Ka
door Kassaben Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld.

Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel.

De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook wordt er een klantnummer gebruikt wat niet het mijne is. Is dit fraude? Vanuit Keesing of een fraudeur?

2674 11 Rapporteer
tenormin
door tenormin - Apr 21, 2024 om 17:04
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bel morgen even met Keesing wat er aan de hand is. Keesing staat goed bekend, misschien is dit een pishing brief o.i.d.

sira
door sira Apr 21, 2024 om 17:33
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk een vergissing, het is zo'n groot concern, ook daar maken ze weleens fouten.

Als het phishing is, dan is het wel heel toevallig dat de vraagsteller een denksportbeoefenaar is en ook een abonnement heeft.

tenormin
door tenormin Apr 21, 2024 om 18:02
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar TS schrijft ook: vreemd overschrijvingspapier en klantnummer klopt ook niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2024 om 17:08
16865 Antwoorden / 202 Vragen

NEGEREN! In ieder geval niet reageren naar de afzender en dus ook absoluut niet betalen. U heeft het boek dat u noemt er niet besteld en de z.g. verzender resp. rekeningzender zal dat ook niet kunnen bewijzen. Daarbij is het m.i. ook frauduleus.
Daarbij is Uitgeverij Keesing die inderdaad wel de uitgever is van Denkspot gevestigd in Antwerpen en ook Amtsredam . U kunt wel de klantenservice van hen benaderen met het gegeven dat u onterechte betalingsherinnering ontvang en zend hen dan eventueel een kopie van het merkwaardige formulier https://www.denksport.com/klantenservice U kunt ook een melding doen bij de politie en hen het vreemde overschrijvingsformulier laten zien. Mogelijk kan men daar daan ook iets mee.  Mogelijk nog beter: meldt dit bij https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/ hetgeen mogelijk nog effectiever is dan melden bij de politie.

Mijn reactie is vooral gebaseerd op uw opmerking: 'Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel'. hetgeen voor mij aanleiding is om ook te veronderstellen dat het frauduleus is. Er kan evenwel toch ook sprake zijn van een vergissing ook al heeft u het ook over een merkwaardig betaalformulier dat ook ?? vraagtekens bij mij oproept. Zoals hiervoor al gezegd, neem contact op met Keesing.

sira
door sira Apr 21, 2024 om 17:21
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Zou het niet gewoon een vergissing kunnen zijn?
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Keesing zit in Antwerpen, Deurne, Amsterdam, Londen, Parijs, Madrid, Stockholm en Kopenhagen.

Verstandiger lijkt mij om er even een telefoontje aan te wagen, om te beginnen met Amsterdam 085-8883276.

ne
door neodutchio Apr 21, 2024 om 17:22
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u dit even verduidelijken:
"In ieder geval niet reageren naar de afzender"
"
U kunt wel de klantenservice van hen benaderen".

Keesing is de afzender. Ergens is iets fout gegaan en Keesing kan daar morgen alles over vertellen aan TS.

sira
door sira Apr 21, 2024 om 17:47
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Alleen van Keesing kan de TS horen of het een vergissing of phishing is.
Als het phishing is, zal Keesing graag de betalingsherinnering willen hebben.

Ja
door JanvanAlles Apr 21, 2024 om 17:50
330 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, 't is de kreeft hè, die moet nu eenmaal strooien met zijn "adviezen" maar nadenken dat het een fout kan zijn is moeilijk, gooi alles maar naar de fraudedesk, goed advies weer hoor... as usual... "sarcasmemodus".

Mabelle
door Mabelle Apr 21, 2024 om 19:12
427 Antwoorden / 1 Vragen

Kees v.d. Spek, Alberto Stegeman en niet te vergeten de Minister van Justitie ook meteen inschakelen!

sira
door sira - Apr 21, 2024 om 17:08
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe reageerde Keesing toen u hun hiermee confronteerde?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 21, 2024 om 18:17
16865 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, zou men vandaag werken bij Keesing?

sira
door sira Apr 21, 2024 om 18:22
2348 Antwoorden / 24 Vragen

De TS schrijft niet dat de betalingsherinnering vandaag binnen is gekomen, althans, dat haal ik er niet uit.
Maar er komen nog een heleboel dagen na nu, tenzij de Russen vanavond binnenvallen :-))

Ka
door Kassaben Apr 22, 2024 om 21:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben nog niet gereageerd

sira
door sira Apr 22, 2024 om 21:52
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Maar u heeft ze toch al wel gebeld?

