pi
door pierre1962 Jan 13, 2018 om 20:39
Winkels & webshops

Postnl

Ik ben doof
Gisteren kreeg ik een PostNL app in mijn mobiel , dat er vandaag een pakket komt bezorgen van 14.15 - 16.45 uur.
Vandaag om 16.45 uur kreeg ik een bericht dat de bezorger wat later komt. postNl bood een excuus en doet zijn best om een pakket bij mij af te leveren.
Rond 18.30 uur keek ik nog een keer en blijkt dat de bezorger hier langs was geweest.
Ik denk vermoedelijk dat de bezorger veel te lui naar 1e etage lopen want op beganne grond staat er wel de deurbel in, maar er staat op naambord : S.V.P boven aanbellen naast mijn achternaam. want op beganne grond doet de flitser niet als er iemand de deurbel drukt, dus op 1e etage moet iemand op mijn deurbel drukken,dan doet de flitser wel goed.

mijn postcode is 1057 gp / 85 

moet de bezorger een excuus bieden aan mij terwijl ik hele middag thuis zit wachten op een pakket..

1462 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2018 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Wat hebt u aan een excuus? Misschien uw bel zodanig (laten) veranderen dat er ook beneden aangebeld kan worden? Of een briefje naast de bel, waarop staat dat u doof bent en of ze daarom aub naar boven willen komen om te bellen?

ne
door neodutchio - Jan 13, 2018 om 20:50
5173 Antwoorden / 12 Vragen
0

Als ik in uw straat kijk zie ik een aantal brievenbussen bij elkaar met de deurbellen. Een bezorger houdt geen rekening met prive omstandigheden, dus als er bij de bel beneden niemand reageert zat deze niet naar boven gaan lopen. 
Op zich zal dit een probleem zijn dat vaker voorkomt wat wellicht opgelost kan worden door een andere bel beneden te monteren die wel een lichtsignaal afgeeft.

me
door mein33 - Jan 13, 2018 om 22:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0


Geen brieje van Postnl in de brievenbus aangetroffen, dan is de pakketbezorger waarschijnlijk helemaal niet langs geweest, maar werdt het veel te llaat en heeft hij het pakket administratief afgemeld.
Zoals bij ons zeer gebruikelijk is wordt het pakket dan op de eerstvolgende bezorgdag alsnog aangeboden.
Houdt er wel rekening mee, alvorens u de pakketbezorger ter verantwoording roept, dat de kans groot is dat het een andere bezorger is dan die die u voor niets heeft laten wachten.  ;-))

pi
door pierre1962 - Jan 13, 2018 om 23:11
10 Antwoorden / 11 Vragen
0

@tijger,

de deurbelzender heeft 2 inputten van 1e etage en hier buiten de hal dus 3e input zoals op beganne grond kan niet :(
en op namenbord staat heel duidelijk naast mijn achternaam : S.V.P BOVEN AANBELLEN.
afgelopen jaren kwamen de bezorger altijd op 1e etage van mijn deurbel aandrukken..
Maar vandaag is gewoon de postbezorger veel te lui naar boven lopen, dat vind ik een schandalig want het is een postpakket 


tijger1
door tijger1 Jan 13, 2018 om 23:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als er beneden een bel is, hoeven ze helemaal niet naar boven te komen. En dat kunt u dan wel schandalig vinden, maar dat is heel onterecht. 

Zet bij uw bel de reden en dan komen ze beslist wel boven.

aurora1
door aurora1 - Jan 13, 2018 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen
4

Dan kunt u maar beter heel snel de flitser voor de bel beneden (laten) repareren. Hoezo dat de post excuses aan zou moeten bieden? Het is uw eigen verantwoordelijkheid om maatregelen te treffen omdat u doof bent. Hoezo"te lui"? Heeft u weleens gezien hoe snel de bezorgers werken en rondsnellen? Of gelezen hoeveel geklaagd wordt dat de post later dan verwacht kwam, u heeft die klacht immers ook? Anders kunt u in de meeste gevallen een pakket bij een ophaaladres laten bezorgen en dat u het dan zelf ophaalt op een tijdstip dat het u uitkomt?
Ik vind het schandalig dat u de betreffende postbezorger lui durft te noemen en dat u zelf geen maatregelen treft w.b. repareren van de flitsbel.
Lees verder ook de reactie van @tijger1 en de andere reacties.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 14, 2018 om 01:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Aurora, ik hoef nu geen verhaal meer te tikken, prima verwoord. 
Je bent doof, dat weet jezelf al lang, regel de juiste voorzieningen en ga niet zielig doen en iemand anders bekritiseren die zijn werk goed doet.

ol
door old fellow - Jan 13, 2018 om 23:53
90 Antwoorden / Vragen
1

Ik zou als ik u was a/ een betere signalering voor de bel/flitser maken en b/ de bezorger excuses + bloemen aanbieden. En postpakketjes ergens bij een in de buurt postkantoor laten bezorgen en afhalen als ze er zijn, mist u ook geen bel of pakjes meer.

tdmduc
door tdmduc - Jan 14, 2018 om 11:22
704 Antwoorden / 2 Vragen
0

Vroeger kwamen ze zonder bericht en-of track&trace dus waarom moeten er nu ineens excuses aangeboden worden?

Typisch Amsterdams imho. Niet zo klagen. Ik heb wel eens de hele dag zitten wachten op mijn verwarmingsinstallateur......nou ja, kak dan. Ik had toch al een vrije dag dus, whatever!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer