hj
door hjh1947 Mar 25, 2014 om 14:46
Vrije tijd & tuin

Walnoten boom

Walnoten boom bloed behoorlijk, wat moet ik doen.

3217 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 25, 2014 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hjh1947,

Uit zichzelf of na snoeien?

Hoe om te gaan met bomen die bloeden?

Zo lang de boom vitaal is en de snoeiwonden niet te groot zijn kan de boom dat bloeden vrij goed aan. Heb je een grote snoeiwond dan kan het bloeden wel problematisch zijn. Om de wond te kunnen afgrendelen moet de boom kunnen beschikken over voldoende reserves. Met het bloeden worden de reserves verspeeld.

Maar zelfs bij sterke sapstroming is er geen enkele manier om dat bloeden te stoppen. Alles wat je probeert om het bloeden te stoppen zoals branden of insmeren doet meer schade dan goed.

Branden: Met behulp van een brander de wond dicht schroeien. Deze methode is riskant omdat met het branden ook het cambium wordt beschadigd waardoor de boom de wond niet kan overgroeien.

Insmeren: Het afdekken van de snoeiwond met een wondafdekmiddel( b.v. Saftstop) sluit de wond af waardoor het vocht opgesloten raak en er alleen maar meer inrotting zal ontstaan.
(Bron: tuinvriend.nl)

Lees ook even hier.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2014 om 15:12
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u dit al doorgelezen? klik. Hoop dat u er iets aan heeft.

lv
door lvdleeden - Mar 26, 2014 om 10:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb t ook gehad en alles geprobeerd, ik had er een spijker in geslagen om een vogelhuisje op te hangen. Uiteindelijk er een houten tandenstoker in gedaan toe is het opgehouden, hij staat er nu prima bij. Dus misschien iets van hout er tegen aan binden.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 26, 2014 om 15:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste vraagsteller,
als u bij koekel inklopt walnotenboom bloedt krijgt u meer dan 200 tips.