To
door Ton G Aug 31, 2023 om 17:37
Winkels & webshops
Huur rollator

Eind maart belandde ik na een val met een gebroken heup in het ziekenhuis.

Na de operatie naar huis met hulpmiddelen om zo snel mogelijk weer op de been te zijn.

Thuis, en niet voor de lol in een ziekenhuisbed, op een rolstoel, verhoogde toiletzitting, met een rollator en 2 krukken.

De verwachting was dat ik deze ongeveer 3 maanden nodig zou hebbe.

Het ziekenhuisbed, de rolstoel, verhoogde toiletzitting en 1 kruk had ik na 1,5 maand  niet meer nodig.

De rollator en 1 kruk gehuurd bij Vegro Verpleegartikelen , 70 Euro/maand

De verwachte 3 maanden moesten worden verlengd, operatie was niet gelukt, moet nog een keer geopereerd worden.

Inmiddels had ik  5x 70= 350 Euro hieraan betaald en  omdat het langer gaat duren ging ik op zoek naar een rollator te koop.

En op de website van Vegro bieden zij dezelfde kruk voor 40 Euro en de rollator voor 140 Euro te koop aan, splinternieuw en gratis verzending.

Dus totaal 180 Euro terwijl ik inmiddels 350 Euro heb betaald.

Ik belde ze hierover en het antwoord was: Als je geen factuur meer wil breng je ze maar terug want pas na 15 facturen worden ze je eigendom.

Dan incasseert Vegro dus 15x70=850 Euro , ik vind het  schandalig dat ze niet even een seintje geven.

Als je een factuur vergeet te betalen zijn ze er als de kippen bij om een herinnering en aanmaning te sturen.

Ze zouden zich moeten schamen om op deze manier geld binnen te willen harken.

4834 15 Rapporteer
wi
door wilhelmina59 - Aug 31, 2023 om 17:44
525 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben lid van een Thuiszorg  en krijg dat soort zaken kosteloos aangeleverd.

mahadma
door mahadma - Aug 31, 2023 om 17:53
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als u een huis huurt maar er een aantal maanden niet in woont, dan wil de eigenaar/verhuurder wel huur ontvangen.

Ze hebben hun regels, en jammergenoeg is uw operatie niet geslaagd, dus begint alles wat dat betreft van voor af aan qua hulp middelen.

U kunt de nodige zaken kopen, nu, en de huur inleveren, dit kan per saldo gunstiger voor u uitpakken. Kijk eens op marktplaats, daar koop je voor weinig een rollator. Als u hem niet meer nodig heeft, kunt u die dan weer verkopen.

hereistom
door hereistom - Aug 31, 2023 om 17:58
743 Antwoorden / 1 Vragen

Tja het is vervelend, maar zo gaat dat met huurkoop. Ze willen er natuurlijk wel op verdienen.
En 140 euro is nog veel te duur voor een rollator.

Deze is als best getest en hebben wij ook en is perfect;
https://www.hulpmiddelwereld.nl/thuasne-quatro-rollator

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 31, 2023 om 17:58
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Stel de vraag voor mer uitleg eens via een formulier in plaats van telefonisch.

https://www.vegro.nl/contact

Mabelle
door Mabelle - Aug 31, 2023 om 18:27
483 Antwoorden / 1 Vragen

Simpele, goedkope hulpmiddelen als krukken, verhoogde toiletzitting en rollator kun je beter kopen dan huren. Dergelijke artikelen huren, betaal je de hoofdprijs voor. Ook op Marktplaats of kringloopwinkels kun je goede, maar goedkope rollators vinden.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2023 om 19:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Is ook veel geld, helpt u niet maar volgend jaar gaat het nog erger worden. Mijn echtgenoot had in 2001 een rollator nodig, wat nog "gewoon" gekregen werd. Toen hij in 2011 overleed dacht ik: ik zet dat ding in de kelder voor "you never know". Gebruik het ding ook al 3 jaar. Niet mooi, niks fancy aan maar, interesseert me weinig. Het heeft vier wielen, mandje en remmen. Probeer gewoon een rollator te kopen op Marktplaats, maakt immers niet uit of dat ding er kek uitziet? Als u weer beter bent, niet verpatsen, maar gewoon ook bewaren. Ik vind die prijzen tegenwoordig ook bespottelijk. Maar ja, ze hebben het alleenrecht, daar kan men als persoon weinig aan doen. Wens u in ieder geval (weer) beterschap toe.

marita5
door marita5 - Sep 1, 2023 om 08:33
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ton G ,

Dan incasseert Vegro dus 15x70=850 Euro , ik vind het  schandalig dat ze niet even een seintje geven.

Veelgestelde Vragen ,

Kan ik een huurartikel overnemen?

