claridge
door claridge Mar 21, 2020 om 15:28
Winkels & webshops

Hoe goed zijn onze persoonlijke gegevens beschermd in webshops?

Ik heb niet zozeer een vraag als wel een mededeling;
Toen ik mijn persoonlijke gegevens wilde bijwerken in het klantaccount van LeenBakker, kreeg ik plotseling de persoonlijke gegevens van een andere klant, Mevrouw X. Aangezien ik dit niet ben schrok ik daar behoorlijk van, ik heb mevrouw X meteen gebeld (haar nummer stond in haar persoonlijke gegevens) en heb haar laten weten dat ik zomaar haar persoonlijke gegevens kan inzien en dat het wellicht verstandig is dat ook zij contact met LeenBakker opneemt. Kwaad willende mensen zouden met deze informatie aan de haal kunnen gaan en dat lijkt mij niet wenselijk. Groet M Lennerts

1186 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2020 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom hebt u Leen Bakker niet gebeld?

claridge
door claridge - Mar 21, 2020 om 15:31
17 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb de klantenservice van LeenBakker middels het contactformulier op de hoogte gesteld, want telefonisch kon ik ze niet bereiken, ben benieuwd of er een oplossing gaat komen.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 21, 2020 om 15:35
557 Antwoorden / Vragen

Ze zullen je dan wel vertellen dat het opgelost is.

diumenge
door diumenge - Mar 21, 2020 om 15:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is een datalek. Overigens niet erg verstandig om dat nu wereldkundig te maken, terwijl Leenbakker nog niet de kans heeft gehad om het op te lossen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2020 om 16:06
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze hetgeen men bij Leen Bakker ook zal hebben gedaan: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/beveiliging/meldplicht-datalekken als mevr. X het inderdaad heeft gemeld. M.i. had u  ook zelf moeten  melden bij Leen Bakker. Met uw melding op deze openbare site kunt u ook kwaadwilligen 'wakker gemaakt hebben'.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 21, 2020 om 16:13
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Mij is wat bij u is gebeurd nog niet overkomen, wel heb ik de ervaring dat als er een account aangemaakt moet worden ik dan meteen wat ongewenste post krijg, wat gelukkig niet lang duurt als er niet op gereageerd wordt.
Ben wel benieuwd naar de oplossing.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Mar 22, 2020 om 13:35
29 Antwoorden / Vragen

Niet zomaar jouw adres geven wanneer dit niet noodzakelijk is. Bijvoorbeeld bij het bestellen van kaartjes (die je zelf print) voor het theater en ze vragen naar het adres, vul dan het adres van het theater zelf in.

claridge
door claridge - Mar 22, 2020 om 19:16
17 Antwoorden / 13 Vragen

Leenbakker heeft het probleem reeds opgelost, daar kreeg ik gisteravond bericht over van hun.