ri
door riahenderika Dec 27, 2018 om 13:44
Winkels & webshops

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met Sandd?

Op maandag 17/12/2018 heb ik bij een Etos winkel in Groningen mijn kerstkaarten gepost in een speciale daarvoor bestemde brievenbus van Sandd. Sandd had kerstzegels à 50 cent.
De belofte van Sandd was voor woensdagmiddag 19/12/2018, 12.00 uur gepost dan zou het voor de Kerst bezorgd worden. Echter ik kreeg van veel mensen aan wie ik een kaartje had gestuurd te horen dat ze mijn kaartje niet hebben ontvangen. Hier baal ik ontzettend van. Ze kunnen wel willen concurreren met Post.nl, maar ze zijn minder betrouwbaar.
Dit was mijn eerste en laatste keer dat ik gebruik maak van de diensten van Sandd. Ik heb ook al een klacht geplaatst bij Klachtenkompas. Maar ik heb begrepen dat de kans klein is dat Sandd hierop reageert. Ze hebben dus ook een slechte klantenservice.

4287 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2018 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik verstuur nooit iets met Sandd. Maar als u ervaringen wilt lezen, die zijn genoeg te vinden op internet. Toets uw vraag maar in op Google.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2018 om 01:34
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger 1,

Ik krijg vaker geen Post van Sandd.

Sandd laat zien wat er gebeurt als er marktwerking bij een staatsbedrijf plaats vindt....
De post wordt duurder en slechter!

Overheid, grijp in !!!

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel u niet zo aan. Niemand verplicht u om Sandd te gebruiken.

jo
door jorisw Dec 28, 2018 om 11:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@amsterdammer: post wordt vooral duurder omdat de volumes afnemen, maar we wel zo veel mogelijk dezelfde dienstverlening verwachten.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 28, 2018 om 11:32
509 Antwoorden / Vragen

Dezelfde verhalen lees je ook over PostNL @Tijger 1. Bovendien is kerstpost nooit te laat.Volgend jaar is het weer kerst .

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al dat gejammer en geklaag, ik heb al mijn post ontvangen en wat ik verstuurd heb, is ook aangekomen.

tenormin
door tenormin Dec 28, 2018 om 16:21
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn Kerstpost naar de U.S.A. is niet aangekomen; de 14de Dec. al verzonden. Maar kan natuurlijk ook aan de overkant van de oceaan fout zijn gegaan.

jo
door jorisw Dec 28, 2018 om 16:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@V1126: juist, je leest ze. Maar hoeveel post is nu echt te laat? Mensen die de post op tijd krijgen gaan dat niet melden. En hoeveel mensen die post te laat krijgen klagen? Allemaal, 1 op de 100, 1 op de 1000? Wie het weet mag het zeggen. Maar ik denk toch echt dat het slechte(re) imago te maken heeft met de transparantie die we hebben gekregen dank zij internet en niet met de slechtere dienstverlening. Iedere scheet die dwarszit kan je tegenwoordig publiekelijk bekend maken.

diumenge
door diumenge - Dec 27, 2018 om 13:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze voeren alleen de de S van Sandd uit...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2018 om 01:37
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik hoop, dat Sannd het geld teruggeeft van de kerstpostzegels.

De minister moet Sandd dit opleggen.

Of anders de vergunning intrekken van Sandd !

gerbera
door gerbera Dec 28, 2018 om 12:19
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Ken iemand die verzameld (kerst)kaarten, ik weet niet of die ook Sandd-post loopt.

tenormin
door tenormin - Dec 27, 2018 om 13:53
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Ik doe al jaren mee met Postonderzoek van Sandd via GfK. Iedere keer als ik de testbrief van Sandd zou hebben moeten ontvangen, is die ook ontvangen. Dus verder geen ervaring met zelf post versturen met Sandd.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 27, 2018 om 14:02
7226 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 - Dec 27, 2018 om 14:12
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Riahenerika ,

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met Sandd

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://www.ad.nl/economie/klanten-postbezorging-sandd-is-een-zootje~abf651a0/

Ik heb ook al een klacht geplaatst bij Klachtenkompas. Maar ik heb begrepen dat de kans klein is dat Sandd hierop reageert.