Ja. Als een huurartikel overgenomen wordt, dient het artikel minimaal 4 weken gehuurd te zijn. Bij een overname wordt de huur doorberekend tot en met de dag van overname. Hier komt de overnameprijs nog bovenop. De overnameprijs wordt niet verrekend met de huur. Als u de overnamesprijs wilt weten van het desbetreffende artikel, kunt u contact opnemen met onze klantenservice, via het telefoonnummer 0900 – 288 77 66.

https://www.vegro.nl/veelgestelde-vragen-huren

in
door inno1 - Sep 1, 2023 om 10:56
123 Antwoorden / Vragen

U had tijd genoeg om zelf kunnen bedenken wat het voordeligst voor u was.
Vegro is een bedrijf en verhuurt hulpmiddelen. Die hoeven u geen seintjes te gaan geven omdat u zelf geen vergelijkingen maakt tussen huur of koop.  Zelfs de Aldi verkocht laatst splinternieuwe rollators voor 80 euro.

ba
door baro - Sep 1, 2023 om 11:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

Koop zo'n ding op Marktplaats voor enkele euro's. Heb ik ook gedaan. Prima oplossing. Deed ik gister weer met de aankoop voor euro 10 van een douchekruk. Altijd aanbod, de mensen gaan toch op een gegeven moment dood!

ma
door marleenvanh - Sep 1, 2023 om 12:24
453 Antwoorden / 1 Vragen

Ons kost de rollator 1,90 per dag aan huur. Dat is dus €57,00/€58,90 per maand. We hebben hem nu een week en wanneer het goed werkt. (onze situatie is wel anders dan die van u) dan brengen we dit huurtoestel terug en kopen er zelf een. Wij weten van de site van Vegro, zijn daar VOORAF gaan kijken naar diverse mogelijkheden....  Had u ook kunnen doen en iets regelen. Vegro is een bedrijf, geen filantropische instelling. Wanneer u belt met een vraag... DAN denken ze heel goed mee is mijn ervaring. De klant moet het wel 'aangeven' zoals dat heet. Heel normaal, u bent niet de enige klant.

john devries
door john devries - Sep 1, 2023 om 12:25
220 Antwoorden / Vragen

Vreemd dat je de rollator niet koopt als deze nog een paar maanden moet gebruiken . Wordt lid van Esperia of andere kruisvereninging ,dan huur de eerste maanden gratis.

1paul
door 1paul - Sep 1, 2023 om 14:31
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Soms, heel soms kun je dit soort dingen ook van tevoren al zien!!!!

agapon1951
door agapon1951 - Sep 1, 2023 om 15:55
175 Antwoorden / Vragen

dwaling door een inlichtingen weder partij / dwaling door zwijgen tegenpartij / dwaling door beide partijen, onrechtmatige daad art 6 :228 BW lijkt mij dat er onvoldoende informatie verstrekt is van de aanbieder en consequenties daarvan en indien dat wel het geval was geweest U niet over was gegeaan tot en huurcontract. Wat mij in praktijk opviel was dat als goed bruikbare makkelijk te repareren of zelfs nieuwe rollators zonder meer gedumd worden door de verstrekker. Mij over gekomen na overlijden (gemeente Den Hekder) een nieuwe rollator verstrekt van en aan de overledende en ook een verhoogde toiletstoel leverde. Was ze overigens blij mee in haar graf. Deze kon op geen enkele manier terug geleverd worden, dergelijke onnodige kosten, ook van het niet willen doorleveren van goede staat gebruikte rollators drijven de kosten op en omhoog. Worden massaal naar oost europa o.a. uitgevoerd. Tja waar ben je dan mee bezig .......?????

po
door posthuma - Sep 2, 2023 om 15:40
15 Antwoorden / 9 Vragen

Het is een verdienmodel. Niets meer en niets minder. Zalig zijn de onwetenden, want daar verdienen ze lekker aan. U kunt gelukkig de kosten van deze spullen aftrekken van uw inkomen, waardoor de pijn enigzinds verzacht kan worden. Ik heb na 1,5 maanden gevraagd wat mijn krukken kostten: € 35.00 per stuk. Ik had al ongeveer € 60,00 aan huur betaald. Dat heet handel , en het levert dit soort winkels erg veel geld op....

Re
door Reinier182 - Sep 2, 2023 om 21:20
178 Antwoorden / Vragen

U wilt hulp en niks betalen? Waar dacht je dat Vegro van moet bestaan? Van de lucht? Dit soort bedrijven staan 24/7 klaar om deze spullen te leveren met spoed als het nodig is. Wees blij dat deze bedrijven er zijn en goed werk leveren. Dan moet je gelijk alles zelf kopen en geen beroep op ze doen. Je betaald niet alleen materiaal maar ook een dienstverlening. Gewoon alles zelf kopen heb je niks te klagen.