br
door brommobieltje May 11, 2013 om 00:57
Winkels & webshops

Zeer forse prijsverhoging bij Lidl

Ik koop elke week al jaar in jaar uit bij Lidl verpakte vleeswaren, waaronder 8 plakjes Kalkoenfilet voor 79 cent.
Wat schetst mijn verbazing dat hetzelfde pakje vandaag 1,29 kost. Dat is toch wel een schandalige prijsverhoging.
Mag dit zo maar ?

3002 17 Rapporteer

stacey
door stacey - May 11, 2013 om 01:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=brommobieltje schreef op zaterdag 11 mei 2013, 00:57].
Mag dit zo maar ?

Ja hoor, dat mag zomaar.
Maar ze mogen je Niet Verplichten het dan nog/daar te kopen..............

Cookies
door Cookies - May 11, 2013 om 07:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Mag dit zo maar ?.......

Van wie zou het niet mogen dan? Vind het al netjes dat de prijs blijkbaar jaar in, jaar uit, altijd hetzelfde is gebleven.

zoekster
door zoekster - May 11, 2013 om 08:37
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat mag, maar kan me voorstellen dat je een prijsverhoging van 60% schrikken vind. Misschien kun je het ergens anders goedkoper vinden?

holstein
door holstein - May 11, 2013 om 08:42
922 Antwoorden / 16 Vragen

Van 79 cent naar 1,29 is natuurlijk waanzin, maar goed, de andere winkels doen het misschien in drie keer en dan komt het zo hard niet aan, maar verhogen zijn ze allemaal heel erg goed in.
Wat zeg je van bv de grote merken deo rollers die begin dit jaar ineens van rond de 1,50-1,90 naar 3 euro zijn gegaan en soms nog duurder, vaak zijn ze nu in de aanbieding en betaal je lekker nog meer als voorheen, zal met die kalkoenfilet wel net zo gaan, over paar weken van 1,29 voor 1,09 geven ze daar even wat weg.....

mi
door miepje58 - May 11, 2013 om 13:54
208 Antwoorden / 6 Vragen

Holstein, moet je die deorollers gewoon bij Action gaan halen... Zijn ze nog betaalbaar.

jo
door jorisw - May 11, 2013 om 14:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig mag dit. Je moet er toch niet aan denken dat er weer een of andere overheidsorganisatie het prijsbeleid van bedrijven moet gaan bepalen.

mahadma
door mahadma - May 11, 2013 om 14:06
11593 Antwoorden / 51 Vragen

Engelsman betaalde 60 euro voor 4 ijsjes in Rome

Het gaat goed met het toerisme in Rome, mede dankzij de nieuwe paus. En de middenstand profiteert daarvan. In de Engelse pers is er rumoer rond de 4 hoorntjes die Roger Bannister, zijn broer Steven, en hun vrouwen bestelden. Gewone hoorntjes, met twee bolletjes ijs. En ze gingen niet zitten, omdat het dan te duur zou worden. Het was tenslotte een ijskraampje vlak bij de Spaanse trappen. Maar toen het op afrekenen aankwam bleken de 4 ijsjes 60 euro te kosten, 15 euro per stuk. ‘En hij zei bij het afrekenen niet eens Grazie’, zegt Roger in de Daily Mail. Les van de Engelse pers: pas op de middenstand in Italië

Lidl mag vragen wat ze willen .............

Apetjoek
door Apetjoek - May 11, 2013 om 15:02
234 Antwoorden / 16 Vragen

mahadma, veel beloven weinig geven doet een zot in vreugde leven.

mahadma, als gij geloofd en een ander niet , schept dat allemans verdriet.

mahadma, waren het pompijsco's of opschepijsco's

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2013 om 15:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat wou u daar dan aan doen, wie verkoopt bepaalt de prijs. En die is weer afhankelijk van zijn inkoop prijs, en die de eerdere stappen voor het bij de verkoper is.

