Keller Sports & Klarna
Mijn vriend krijgt via Klarna.nl aanmaningen toegestuurd voor een premium lidmaatschap van Keller Sports waar hij nooit om gevraagd heeft. Wat blijkt nu achteraf. Hij bestelde daar ooit sportschoenen en kreeg er 'gratis' een lidmaatschap bij. Een jaar later verlengen ze deze 'service' automatisch zonder je daarvan op de hoogte te stellen en krijg je vervolgens dus aanmaningen.... voor een service waarvan je niet wist dat je 'm uberhaupt had afgenomen en ook nooit gebruik van hebt gemaakt.
Mag zoiets? Wat kunnen we hiertegen doen? Het gaat hier meer om het principe, niet om het bedrag. Maar het is leuk verdienen voor deze bedrijven als ze op deze manier hun zogenaamde services slijten. Belachelijk natuurlijk.
Hoor graag of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wat ze hiertegen hebben gedaan!
Hallo AJV ,
Een jaar later verlengen ze deze 'service' automatisch zonder je daarvan op de hoogte te stellen en krijg je vervolgens dus aanmaningen...
Het staat duidelijk op de site :
Eenvoudig te annuleren wanneer je wilt .
Het Keller Sports Premium lidmaatschap biedt u volledige flexibiliteit: als u na de 12 maanden uw lidmaatschap niet wilt verlengen, kunt u het direct opzeggen via "Mijn Account". Als u van uw Premium voordelen wilt blijven genieten hoeft u niks te doen, omdat uw lidmaatschap automatisch verlengd zal worden voor opnieuw 12 maanden.
Bron keller-sports.nl
Lees ook de voorwaarden m.n. art 14 , klik op de rode regel .
https://www.keller-sports.nl/content/algemene-voorwaarden/
En hier staan enkele revieuws:
https://www.reviewspot.nl/keller-sports
@sjoppie , vreemd , ik lees daar ervaringen dat er gecommuniceerd word in het Engels , terwijl het bedrijf is gevestigd in Duitsland .
Ja, dat is mij ook opgevallen en denk dat zij er alles aan doen om om verwarring te stichten want een e-mail in het Duits wordt kennelijk niet begrepen.
@sjoppie , de klantenservice is Engelstalig , is alleen beschikbaar in het Engels , staat op de site onder contact .
@marita5
Ik wou alleen maar aangeven dat de vestiging in Duitsland ligt en je zou dan verwachten dat er in het Duits gecommuniceerd wordt zoals iemand in de revieuw deed en nul op het request kreeg.
@sjoppie , dat is juist , dat zou ik ook denken . Maar als de mensen lezen onder contact dan zie je meteen dat het een Engelstalige klantenservice is .
@marita.
Ik vergis mij ook wel maar ja wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht. ;-))
verlengen ze deze 'service' automatisch zonder je daarvan op de hoogte te stellen
Inderdaad, omdat ze er van uitgaan dat je de 'Voorwaarden' kunt lezen en daar kunnen ze zich dan op beroepen.
Neemt niet weg dat dit soort verlengingen een beetje de omgekeerde wereld is.
Nu dus maar wél opzeggen.
Of het de omgekeerde wereld is hangt er maar net vanaf hoe je er naar kijkt. Als mensen bewust een lidmaatschap aangaan is het praktisch als die gewoon doorloopt. Ander zou je op dag 366 gebruik willen maken van je lidmaatschap en die is dan al beeindigd. Het is overal gebruikelijk dat een lidmaatschap doorloopt tenzij het lid zelf actie onderneemt.
En in deze tijden van smartphones is het heel makkelijk om dit bij te houden. Gewoon in je calendar zetten dat je een lidmaatschap moet opzeggen.
@jorisw, dat klopt als je zélf iets afgesloten hebt, maar in dit geval krijg je een gratis premium lidmaatschap en als je NIET opzegt ..... dan zit je dus aan een abonnement vast.
Beste AJV,
Wat jammer om te lezen dat je vriend hiervoor aanmaningen ontvangt. Omdat wij over de facturatie gaan kunnen we je alleen aanraden om hierover contact op te nemen met Keller Sports om dit te stoppen.
Om de factuur te kunnen bekijken en te kijken wat we voor jullie kunnen betekenen wil ik vragen of je vriend een e-mail kan sturen naar hello@klarna.nl met de betalingsomschrijving van de betreffende factuur.
Alvast bedankt en een fijne dag gewenst!
Groet, Kayleigh
Lees eens bij stilzwijgende verlenging
https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging
Als ik iets probeer te bestellen bij Keller krijg ik bij het artikel de mogelijkheid om Premium aan te klikken voor 10% korting.
Als ik die aanklik, dan krijg ik een pop-up waarin staat:
10% korting op alle producten
12 maanden lidmaatschap € 9,99
80 exclusieve merken.
Onderaan staat (helaas in het Engels) de voorwaarden.
Als je dus door gaat, was je gewaarschuwt.
Persoonlijk vind ik wel dat deze voorwaarden in het Nederlands zouden moeten zijn, aangezien de rest ook in het Nederlands is
@ R Kemperman , dit vond ik ook vreemd , een bedrijf gevestigd in Duitsland , maar de klantenservice is alleen beschikbaar in het Engels
Maar ja, doorlezen na het woord “korting” is moeilijk.
Geschreven met Klarna en deze zullen een balletje opgooien richting Keller met het verzoek om de AV te vertalen naar het Nederlands.
Ze kunnen niets dwingen maar wel voorstellen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer