ro
door roelofensing Jul 21, 2017 om 11:17
Winkels & webshops

Recht op deugdelijk product

Ik heb in Juni een horloge hier gekocht a 169 euro, dit horloge heb ik 7/8 juni mogen ontvangen en op 10 juni aan mijn zusje kado gedaan. Reeds naar korte tijd heeft zij gezien dat het horloge stil bleef staan, in eerste instantie denkende dat ze misschien onbewust aan het knopje (kroon) heeft gezeten echter na plm 4 weken bleek dat het vaker stil stond. Bij nader onderzoek bleek dat 1 van de steentjes op de wijzerplaat (de '9') los onder het glas lag en waarschijnlijk klem onder de wijzer kwam waardoor het horloge stil bleef staan. Mijn inziens raak zo een steentje niet zomaar los en is dit reeds bij levering zo geweest. Horloge.NL weigert nu om het horloge te vervangen maar het moet opgestuurd te worden ter reparatie aan de leverancier, dit noem ik dus absoluut geen service en ook volgens de consumenten wetgeving heb ik gewoon recht op een deugdelijk product en dat is nu zeker niet het geval. Ik vind gewoon dat als een bedrijf service hoog in het vaandel heeft staan niet moet zeuren en zo een horloge direct hoort te vervangen zonder gezeur en eventuele reparatie verder maar zelf afhandelen en niet mij opschepen na een maand met een gerepareerd horloge wat gewoonweg vanaf het begin niet goed was.

1171 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2017 om 11:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

We verkopen hier geen horloges.

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2017 om 11:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb in Juni een horloge hier gekocht
Hier??
Wat is nu je vraag hier?

Ter info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

tenormin
door tenormin Jul 21, 2017 om 11:28
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Horloge.nl ;-)

edrick3
door edrick3 Jul 21, 2017 om 11:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin: ja, dat staat verderop. ;-)

tenormin
door tenormin - Jul 21, 2017 om 11:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Edit

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2017 om 11:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is gewoon een garantiekwestie en heeft niets met koop op afstand te maken. Wat u  vindt Roelof Ensing is verder niet van belang, de leverancier heeft het recht het horloge te laten repareren.

marita5
door marita5 - Jul 21, 2017 om 11:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2017 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u via internet ern horloge koopt, lopen de garantieclaims ook via internet. Dus opsturen, laten repareren en wachten tot het terugkomt.

Anders in het vervolg naar de juwelier om de hoek gaan.

ne
door neodutchio - Jul 21, 2017 om 12:24
5173 Antwoorden / 12 Vragen

U haalt een aantal zaken door elkaar. Ten eerste heeft u natuurlijk hier geen horloge gekocht. En ten tweede, ja, u heeft recht op een deugdelijk product. Maar deugdelijk betekend niet automatisch vervangen. Als er een steentje los zit kan het ook weer vast gemaakt worden en het euvel is verholpen.
Het horloge zal opgestuurd moeten worden (moet sowieso al) en zal gerepareerd worden. Wat een mooie service dat ze dat zonder te morren willen doen.
U heeft nu nog niet een deugdelijk horloge, maar krijgt die straks wel, geheel volgens de u bekende consumenten wetgeving.