Email validatie Klarna
Factuurservice Klarna doet geen controle op email adressen (is volgens de mensen van klantenservice niet mogelijk). Hierdoor krijg ik regelmatig facturen voor een mevrouw die mijn email adres heeft gebruikt bij haar inschrijving. Ik vind dat lastig. Ik houd er niet van om onterechte facturen te krijgen en voel me min of meer verplicht om actie te ondernemen. En ik wil voorkomen dat er problemen ontstaan als die facturen onbetaald blijven. Ik heb de mail van Klarna teruggestuurd met het verzoek dit op te lossen. Maar dan draait Klarna het om. Ik moet bellen met het beveiligingsteam. De bal wordt door Klarna dus bij mij neergelegd. Ik moet gaan bellen, kosten maken en er tijd in gaan steken.
Mag dit? Moet het voor financiele dienstverleners niet gewoon VERPLICHT worden om ALLE gegevens te controleren die via een website worden ingeklopt.
Enig idee hoe die mevrouw dan aan uw email adres is gekomen? Lijkt mij nogal vreemd, eerlijk gezegd.
Dat is niet zo moeilijk hoor. Gewoon een tikfout is veruit de meest voorkomende reden. Bijvoorbeeld kjansen@<provider> i.p.v. k.jansen@<provider> Misschien moeten we eens op klachtenfora gaan zoeken of er iemand is die klaagt over klarna omdat er nooit mails aankomen....
Ach, dan belt u toch even? In de tijd dat u dit topic heeft geschreven had u ook even kunnen bellen. Opgelost.
Beste Jos Haring,
Spijtig dat u Klarna als onveilig ervaart omdat iemand uw e-mailadres gebruikt bij bestellingen. Klarna is een achteraf betaalmethode waarvoor men bij ongeveer 70.000 webwinkels kan kiezen. De gegevens die voor een factuur gebruikt worden, krijgt Klarna door van de webwinkel. Daardoor is het voor Klarna niet mogelijk om een e-mailadres op juistheid te controleren.
Als iemand aangeeft dat er een factuur is ontvangen die echter niet voor deze persoon bedoeld is, moet dit uiteraard onderzocht worden. Hier hebben we een veiligheidsafdeling voor die deze situatie erg serieus nemen. Er zullen controle vragen gesteld worden en daarom is telefonisch contact van belang. Ik begrijp dat dit in het verleden opgelost is kunnen worden door ander contact. Dit is echter niet de bedoeling.
Ik zie dat u inmiddels door een collega bent geholpen via chat. De factuur zal dus niet meer naar uw e-mailadres gestuurd worden. Ik heb de gegevens doorgegeven naar een andere afdeling die gaat controleren waarom uw e-mailadres word gebruikt bij de gegevens van iemand anders, om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurd.
Ik wens u nog een prettige dag toe!
Groet, Astrid
Geachte *knip*,
Dit is een herinnering aan uw afspraak:
Neem een actueel medicatieoverzicht, een geldig legitimatiebewijs en uw Laurentius pasje mee.
Gewoon consequent aanmelden bij SpamCop en/of Spamklacht dat soort mails. Dan leren ze het wel af.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer