esjelylo
door esjelylo Jun 25, 2012 om 10:31
Vrije tijd & tuin

Welke kruidachtige is dit?

We hebben een aantal plantjes in de tuin gekweekt uit zaden. We weten niet meer welke planten dit zijn.
Het plantje heeft getand blad met zwarte bolle spikkeltjes en de steel is hoekig.
Ik zou een foto kunnen bijsluiten maar dit kan niet op deze site.
Heeft iemand een idee?

739 15 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2012 om 10:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Waarom plaats u de foto van de plant niet als avatar in plaats van het slootje met de bomen? Dan kan iedereen zien waar u het over heeft.

esjelylo
door esjelylo - Jun 25, 2012 om 10:45
10 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn avatar is nu veranderd in de foto van het bedoelde plantje. Dank voor de tip!

zwemmer
door zwemmer - Jun 25, 2012 om 11:06
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit doet mij een klein beetje denken aan familie van munt of mint.

zwemmer
door zwemmer - Jun 25, 2012 om 11:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heb je het geproefd?

ja
door jans2 - Jun 25, 2012 om 11:48
311 Antwoorden / 4 Vragen

En waar ruikt het naar als u een blaadje kneust?

gr
door grootvader_1 - Jun 25, 2012 om 12:07
153 Antwoorden / 44 Vragen

Is trouwens een soort vraag die u veel beter op de Vroege Vogels-site kunt stellen.
Daar zitten (o.a.) de plantdeskundigen.
Overigens is er ook Munt als antwoord gegeven en dat lijkt mij een goed antwoord.

De Vrije Vogel
met munt in zijn tuin.

dirck
door dirck - Jun 25, 2012 om 12:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Op deze site kun je ook foto's toevoegen.

Je gaat naar "mijn pagina" en dan aan de linkerkant klik je op "Foto's"
Of je klikt even op onderstaande link:

Daar zie je dan "mijn album" staan en de knop foto toevoegen

Als je de foto toegevoegd hebt, dan zet je hier even de link naar die foto neer.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Jun 25, 2012 om 12:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zat eerst te denken aan die mooie plantjes die ik in de tuin heb staan (Zevenblad), maar ik denk ook dat dit Munt is.

mousy32
door mousy32 - Jun 25, 2012 om 17:00
179 Antwoorden / 8 Vragen

Citroenmelisse tenminste als het citroen achtig ruikt.

esjelylo
door esjelylo - Jun 28, 2012 om 10:03
10 Antwoorden / 9 Vragen

Vanuit een andere hoek krijg ik de suggestie dat het zegekruid is. Er komen lila bloemen in met uiteindelijk een bolletje waarin zaadjes zitten. Oorspronkelijk komt de plant uit zuid-amerika.
Krijgt iemand daar een goed gevoel bij?

dirck
door dirck - Jun 28, 2012 om 10:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=esjelylo schreef op donderdag 28 jun 2012, 10:03]Vanuit een andere hoek krijg ik de suggestie dat het zegekruid is. Er komen lila bloemen in met uiteindelijk een bolletje waarin zaadjes zitten. Oorspronkelijk komt de plant uit zuid-amerika.
Krijgt iemand daar een goed gevoel bij?
Zet hier anders even een wat duidelijker foto neer, zoals ik hierboven heb beschreven.

nico s
door nico s - Jun 28, 2012 om 12:13
87 Antwoorden / 26 Vragen

als het goed is worden degroene bolletjes oranje dan kun je ze eten een goede ijssalon fleurt er wel eens de ijsjes meeop
in de volkstuin werden ze annanaskers genoemd
indien niet juist geen garantie
gegroet nico s

esjelylo
door esjelylo - Jun 28, 2012 om 23:52
10 Antwoorden / 9 Vragen

Ha Dirck, de foto van de steeltjes die verkleuren inmiddels bijgevoegd.
Het lijkt na meer naspeuringen te hebben gedaan inderdaad zegekruid.
Lichtpaarse kelkachtige bloemen.
En Nico s; de plant met de oranje bolletjes zoals je beschrijft is familie van deze plant. Het is een nachtschadefamilie. Oppassen dus denk ik.

fe
door festinger - Jun 29, 2012 om 01:47
410 Antwoorden / 18 Vragen

wat is een avatar?

empyria
door empyria - Jun 29, 2012 om 03:44
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=festinger schreef op vrijdag 29 jun 2012, 01:47]wat is een avatar?

Een avatar is een kleine afbeelding, meestal tussen de 48x48 en 150x150 pixels groot die als gebruikersafbeelding op computerforums op het Internet gebruikt wordt. Avatars staan meestal naast of onder de nickname van een lid.

Bij u staat daar nu een groot vraagteken...