shadowjack
door shadowjack Feb 5, 2018 om 21:03
Winkels & webshops
Klacht Watch2day: een aantal retourzendingen zijn kwijt

In december heb ik bij Watch2day (watch2day.nl) twee horloges besteld, beiden met achteraf betalen via Afterpay, hier maak ik al jaren dankbaar gebruik van. 1 horloge werd direct geleverd maar kwam niet overeen met de beschrijving, waarop ik direct via hun online contactformulier een serviceaanvraag heb gedaan voor een retouretiket op hun kosten, en meteen via een tweede serviceaanvraag de andere order gecancelled, omdat de verwachte verzenddatum al verstreken was maar de Afterpay factuur al zowat een week open stond. Zo had ik dus 2 service aanvragen lopen. Daar kwam maar geen antwoord op, ondertussen werd de gecancelde order wel gewoon geleverd, terwijl ik die al zowat een week daarvoor geannuleerd had.

Bij uitblijven van enige (email) reactie ben ik op 4 januari dan maar gaan bellen. Na enige uitleg kreeg ik een UPS retourticket in de email en instructies om duidelijk te vermelden dat het om 2 verschillende retouren ging. De retourzending heb ik aldus volgens instructies bij de eerstvolgende gelegenheid naar een UPS punt gebracht, dat was op 8 januari. Op 9 januari is het pakket afgeleverd in Waalwijk, het retouradres van Watch2day, ik heb daar een UPS tracking bewijs van. Bevestiging ontvangst van de retour bleef echter uit, dus weer aan de telefoon gaan hangen.

Inmiddels heb ik meer dan 100 belminuten aan dit verhaal besteed en staan de beide facturen bij Afterpay nog steeds open (weliswaar met uitstel, maar toch), maar wat blijkt uiteindelijk: de retourzending is zoek bij watch2day, omdat men van magazijn veranderd is. Na meerdere malen -moeizaam- telefonisch contact blijkt dat er meer zendingen zoek zijn, dus NIET ALLEEN DIE VAN MIJ! Vorige week werd ik steeds aan het lijntje gehouden, kreeg oa te horen dat er geen leidinggevende aanwezig was, dat er aan gewerkt werd en dat ik zsm teruggebeld zou worden (niet dus). Vandaag zou er dan een leidinggevende aanwezig zijn en kreeg ik via Facebook messenger zowaar (eindelijk) een schriftelijke reactie:

Hi P...,

Wij hebben van de week een aantal keer contact gehad over de zendingen die niet terug te vinden zijn bij ons. Het kan voorkomen dat een zending niet goed verwerkt is en zoals ik aangegeven heb, zijn wij gewisseld van magazijn waardoor wij sommige zendingen niet terug kunnen vinden. Ik heb u daarbij ook de garantie gegeven dat wij er voor zullen zorgen dat dit in orde gemaakt wordt. Wij zijn hier vandaag mee bezig en verwachten aan het einde van de dag hier uitsluitsel over te kunnen geven. Wij begrijpen dat het erg vervelend is, maar wij doen onze best dit voor u op te lossen.

Groet, N......"

Mijn reactie (in het kort) was dan ook "dat zal allemaal wel maar ik kan aantonen dat mijn retourzending aangekomen is en daarna is het jullie probleem, cancel die openstaande facturen nou maar gewoon".

Daarna krabbelde men wat terug door erop te wijzen dat de fout misschien wel bij UPS lag (alsof ALLE zoekgeraakte retourzendingen door UPS fout bezorgd zouden zijn, geen enkele door PostNL of DHL of zo).

"Hi P.....,

Ik begrijp dat het erg vervelend is allemaal, zo ervaren wij dat ook. Echter moeten wij wel achterhalen waar de retour is om er zeker van te zijn dat deze geleverd is bij ons. Het is namelijk ook mogelijk dat UPS een fout gemaakt heeft met de bezorging van het pakket etc. Naar verwachting weten wij aan het einde van de dag meer hierover.

Groet, N....."

Ondertussen zijn we ruim een maand verder sinds het bestellen van de horloges (anderhalve maand als ik de besteldatum van het eerste horloge reken), zijn de horloges al bijna een maand retour bij Watch2day/iChica/superdeals2day of whatever, maar ik word aan het lijntje gehouden omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben en een aantal retouren niet terug kunnen vinden als gevolg van een verhuizing! Van den zotte. Dat er meerdere retourzendingen zoek zijn vanwege de magazijnwissel had ik al telefonisch van een medewerkster vernomen maar ik heb het nu ook zwart op wit via Facebook messenger.

Ik zou eind van de dag 'naar verwachting' meer horen, maar niks nakko nada. Dus heb een zeer uitgebreid bericht naar belbus gestuurd en ook meteen via het online formulier van Kassa, en ga nog meer stappen ondernemen.

Ik kan aantonen dat ik de zending retour heb gestuurd en dat deze ook afgeleverd is met het door hun verstrekte ticket en op het mij toen bekende retouradres van Watch2day. Wat er daarna bij hun fout gaat is hun probleem, zij houden de boot af door maar te blijven zeggen dat de retouren zoek zijn, terwijl dit niet mijn verantwoording is.

Ben ik nou gek of moeten zij gewoon die facturen annuleren en zelf uitzoeken waar die retourzendingen gebleven zijn, of wat???