dearagain
door dearagain - May 11, 2013 om 19:19
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*je kunt het ook zo bekijken: wees blij dat deze supermarkt al die tijd zo goedkoop is geweest met zijn kalkoenfilet

br
door brommobieltje - May 11, 2013 om 20:06
9 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden, alhoewel ik uit reaktie's moet begrijpen dat dit heel normaal is een verhoging van 60% in een keer.
Ik zal jullie wel een willen horen piepen als de benzine ineens met 60% omhoog gaat.
Maar goed je begint over kalkoenfilet, en ineens hebben we het over deo-rollers.
Allemaal bedankt, en een fijn weekend toegewenst.

diumenge
door diumenge - May 11, 2013 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heel normaal? Je vraag was of het mag, het antwoord daarop is ja. Of zie je liever dat de overheid over de prijzen bij de supermarkten e.d. gaat?

Het is een forse prijsverhoging, geef het door i.v.m. de prijspakker van de week.

xi
door xilefsim - May 11, 2013 om 20:32
111 Antwoorden / 1 Vragen

Het is natuurlijk onbevredigend dat je weinig kan doen aan zulke idiote prijsverhogingen, helemaal als het om voeding gaat. Iets wat je dagelijks nodig hebt.

gompy2
door gompy2 - May 11, 2013 om 21:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brommobieltje schreef op zaterdag 11 mei 2013, 20:06]Bedankt voor jullie antwoorden, alhoewel ik uit reaktie's moet begrijpen dat dit heel normaal is een verhoging van 60% in een keer.
Ik zal jullie wel een willen horen piepen als de benzine ineens met 60% omhoog gaat.
Maar goed je begint over kalkoenfilet, en ineens hebben we het over deo-rollers.
Allemaal bedankt, en een fijn weekend toegewenst.
Ik denk dat je is wat meer logisch na moet denken en niet gelijk beginnen met blèren.
Lidl en Aldi pretenderen al jaar en dag dat ze de goedkoopste supers zijn.
In zijn algemeenheid kun je stellen dat het inderdaad zo is als men de de prijs van de vergelijkbare artikelen vergelijkt met andere supers. (We hebben het over de prijs, dus niet over de kwaliteit, waar trouwens ook niets mis mee is)
Hun doelstelling is om dat ook te blijven, anders had men allang die prijzen verhoogd.
Als er dan onverhoopt ineens een artikel opduikt waarvan de prijs ineens aanmerkelijk hoger is dan gebruikelijk, zou er dan niet misschien, héél misschien een bijzondere oorzaak kunnen zijn dat dat noodzakelijk is gebleken voor hun bedrijfsvoering?
Ik wordt zo moe van de figuren die dan gelijk op een forum hun geschreeuw moeten laten horen met "een schandalige prijsverhoging."

xi
door xilefsim - May 11, 2013 om 21:49
111 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het dan niet voor de hand liggen dat de winkel dan de klant informeert over die bijzondere oorzaak (mocht die bestaan in dit geval)?

gompy2
door gompy2 - May 11, 2013 om 22:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=xilefsim schreef op zaterdag 11 mei 2013, 21:49]Zou het dan niet voor de hand liggen dat de winkel dan de klant informeert over die bijzondere oorzaak (mocht die bestaan in dit geval)?

Een bedrijf moet bij elke prijsverandering hun klanten gaan informeren?
U is wel van deze wereld?

Zou het niet meer voor de hand liggen als een klant zelf naar die prijsverandering gaat informeren bij die super in plaats van te gaan mekkeren op een forum over één artikel dat ineens duurder is geworden?

xi
door xilefsim - May 11, 2013 om 22:36
111 Antwoorden / 1 Vragen

Als de koffie duurder wordt dan kan je dat lezen in de krant, idem als er een dierenziekte uitbreekt of als de btw omhoog gaat. Over kip heb ik nog niets gelezen.
Als producten met tientallen procenten omhoog gaan dan kan je dit soort vragen voorkomen door de klant tijdig te informeren.

Over mekkeren gesproken....kijkt U wel eens in de spiegel?