jv
door jvbafcajax Jul 12, 2013 om 17:28
Vrije tijd & tuin

Voetbal ongeval

Ik heb tijdens een wedstrijd een trap in me gezicht gehad. Hier hield ik gebroken tand aan over en wortelbeschadiging.
Nu ben ik bezig met een 6 delig frontbrug, maar aangezien dat veel kost wou ik vragen of het hele bedrag of deel van bedrag ergens op terug kan verhalen?

vriendelijke groet Johan

3504 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2013 om 17:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Johan,

Als het een wedstrijd in clubverband was dan kun je bij je/de club informeren of ze voor dergelijke zaken verzekerd zijn en hoe je moet handelen. Vaak staat ook op de sites van clubs vermeld wat te doen bij een ongeval.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2013 om 18:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook nog even hier (klik) bij COV (Collectieve Ongevallen Verzekering (KNVB). In het zoekvakje rechts onder Downloads en documenten ongevallenverzekering intikken.

tenormin
door tenormin - Jul 13, 2013 om 00:31
16855 Antwoorden / 108 Vragen

Johan, misschien heb je hier iets aan? klik. Weet niet of het stukje fcajax in je naam ook impliceert of je daar speelt of alleen fan bent;-). Zou wel helpen als je er speelt; grote clubs zijn verzekerd. Succes, hoor.

sy
door sylli - Jul 23, 2013 om 00:00
250 Antwoorden / 40 Vragen

Het is moeilijk om een dergelijke schade te verhalen: bij een dergelijke sport als voetbal wordt gewond raken immers gezien als een (min of meer) ingecalculeerd risico van het spel waaraan je zelf vrijwillig meedoet.
Anders wordt het als de degene die jou heeft verwond, dat met opzet deed. Maar dat zul je dus zelf moeten aantonen/bewijzen, wil je hem aansprakelijk kunnen stellen voor de schade aan je gebit.

Redacteur
door Redacteur - Jul 23, 2013 om 10:06
1062 Antwoorden / 62 Vragen

Dames en heren, graag ontopic reageren. De offtopic reacties zijn verwijderd.