mahadma
door mahadma - Apr 21, 2024 om 17:29
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Één vraag, heeft u een stilzwijgend abo aangegaan wat ontstaat als ze geen stop hebben aangegeven bij de verkoper. Niet afmelden = doorgaan van abo.

sira
door sira Apr 21, 2024 om 17:33
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Is ook nog een mogelijheid

Ka
door Kassaben Apr 22, 2024 om 21:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat abonnement is inmiddels opgezegd (loopt nog even door) maar dan had er een ander klantnummer moeten staan en het betreft een Zweedse puzzel abo en geen Groot Kruiswoordenboek

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2024 om 18:13
16865 Antwoorden / 202 Vragen

B ij deze kom ik even bij u terug omdat ik een tussenzin vergat: het advies dat ik gaf m.b.t. het melden bij de fraudehelpdesk is uiteraard alleen zinvol indien men bij Keesing ook aangeeft dat de betalingsherinneringen niet van hen afkomstig zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2024 om 18:14
16865 Antwoorden / 202 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 21, 2024 om 18:31
16865 Antwoorden / 202 Vragen

@KASSABEN, wilt u s.v.p. nadat u contact heeft gehad met Uitgever Keesing als reactie hier melden of de betalingsherinneringen inderdaad niet van afkomstig zijn en het dus inderdaad wel frauduleus is? Bij vooirbaat dank.

Ka
door Kassaben Apr 22, 2024 om 21:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard kom ik er op terug nadat Keesing heeft gereageerd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 21, 2024 om 18:40
2071 Antwoorden / Vragen

Het is in iedergeval blijkbaar verkeerd dus gewoon bij Keesing aangeven dat u van niets weet en dan wordt het vermoedelijk wel opgelost en zo niet mogen ze tijden de zitting in het incasso traject de kantonrechter overtuigen van een bestelling die u niet hebt gedaan en dat gaat ze niet lukken.

Mabelle
door Mabelle - Apr 21, 2024 om 19:06
427 Antwoorden / 1 Vragen

[edit bijdrage - red.] Gewoon een administratief foutje, morgen even bellen met Keesing. Denksport is totaal niet interessant voor het criminele circuit.

Ik las op Facebook dat ook veel Margriet abonnees en Max omroepleden veel phishing krijgen de komende tijd...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 21, 2024 om 19:49
2071 Antwoorden / Vragen

Dan noem je ook de twee meest kwetsbare groepen, vrouwen en bejaarden;-)

sira
door sira Apr 21, 2024 om 20:51
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Nou Henk, sta ik er mooi op, ik ben aow'er, vrouw en ook nog blond. Of telt blond in dit geval niet mee?

tenormin
door tenormin Apr 21, 2024 om 21:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Henk de7de, MAX heeft best leuke programma's hoor. ;-)

Mabelle
door Mabelle Apr 22, 2024 om 03:30
427 Antwoorden / 1 Vragen

@sira Blond (ook uit tube of pakje) telt, net als grijs en kaal zeker mee.;-))

Topantwoord

Re
door Reinier182 - Apr 21, 2024 om 21:25
163 Antwoorden / Vragen

Eerst maar eens netjes contact opnemen met het bedrijf en vragen of de gegevens wel kloppen. Phishingmail werkt namelijk ook met bestaande bedrijven en namen waar kleine dingen veranderd zijn om je op te lichten. Bellen en navragen of het klopt en dan weet je de verdere stappen wel. Klopt het wel door vragen of het klopt niet. Dan is er duidelijkheid. Succes ermee.

Ka
door Kassaben Apr 25, 2024 om 12:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op 21 april een mail verstuurd omdat ik de reactie graag op "schrift" wil hebben. Na 4 dagen nog niets vernomen.

Re
door Reinier182 Apr 29, 2024 om 10:09
163 Antwoorden / Vragen

Lastig bedrijven zijn zeker niet snel tegenwoordig. Lukt Bellen?

Ka
door Kassaben - May 1, 2024 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Na 8 werkdagen nog geen antwoord ontvangen op mijn mail. Dus maar eens gebeld. Het blijkt dat er intern een fout is gemaakt want het puzzelboek wordt / is verzonden naar een adres in België. Het account en de factuur worden verwijderd. Blijft een vreemde zaak hoe zoiets mogelijk is.

Ozymandias
door Ozymandias May 1, 2024 om 14:01
168 Antwoorden / Vragen

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Wat ik bijzonderder vindt is dat je eerst hier komt met je verhaal voordat je bij hun had geinformeerd. Ik snap dat niet zo.