DS
door DS1992 May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.

toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er enkele dagen staan. Zelfs op de dag van bezorging stond dat er nog steeds.

toen kwam de bestelling aan en stond er nog steeds 300 euro als te betalen bedrag.

Toen kwam het moment van betalen en werd mij €355,80 gevraagd, dit vond ik nogal raar aangezien er in de app nogsteeds €300 stond als te betalen bedrag.

het ging om het statiegeld blijkbaar. Maar in de winkel wordt het statiegeld direct bij het scannen er al bijgerekend.

mag albert heijn dit zomaar doen? Lijkt mij dat er een prijsafspraak was van die €300,-

beetje zuur om ineens een verhoging van 18,6% te moeten betalen

6340 14 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 12, 2024 om 00:42
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag een specificatie. Ik verwacht statiegeld wat u bij retour ook weer ontvangt. En dus weer op 300 uitkomt. Als ah drank met statiegeld verkoopt staat dat statiegeld apart op de kassabon.

Mabelle
door Mabelle May 12, 2024 om 10:13
483 Antwoorden / 1 Vragen

Daar hoeft helemaal niet om gevraagd te worden, je krijgt zonder vragen gewoon de factuur in app/mailbox.

tenormin
door tenormin - May 12, 2024 om 01:06
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Niets bijzoners, bij volgende besteling is de vraag: nog kratten, flessen of tassen terug te leveren. Dus, in mijn ogen normaal.

br
door brui0929 - May 12, 2024 om 01:55
639 Antwoorden / 10 Vragen

De kassiere weet dat er statiegeld bij komt en dit heeft hij of zij niet erbij opgeteld. Dit is zijn of haar fout. U heeft het bedrag geaccepteerd dat betekent dat u het door u geaccepteerde bedrag hoeft te betalen.

ne
door neodutchio May 12, 2024 om 14:41
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Een cassiere in de online winkel van AH?

gerbera
door gerbera May 12, 2024 om 15:20
7382 Antwoorden / 14 Vragen

En zou het aan de kassa zijn dan hoeft de kassiëre het zelf er niet bij te tellen, statigeld staat als afzonderlijk vermeld op de kassabon en meegerekend bij het totaalbedrag op de bon.

br
door brui0929 May 12, 2024 om 21:55
639 Antwoorden / 10 Vragen

Neodutchio
ik ben ervan uit gegaan dat dit in de winkel was en de klant met de bon naar de winkel ging.

ka
door kassa2551 May 13, 2024 om 19:25
23 Antwoorden / Vragen

Iedereen weet dat we statiegeld of kratten bier staat, dus ben je onnozel want uiteindelijk staat wanneer je aan de kassa komt en afrekent een extra vermelding van statiegeld.
het staat niet bij de schappen met drank en kratten bier, want IEDEREEN weet het.

sira
door sira - May 12, 2024 om 07:57
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ben het eens met Mahadma en Tenormin.

Bij inlevering van de kratten en flesjes heeft u uiteindelijk toch €294,30.+ € 5.30 bezorgkosten betaald.

U wordt niet gezien als consument, omdat het voor een festival is.

ro
door ronny530 - May 12, 2024 om 08:30
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Als u de voorwaarden had gelezen dan wist u ook dat het statiegeld bij bezorging in rekening gebracht werd.
Albert Heijn en alle andere supermarkten geven online en in de winkel de prijs exclusief statiegeld aan en pas bij afrekenen wordt het statiegeld bij het totaalbedrag opgeteld.
U heeft gekozen voor betaling bij bezorgen, u bent dus nog niet langs de kassa geweest en dat maakt dat u alsnog het statiegeld af dient te rekenen.
Blijkbaar heeft u gedacht dat de online prijs inclusief statiegeld was maar gezien de prijs per krat had u al kunnen weten dat het niet zo was.
In plaats van een klacht in te dienen kunt u zodra het festival voorbij is de lege kratten weer af lalten halen en dan krijgt u het statiegeld weer teruggestort.
Het zou zuur voor de Albet Heijn zijn als ze ook die dik 55 euro statiegeld niet in rekening mogen brengen en u die kratten in een andere supermarkt in gaat leveren want dan zou die 300 euro die u verwachte te betallen voor u een winst van dik 55 euro opgelevert hebben

marita5
door marita5 - May 12, 2024 om 09:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ds1992 ,

Digitale Pakbon

Je ontvangt een digitale pakbon bij je online bestelling. Hiermee besparen we jaarlijks 71.000 kg papier. Deze besparing past binnen onze ambitie om de impact op het klimaat te beperken. De digitale pakbon ontvang je via de mail, zelfs al voordat je bestelling is afgeleverd. Zo weet je precies wat je gaat ontvangen en af gaat rekenen. Ook handig: de digitale pakbon heb je altijd binnen handbereik!