En dit bericht tevens als waarschuwing voor de mensen die daar wat besteld hebben, retour gestuurd en op hun geld zitten te wachten. Als je er niet achteraan zit gebeurt er niks!!

3150 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2018 om 21:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Klachten inkorten wil wel helpen bij antwoord geven. 't Is een flink kranten bericht.

costnix
door costnix - Feb 5, 2018 om 22:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mogen we hier een uittreksel van in een normale lettergrootte?

gerbera
door gerbera - Feb 5, 2018 om 22:10
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Wist u dat de hele gang van zaken zoals u die hier vermeld totaal niet interessant is, en ik ook denk dat er weinig behoefte is om dit te lezen, laat staan te reageren.

shadowjack
door shadowjack - Feb 5, 2018 om 22:13
4 Antwoorden / 2 Vragen

OK in het kort: 2 horloges retour gestuurd maar die zijn ze daar kwijtgeraakt. Ik kan aantonen dat ik ze retour heb gestuurd en dat ze bij hun aangekomen zijn. Dat de boel daar zoek is (meerdere zendingen, niet alleen de mijne) komt omdat ze in een week tijd van magazijn veranderd zijn. Niet mijn pakkie an.

Wie is dan verantwoordelijk? De webshop lijkt mij. Dus zouden ze evt. openstaande facturen moeten annuleren dan wel reeds gedane betalingen terug storten...

Cookies
door Cookies Feb 5, 2018 om 22:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan jammer genoeg niet, kan mijn AB niet vinden.

shadowjack
door shadowjack Feb 5, 2018 om 22:32
4 Antwoorden / 2 Vragen

korte versie dan?

shadowjack
door shadowjack - Feb 5, 2018 om 22:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

OK in het kort: 2 horloges retour gestuurd maar die zijn ze daar kwijtgeraakt. Ik kan aantonen dat ik ze retour heb gestuurd en dat ze bij hun aangekomen zijn. Dat de boel daar zoek is (meerdere zendingen, niet alleen de mijne) komt omdat ze in een week tijd van magazijn veranderd zijn. Niet mijn pakkie an.

Wie is dan verantwoordelijk? De webshop lijkt mij. Dus zouden ze evt. openstaande facturen moeten annuleren dan wel reeds gedane betalingen terug storten...

tijger1
door tijger1 Feb 5, 2018 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt toch nog helemaal niets betaald?

shadowjack
door shadowjack Feb 5, 2018 om 22:53
4 Antwoorden / 2 Vragen

Nee nog niet, maar die facturen staan nog steeds open, en als watch2day die niet annuleert staat Afterpay binnenkort aan de deur en mag ik alsnog betalen voor 2 horloges die ik een maand geleden retour heb gestuurd maar die de zultkoppen bij watch2day kwijt zijn geraakt.

shadowjack
door shadowjack Feb 5, 2018 om 22:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ps: en wat ze toegegeven hebben is dat er meerdere zendingen zoek zijn, dus niet alleen de mijne. Ik kan me voorstellen dat er mensen bij zitten die wel al betaald hebben, vandaar die toevoeging.

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2018 om 00:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tik die naam eens in in het zoekvakje en lees andere vragen erover.
Had u ook kunnen doen voordat u bestelde. Verder had u vooraf op internet kunnen zoeken.

shadowjack
door shadowjack Feb 6, 2018 om 01:08
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kom niet uit een ei, ik koop daar al 6 jaar en heb nooit klachten gehad mbt de service, maar blijkbaar is dit van de ene op de andere dag veranderd en is het nodig om op deze manier druk uit te oefenen zodat ze eindelijk eens actie ondernemen ipv me een maand lang aan het lijntje te houden.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2018 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U geeft mij anders wel de indruk in een ei te zitten. O.a. Omdat u hier een heel boek plaatst dat niemand wil lezen en maar lange reacties blijft plaatsen waarin u uw eigen conclusies meldt. Het dus eigenlijk allemaal zelf weet.
U moet niet hier argumenteren maar bij die shop zijn. Mogelijk vindt u nog tips in de reacties op de andere meldingen- en vragen over deze webshop. Mocht u daar nog naar willen kijken. Daarvoor werd die tip nl gegeven.

tijger1
door tijger1 Feb 6, 2018 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@shadow. U koopt daar al zes jaar? Wat doet u dan met al die horloges?

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2018 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1, doorverkopen/handeltje? Om polsen en enkels meerdere horloges? Of ze zijn bagger en gaan heel snel stuk?

shadowjack
door shadowjack Feb 6, 2018 om 16:36
4 Antwoorden / 2 Vragen

lol stelletje minkukels, de hele dag niks anders te doen dan anderen afzeiken op forums als deze en dan denken dat ze een toppertje zijn, ga toch fietsen.

aurora1
door aurora1 Feb 6, 2018 om 21:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, geen wonder dat u niets voor elkaar krijgt met een dergelijke houding en een dergelijk (schutting)woordgebruik. De topper bent u natuurlijk zelf, laat daar geen twijfel over bestaan...

shadowjack
door shadowjack Feb 7, 2018 om 03:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

jezus wat moet jij een zwaar leven hebben dat je je eigendunk uit forumreacties moet halen. pffrrrr....