consimenicus
door consimenicus Mar 5, 2019 om 19:25
Winkels & webshops

Geen reactie van marktplaats aanbiedingen

Ik heb enkele weken geleden een bestelling gedaan bij 'marktplaatsaanbiedingen'.
Deze volledig vooraf betaald. bij de levering bleek niet alles geleverd te zijn dus via hun contactformulier (de enige manier om in contact met hun te komen) gevraagd om dit op te lossen. inmiddels 5 ingestuurde formulieren verder: geen enkele reactie!
Ondanks dit zou een ander bedrijf zijn dan 'marktplaatsaanbiedingen' toch Marktplaats gebeld.: "nee daar kunnen wij niets aan doen, erg vervelend en we krijgen vaak deze klachten te horen. Bel naar Koopjedeal, zij vallen onder diezelfde organisatie".

Deze gebeld:"Klopt dat we onder de zelfde organisatie zitten maar ik kan u niet helpen. Ik zal de collega vragen u direct te mailen"
Een week later (geen mail gehad dus) nog een keer gebeld: "nee u moet ons niet bellen, u moet een contactformulier invullen en nee ik kan niet in contact komen met een zogenaamde collega van 'marktplaatsaanbiedingen' "

Inmiddels heb ik op verschillende site's waaronder die van kassa meerdere soortgelijke klachten gelezen.
Ik heb alleen geen reacties gezien over op welke manier 'marktplaatsaanbiedingen' te bereiken is behalve hun contactformulier.

Kent iemand hun telefoonnummer of andere wegen om hun tot actie te bewegen?

5139 14 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 5, 2019 om 19:43
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Consimenicus ,

Toen u heeft besteld en betaald , heeft u toch een bevestigingsmail ontvangen waarop staat hoe u contact kunt opnemen met de leverancier .

Wie is de verkoper ?

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3010397/al-maanden-wachten-op-bestellingen-bij-marktplaats-aanbiedingen

panter22
door panter22 - Mar 5, 2019 om 20:08
6599 Antwoorden / Vragen

Contactformulier marktplaatsaaanbieding:

marita5
door marita5 Mar 5, 2019 om 20:48
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Ts heeft al 5x het contactformulier ingevuld .

panter22
door panter22 Mar 6, 2019 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Stom, over het hoofd gezien

va
door vanlotjegetikt - Mar 5, 2019 om 20:57
809 Antwoorden / Vragen

Gaat het om Ecom Supply???

consimenicus
door consimenicus - Mar 5, 2019 om 22:20
26 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Marita5, Panter22 en vanlotjegetikt,
hieronder de bevestigingsmail. (ik heb de persoonlijke gegevens er even uit gehaald)
Panter22 de link die je toegevoegd hebt is het contactformulier wat ik bedoel.
En als ik het artikel van de telegraaf lees ben ik bang dat ze de brand nog steeds niet te boven zijn!
ze lijken er alleen maling aan te hebben omdat ze nog steeds de aanbiedingen door laten gaan en ze dus niet goed afwerken laat staan een reactie geven.

Marktplaats Aanbieding

Bedankt voor je bestelling

Beste ,

Wat leuk dat je bij ons een bestelling hebt geplaatst! We zullen je pakket zo snel mogelijk gereed maken voor verzending. Zodra we je bestelling hebben verzonden, ontvang je ter bevestiging een e-mail met een Track & Trace code. Zo kun je zelf in de gaten houden wanneer je je bestelling kunt verwachten! Je bestelling van Marktplaats Aanbieding is als volgt:

Bestelgegevens

Bestelnummer: 31742

Besteldatum: 12-02-2019

Product

Aantal

Prijs

Krachtige Militaire LED Zaklampen

·         tax_percentage:

21.0000

·         vendor_cost_shipping:

5,95

·         price:

14.95

·         vendor_cost:

9,08

·         shipping_class:

slug-dropshipment-pakketpost

·         ean_code:

2 keer 8719632219644

89,70

Subtotaal:

89,70

Verzending:

5,95 via Verzendkosten

Betaalmethode:

iDEAL

Totaal:

95,65 (inclusief 16,60 BTW Hoog)

Factuuradres

Verzendadres

marita5
door marita5 - Mar 5, 2019 om 22:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Consimenicus ,

U bent niet de enige , het barst van de klachten over eCom Supply BV
Hier lees ik een klacht , dat eCom Supply gebruik maakt van aanbiedingen van Koopjedeal  , dat zal ook de reden zijn , wat koopjedeal bedoeld met collega .
Maar een zogenaamde collega is het niet , Koopjedeal zit op hetzelfde adres .

https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t4774628/lelystad/ecom-supply-b.v./

Dien een klacht in bij consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Lees ook dit ,

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/belbus-maanden-wachten-op-retournering-bij-marktplaats-aanbiedingen

Koopjedeal is aangesloten bij Webwinkelkeur , dien daar ook een klacht in , niet geschoten is altijd mis

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Koopjedeal_3514.html

panter22
door panter22 - Mar 6, 2019 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een ellende. Heb je het herroepingsformulierook  ingevuld?
https://aanbieding.marktplaats.nl/ontbindingsrecht/
Ecom supply is een groothandel. Een groothandel levert in de regel niet aan particuliere kopers. Vreemd dat het dan wel via marktplaat kan. Marktplaatsaanbiedingen voor bedrijven gaat ook niet over groothandelverkoop.
Heb je die verkoper zelf al gemaild?
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=ecom%20supply&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0

va
door vanlotjegetikt - Mar 6, 2019 om 09:04
809 Antwoorden / Vragen

Dank je wel voor de reactie terug.
Als je gaat Goegelen op klachten mbt tot dit bedrijf dan staat er aardig wat op het internet.
De enige werkbare optie is om het via klachtenprocedures en/of aangifte van internetoplichting dit bedrijf aan te pakken.
Je moet wel een lange adem hebben,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/ecom-supply/details?companyId=420c2b8f-fd14-4ba3-9a55-4ad82bc5d5f3

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2019 om 09:56
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u deze zakelijk besteld? 6 militaire zaklampen?
Ik lees dat de leverancier een groothandel is en zakelijk leveren kan ook via Marktplaats. re edit

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 10:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat incl. € 16,60 btw hoog.

audb
door audb - Mar 6, 2019 om 13:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou even gedult hebben het is namelijk Chinees nieuwjaar en dan loopt de verzending vertraging op.

En ja deze zaklampen komen gewoon uit China en zijn een stuk goedkoper te vinden op Aliexpress.

Ps. niet meer dan voor €22 bestellen anders komen er inklaring kosten en btw er boven op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2019 om 17:14
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom toch nog even terug op deze vraag en dan vooral met de opmerking dat bij een aankoop bij een groothandel als deze de consumentenwetgeving ook voor consumenten niet van toepassing is. Dat geldt bijv. idem bij aankopen bij Makro, Sligro, Hanos etc.

Th.M.
door Th.M. - Mar 9, 2019 om 20:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had verduisteringsgordijnen besteld bij hun, maar door een fout of onduidelijkheid  opde site kreeg ik te veel gordijnen en betaalde ik teveel. Gelukkig was ik zo slim om met een creditcard te betalen en zo doende heeft uiteindelijk de bank het teveel betaalde terug gehaald, na anderhalve maand bellen formulieren invullen, mailen etc.
Ik kon na uitleg het teveel aan gordijnen niet terug sturen. Na 2 keer bellen toch nog via koopje Deal een antwoordnummer met retour adres gekregen....Maar toen kreeg ik steeds maar mijn geld niet terug. Uiteindelijk kreeg ik een mail met gefeliciteerd, we hebben je geld terug gestuurd, nou ik wachten dus, er kwam geen geld, er werd niet meer gereageerd op mails of formulieren...
Dus heb ik de bank maar in geschakeld en binnen een week had ik eindelijk mijn geld terug...
Ik koop nooit meer wat bij marktplaats aanbieding. Heel gek rechtstreeks via Koopjedeal zelf heb ik nooit problemen.
Ik denk dat het probleem bij marktplaats ligt, daar gaat het fout vooral in de administratie, bij marktplaats aanbieding is Koopjedeal alleen toeleverancier.
Helemaal gek is dat Marktplaats aanbieding geen klantenservice heeft en ook geen telefoon....
ik hoop dat het nog gaat lukken voor jou, ik zou gewoon maar weer bellen en aangeven dat je er werk van maakt als ze je niet helpen. Of een voorbeeld brief ophalen bij consuwijzer. Succes....https://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer

va
door vanlotjegetikt - Mar 10, 2019 om 09:56
809 Antwoorden / Vragen

Het vervelende is is dat Marktplaats ondanks de vele klachten omtrent Koopjesdeal en Ecomsupply nog steeds doorgaat met advertenties te plaatsen
van deze verkopers. Geen enkele verantwoordelijkheid neemt en deze gang van zaken nog steeds laat voortduren.

op
door optimist1212 - Jul 29, 2019 om 14:56
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben opgelicht door Ecomsupply. Deze mail heb ik op 20 juli 2019 verstuurd, geen enkele reactie, noch een terugbetaling. Ik heb verder al jaren goede ervaringen met Marktplaatsaanbieding, maar ook zij reageren nergens op.

Aan: crd@marktplaats.nl
CC: marktplaatsaanbieding@ecomsupply.nl

Bij deze stel ik u ervan in kennis dat u in gebreke bent gebleven naar aanleiding van het door mij geretourneerde product. Ik stel u voor de laatste maal in de gelegenheid het aankoopbedrag én de verzendkosten op mijn rekening te storten. Als het bedrag van € 28,90 niet op 25 juli 2019 uiterlijk om 00.00 uur op mijn bankrekening met nummer xxx t.n.v. xxx is bijgeschreven, dan zal ik acuut mijn advocaat inschakelen om uw malafide wanpraktijken aan de kaak te stellen. Alle bijkomende (proces-)kosten, komen dan voor uw rekening.

Voor de goede orde een opsomming van de schandalige gang van zaken van uw bedrijf:

Op 18 juni 2019 heb ik de EasyMaxx Compacte Aircooler besteld

Op 20 juni 2019 heb ik aangegeven dit te willen retourneren en mijn aankoopbedrag en verzendkosten retour te willen ontvangen op mijn bankrekening

Op 24 juni 2019 moest ik van uw medewerker Levi WEER alle gegevens invullen met de redenen van retour en dat heb ik weer gedaan
Op 26 juni 2019 om 20.01 uur heb ik het pakket retour gezonden en conform uw verzoek het verzendbewijs aan u gemaild

Op 8 juli 2019 heeft u het pakket in ontvangst genomen (zie bijlage)

Volgens uw algemene voorwaarden zou de retourzending binnen 5 werkdagen worden verwerkt.

Ik heb in het geheel niets meer mogen vernemen, noch is het aankoopbedrag teruggestort op mijn bankrekening. Ik zal alles in het werk stellen om deze wanpraktijken aan de kaak te stellen en ik stel u dan ook nogmaals voor de allerlaatste keer in de gelegenheid dit wettelijk op de juiste manier op te lossen, zodat ik geen verdere stappen tegen uw bedrijf hoef te ondernemen.

Ik zie het bedrag ad €28,90 graag per direct tegemoet op mijn bankrekening.

Onderstaand alle relevante correspondentie in het kader van dossieropbouw, waaruit blijkt dat ik u een meer dan redelijke wettelijke termijn heb gegeven om aan uw wettelijke retourverplichtingen te voldoen. Dit volledige dossier ligt klaar om aan mijn advocaat te worden verzonden, indien ik het aankoopbedrag niet voor de hierboven genoemde termijn op mijn rekening gestort heb gekregen.

Ik wil u met klem adviseren dit in der minne op te lossen, in uw eigen belang!

aurora1
door aurora1 Jul 29, 2019 om 15:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nu worden ze vast bang...,
jammer dat u niet eerst onderzocht heeft. Met al die vele klachten op internet w.o. minstens 131 klachten op Klachtenkompas zou u daar vast niets besteld hebben.