Klik hier voor meer informatie

Wanneer krijg ik de factuur ?

Vlak nadat je boodschappen zijn bezorgd, staat je factuur al online. Je kan dan zien hoeveel statiegeld er is verrekend en wat je uiteindelijk hebt betaald. De factuur vind je terug bij facturen of in de AH app in je profiel bij 'Mijn bestellingen'.

Wat staat er op de Factuur ?

Op je factuur zie je:

  • Jouw gegevens en het ordernummer

  • De artikelen met de omschrijving en de prijs, Nix18 artikelen en gratis toevoegingen

  • Niet leverbare producten

  • Jouw voordeel (de Bonuskorting)

  • Verpakkingen en statiegeld

  • Koopzegels (als je die spaart)

  • Service (bezorgkosten)

Zie deze links ,

https://www.ah.nl/klantenservice/zoeken?query=statiegeld

https://www.ah.nl/klantenservice/online-bestellen

Mabelle
door Mabelle - May 12, 2024 om 10:10
483 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik nogal zuur vind, is dat je een bedrijf zwart maakt terwijl je zelf de moeite niet neemt om even goed te kijken. Speciaal maar even wat kratjes in mijn online bestelling geplaatst en een screenshot gemaakt.

Bovenaan staat het bedrag zonder extra kosten, als je dan op het pijltje klikt naast 'mijn bestelling' dan zie je kosten als statiegeld erbij geteld worden.

Kortom flauwekul topic.

rj
door rjw - May 12, 2024 om 10:33
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Het is helemaal geen verhoging. Je krijgt het na het festival gewoon weer terug.

me
door meganega - May 12, 2024 om 13:24
50 Antwoorden / Vragen

Dien je klacht in bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

ne
door neodutchio - May 12, 2024 om 14:45
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben het met u eens, er zit een fout in de prijs. Geen idee wat voor bier u gekocht heeft, maar uitgaande van een gemiddelde prijs van €15,-, dan heeft u zo'n 20 kratten bier gekocht. En dat werd bezorgd voor maar €5,70? 20 kratten verzamelen, in de bus zetten, naar u toe rijden en weer uitladen. Dat kan nooit uit voor die prijs. U mag wat gaan bijbetalen naar mijn bescheiden mening.

Iv
door Ivo W - May 12, 2024 om 15:57
737 Antwoorden / Vragen

Het statiegeld wat in rekening is gebracht zijn geen kosten maar een borgsom.

Die borgsom krijgt u terug wanneer u de geleende emballage weer retourneert op een daarvoor bestemd inzamelpunt of bij een volgende bezorging van een online boodschappenbestelling aan de bezorger retour geeft.

Daarnaast kan een deel van het extra te betalen bedrag ook nog uit koopzegels bestaan.

Janzegt
door Janzegt - May 12, 2024 om 16:11
137 Antwoorden / Vragen

Heeft u misschien blikjes bier besteld en verwachtte u daarom geen statiegeld? Dan klopt het dat de prijs zolang in uw bestelling stond. Maar de bestelling wordt bij u thuis afgeleverd in speciale kratten en daarvoor moet u ook statiegeld betalen. En omdat tijdens het bestelproces niet duidelijk hoeveel afleverkratten er worden gebruikt, kan deze niet opgenomen worden in het bestelbedrag.
Ik koop nooit online bij de supermarkt, maar stond gewoon bij Albert Heijn in de algemene voorwaarden die van toepassing zijn voor online bestellingen.
Maar het leuke van statiegeld is dat je het terugkrijgt indien je de statiegeld houdende artikelen weer inlevert.

Iv
door Ivo W May 12, 2024 om 20:20
737 Antwoorden / Vragen

Op blikjes zit ook alweer meer dan een jaar statiegeld.
15ct per blikje.

Maar inderdaad, ook op de aflever kratten zit nog statiegeld.

En zoals hierboven al staat wordt al dat statiegeld nog opgeteld bij de prijs van de boodschappen.

ka
door kaartendraak - May 13, 2024 om 12:28
184 Antwoorden / 2 Vragen

Je rekent statiegeld af bij het afrekenen aan de kassa, dus ik denk dat het bij bezorgen ook zo werkt, statiegeld bij het afrekenen erbij. Maar het zou wel op je bestelling moeten staan of het erbij gerekend is of niet en of het idd bij het afrekenen aan de deur er pas bij komt.

ro
door ronny530 - May 13, 2024 om 12:46
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Het zou Albert Heijn en andere supermarkten wel sieren om bij statiegeld producten een * te plaatsen en ergens onder de product catagorie "getoonde prijs is exclusief statiegeld".
Wellicht wordt daarmee een open deur ingetrapt want het is algemeen bekend dat het statiegeld apart in rekening wordt gebracht maar voorkomt wel dat er misverstanden zoals deze ontstaan.