanbieding willen ze mij voor nog 1 jaar als klant hebben, en ik vind het dan ook raar dat ik geen abonnement mag verlengen als ik binnen 9 maanden een abonnement had, maar dat ik hiertoe van veronica wel een uitnodiging krijg.

getty
door getty - Nov 11, 2015 om 15:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Die uitnodiging is algemeen en heeft zijn eigen voorwaarden. Daar staat altijd in dat de aanbieding niet geldt als u binnen een bepaalde tijd al lid was. U kunt dan , ondanks het aanbod, geen gebruik maken van het aanbod. Niet doen dus, anders zit u inderdaad aan die €79 vast.

mistermercury
door mistermercury - Nov 11, 2015 om 15:37
9 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=getty schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:34]Die uitnodiging is algemeen en heeft zijn eigen voorwaarden. Daar staat altijd in dat de aanbieding niet geldt als u binnen een bepaalde tijd al lid was. U kunt dan , ondanks het aanbod, geen gebruik maken van het aanbod. Niet doen dus, anders zit u inderdaad aan die €79 vast.

dank voor uw antwoord, de uitnodiging die ik heb gekregen is niet algemeen, hij is aan mij geadresseerd, mijn naam, adres en abonnementnummer staan op de brief, deze aanbieding is dus volgens veronica aan mij persoonlijk gericht :-)

aurora1
door aurora1 - Nov 11, 2015 om 15:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mail of bel ze en vraag om uitleg ervan.
Lees ook klik hier.
Had u wel een bevestiging van het opzeggen ontvangen?

me
door mein33 - Nov 11, 2015 om 15:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mistermercury schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:18]ik heb dit jaar een abonnement op veronica magazine ( 1 jaar voor 25 euro ), nu dit abonnement volgende maand afloopt kreeg ik vandaag bij mijn veronica magazine een schrijven waarin met grote letters geadverteerd word dat ik een jaarabonnement voor maar 25 euro kan ontvangen als ik de bon invul, Nu staat in de kleine lettertjes op deze bon dat een jaarabonnement 79,95 euro kost. ik vind dit zeer verwarrend, als er geadverteerd word met dat een regulier jaarabonnement 79,95 kost maar bij het invullen van deze bon dat het maar 25 euro kost dan is dit duidelijk, maar door met grote letters te adverteren dat een jaarabonnement 25 euro kost en in de kleine lettertjes 79,95 euro weet ik niet waaraan ik toe ben, en ik ben bang dat als ik de bon invul dat er 79,95 euro word afgeschreven van mijn bankrekening, ik kan ook via de website ( www.veronicamagazine.nl/topactie ) een jaarabonnement voor maar 25 euro aangaan, maar ook op deze site staat onderaan in de kleine lettertjes dat een jaarabonnement 79,95 euro kost.Sinds ik vorig jaar ben opgelicht ben ik zeer voorzichtig geworden, nu is mijn vraag aan u allen, ben ik te voorzichtig? of ben ik niet de enige die dit onduidelijk vind?

Indien deze aanbieding u niet persoonlijk is gedaan, dus niet via een aan u geadresseerde aanbieding, dan is deze aanbieding "niet" voor u bestemd maar alleen bedoeld om nieuwe abonnee's te trekken.
M.a.w. niet aan beginnen, anders betaald u het volle pond.

Het lopende abonnement heeft u hopelijk wel vroegtijdig opgezegd of stopt dit misschien automatisch, zo niet dan loopt het abonnement gewoon door en betaald u alsnog het volle pond.
U kunt dan het abonnement alsnog maandelijks opzeggen.

getty
door getty - Nov 11, 2015 om 15:53
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=mistermercury schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:37][quote=getty schreef op woensdag 11 nov 2015, 15:34]Die uitnodiging is algemeen en heeft zijn eigen voorwaarden. Daar staat altijd in dat de aanbieding niet geldt als u binnen een bepaalde tijd al lid was. U kunt dan , ondanks het aanbod, geen gebruik maken van het aanbod. Niet doen dus, anders zit u inderdaad aan die €79 vast.

dank voor uw antwoord, de uitnodiging die ik heb gekregen is niet algemeen, hij is aan mij geadresseerd, mijn naam, adres en abonnementnummer staan op de brief, deze aanbieding is dus volgens veronica aan mij persoonlijk gericht :-)

Maar daar staan nog steeds de voorwaarden voor dit aanbod in en daar voldoet u niet aan.

U kunt eigenwijs zijn en het toch aangaan, maar de voorwaarden zijn duidelijk en zwart op wit. Dus als u er toch op ingaat zit u aan een duur abonnement vast.

Deze mailingen zijn dan wel op naam gericht, maar er wordt niet gefilterd wie wanneer er een abonnement heeft gehad.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 11, 2015 om 15:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als het een verlenging is wegens tijdig opzeggen....

Ook andere omroepen doen dat vaak en ook het 2e jaar voor €25,- is dan mogelijk.

Bewaar en lees goed die brief en/of reclame en bij moeten insturen eerst scannen en bewaren.

Het mag, nog een 2e jaar voor €25,- en het komt vaker voor, vooral als ze het op naam stuurde zonder die voorwaarden die ze hier boven noemde en er niet naar a

getty
door getty - Nov 11, 2015 om 15:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

En het zou natuurlijk ook heel onlogisch zijn als u steeds van een dergelijk aanbod gebruik kan maken. Dan is natuurlijk niemand meer vast lid en dat is de bedoeling dus niet. Laat het dus gaan en wacht op een soortgelijk aanbod, die zeker komt, en accepteer die zodra u lang genoeg geen lid meer bent geweest.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 11, 2015 om 15:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als het een verlenging is wegens tijdig opzeggen....

Ook andere omroepen doen dat vaak en ook het 2e jaar voor €25,- is dan mogelijk.

Bewaar en lees goed die brief en/of reclame en bij moeten insturen eerst scannen en bewaren.

Het mag, nog een 2e jaar voor €25,- en het komt vaker voor, vooral als ze het op naam stuurde zonder die voorwaarden die ze hier boven noemde en er niet naar algemene voorwaarden is verwezen.

ph
door philip36 - Nov 11, 2015 om 15:56
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De aanbieding is aan u persoonlijk gericht dus geldt deze ook voor u, ze houden u graag als lid.

U kunt ook Veronicagids opbellen en vragen of u in aanmerking komt voor deze aanbieding.
Ik dacht dat ze een gratis nummer hebben.

Als u opbelt zal dat aanbod ook telefonisch geregeld kunnen worden en ontvangt u een e-mail waarin staat dat u voor dat abonnement €25 moet betalen.

mistermercury
door mistermercury - Nov 11, 2015 om 16:02
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor al uw reacties, ik heb vanmiddag een email naar: service@veronicapublishing.nl
gestuurd en ik hoop nog deze week een reactive van hen te krijgen, natuurlijk hou ik u allen op de hoogte, na al uw reacties gelezen te hebben begrijp ik dat ik niet de enige ben die dit een rare manier van adverteren vind en met vragen zit omtrent 25 euro voor 1 jaar