Deze moeite had u zich kunnen besparen , er staat duidelijk : reageert nooit

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/sandd/details?companyId=f54688b5-462f-43e4-94b5-80b6901211f7

Gr
door Grunn1 - Dec 27, 2018 om 16:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ach PostNL is druk bezig met een overname van Sandd dus dat probleem is wellicht opgelost maar ja dan komen alle klachten van PostNL weer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2018 om 01:30
1795 Antwoorden / 31 Vragen

Ook bij Sannd is het een chaos !

Op 2e Kerstdag kreeg ik nog 2 kerstkaarten met Sanddkerstzegels in mijn brievenbus ....

Gr
door Grunn1 Dec 28, 2018 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou dan heb je ze toch gekregen voor de kerstdagen voorbij zijn, netjes van Sandd.

jo
door jorisw Dec 28, 2018 om 11:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dus Sandd heeft zulk goed personeel dat zelfd op 2e kerstdag werkt. En nog wordt er geklaagd.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

panter22
door panter22 - Dec 27, 2018 om 19:58
6599 Antwoorden / Vragen

De postzegels van Sandd zijn een stuk goedkoper dan die van Postnl en nog een deel van de opbrengst gaat naar een goed doel. De actie zal wel een groot succes zijn als het bezorgen langer duurt dan gepland.
Je zou ook een ecard kunnen sturen. Komt direct aan,

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2018 om 01:27
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Panter22,

Ik heb mijn  kerstkaarten al op 7 december in de Sandddoos bij Blokker gedaan.

Dit is misleiding van Sandd......

panter22
door panter22 Dec 28, 2018 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Is er nog een Blokker in Amsterdam? Was je toch nog te laat met versturen dit jaar.

Grunnen.
door Grunnen. Dec 28, 2018 om 11:24
509 Antwoorden / Vragen

Kaartje sturen en dan vragen of ie aangekomen is .Tjonge jonge waar een mens het druk mee kan hebben.Overigens bezorgde Sandd de kaarten,de postzegels werden door Blokker en Etos verkocht en dus zijn zij verantwoordelijk voor correcte verzending en die hebben hele grote papiercontainers staan.

gerbera
door gerbera Dec 28, 2018 om 16:38
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@V1126, Ik koop mijn PostNL-zegels bij de Bruna, AH, Primera en andere zaken. Zijn die dan ook verantwoordelijk voor de bezorging door PostNL?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 28, 2018 om 01:21
1795 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Ria,

Ik heb hetzelfde meegemaakt  !

Ik heb al mijn kerstkaarten met Sanddkerstzegels verstuurd dit jaar.
De helft is niet aangekomen!

Ze beloven dit echter wel :dit staat op de achterkant van het velletje postzegels.
Houdt Sannd ons voor de gek?

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2018 om 16:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen
Grunnen.
door Grunnen. - Dec 28, 2018 om 11:14
509 Antwoorden / Vragen

Ik heb dezelfde ervaring met PostNL.Waarschijnlijk heeft te maken ,dat beide bedrijven de extra stroom post niet aankonden.Verstuur je kaart met e-mail of social media.Dan komt ie altijd op tijd aan en wat ook mooi is ,het kost niets en is het goed voor het millieu en bomen.

gerbera
door gerbera Dec 28, 2018 om 12:16
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Om papier te maken is er geen hout nodig, hoeven er geen bomen gekapt te worden en wordt er gewerkt met katoenafval uit de textielindustrie. Zelfs het water wordt hergebruikt.
bron

Grunnen.
door Grunnen. Dec 28, 2018 om 12:32
509 Antwoorden / Vragen

En dat zeg je tegen iemand die in een papierfabriek (Beukema Hoogezand) gewerk heeft .Er worden heel wat props en  cellulose geladen in de Scandinavische landen om papier van te maken (kranten en kerstkaarten).Bij de duurdere papiersoorten wordt wel een combinatie van hout en vodden gebruikt. Overigens zijn de meeste kerstkaarten van niet houtvrij karton ,waar veer oud papier in zit. Heb je ook op krantenpapier gegoogeld

Cookies
door Cookies Dec 28, 2018 om 15:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Gerbera: leuk, maar daar worden kerstkaarten niet van gemaakt en daar gaat het over in dit topic. Wordt de hoogste tijd dat er gestopt wordt met het versturen van de ouderwetse papieren kerstkaart. Meer dan genoeg andere manieren om iemand fijne dagen te wensen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2018 om 20:47
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Netflixfan,

Het gaat ook niet over het stoppen van kerstkaarten.

SANDD BEZORGT DE KERSTKAARTEN NIET OP TIJD MAAR BELOOFT DIT WEL.

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@geboren
Dat schreeuwen is overbodig.

Cookies
door Cookies Dec 28, 2018 om 21:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Schreeuwende Amsterdammer: Klopt, maar als je stopt met versturen van die niets zeggende kaarten, worden ze ook niet te laat bezorgd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2018 om 16:14
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn via Sandd op 19/12 verzonden kerstkaarten zijn goed en op  tijd overgekomen.

Maar waarom een klacht via 'Klachtkompas' en niet rechtstreeks bij Sandd?

Hun klantenservice: https://www.sandd.nl/klachtmelden/klacht-consument/

tenormin
door tenormin Dec 28, 2018 om 16:26
16860 Antwoorden / 108 Vragen

@gerrit, ben toch blij dat December 31 dagen heeft en geen 198. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2018 om 16:29
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ook, zie de correctie en dank. Goede jaarwisseling.

aurora1
door aurora1 - Dec 28, 2018 om 19:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier maakt Waternet gebruik van de diensten van Sandd. Die post komt prima aan.

la
door lammertc - Dec 28, 2018 om 19:55
8 Antwoorden / 3 Vragen

Is niet alleen Sandd, ik kreeg vandaag pas een kerstkaart die twee weken geleden al in de postnl app stond, verder krijg ik maar drie dagen per week post, di do en za. Postnl ontkent dit maar bij controle kreeg ik alle zes enveloppes op deze drie dagen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2018 om 20:50
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Lammertc,

HET IS EEN CHAOS BIJ DE POST.

Dus kappen met die marktwerking.
Terugbrengen van de post en de verantwoordelijkheid ervan bij de overheid .

tijger1
door tijger1 Dec 28, 2018 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog meer geschreeuw.

ro
door ron503 - Dec 28, 2018 om 21:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Sandd heeft de hype van het versturen van kerstkaarten zwaar onderschat en daar zijn de bezorgers de dupe van geworden want die lopen zich tegen een laag loon tot ver in de avond rond om de kaarten te bezorgen en dat houdt een keer op want de bezorger heeft ook zijn of haar nachtrust nodig. Wie accepteert het tegenwoordig nog voor 9,41 euro bruto per uur en daarvoor tot in het holst van de nacht kerstkaarten moeten bezorgen. De bezorgers valt niets te verwijten maar Sandd wel want dit bedrijf is niet sociaal bezig en betaalde eerder de werknemers een bedrag per poststuk en werd later gedwongen tot een vastgesteld uurloon voor de werknemers. Grappige is wel dat menigeen die situatie in stand houdt en voor de goedkope zegels gaat en wel de service van een reguliere postbezorger uit gaat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 30, 2018 om 22:24
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Ron,

Vandaag was PostNL weer in het nieuws over hoe ze hun uitzendkrachten behandelen.
Alleen de manager werkt volgens de CAO van PostNL.

Dit is moderne slavernij.......

ne
door neodutchio Jan 1, 2019 om 11:00
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, u vliegt weer van de hak op de tak. Overigens kunt u uw uitspraak niet onderbouwen, dus is het ook niet slim om te op het internet te gooien.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2019 om 10:43
7382 Antwoorden / 14 Vragen

dan zou het voor de Kerst bezorgd worden.
Staat helaas niet bij welk jaar.
Maar voor allen dan alsnog een voorspoedig 2019

LI
door LIITA - Jan 1, 2019 om 15:01
16 Antwoorden / 3 Vragen

Vorig jaar ging het vlekkeloos, dit jaar lijkt het iets minder goed te zijn gegaan. Een pakket dat met postnl werd verzonden was bijna een week onderweg. Overal is dus wel wat. Voor een goed beeld zullen meer mensen moeten reageren.