vragen: elektronica & telefonie - vaste net (302)

onbereikbaar op vaste telefoon
marcelled
marcelled
Datum: donderdag 16 okt 2014, 13:33
Trefwoorden:
Antwoorden: 1
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 55x

Sinds enkele weken zijn er zeker 3 of veel meer KPN klanten van vaste telefonie die ons op ons vaste UPC nummer niet meer kunnen bereiken. Zij krijgen bij het draaien van ons nummer te horen: "dit nr. is niet in gebruik" terwijl anderen abonnees ons wel kunnen bereiken. Zowel de KPN abonnees als wijzelf hebben eindeloos gebeld en tot aan aan de 3e lijn contact gehad met onze providers die elkaar de schuld geven van het euvel. Noch KPN, noch UPC is van plan hier iets aan te doen. Graag advies hoe dit aan te pakken. Alvast dank,M.

meer
Eneco weg er mee
heszar
heszar
Datum: woensdag 15 okt 2014, 17:20
Trefwoorden: Eneco, energie leverancier
Antwoorden: 16
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 179x

Beste leden,
Ik wil graag mijn abonnement stop zeggen bij Eneco omdat ze veel fouten maken en erg klant onvriendelijk zijn, maar ik heb een 5 jarige contract die ik 4 jaar geleden heb afgesloten, mijn vraag is, hoe kan ik weg gaan zonder boete of zo.
Daarnaast zou ik graag willen weten welke energie leverancier jullie hebben en wat zijn de ervaringen?
Alvast bedankt.

meer
slechte service bij KPN
smurf1n
smurf1n
Datum: donderdag 25 sep 2014, 16:27
Trefwoorden:
Antwoorden: 3
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 64x

ik heb 3,5 dag geen telefoon gehad omdat KPN mijn verbinding eruit had gegooid. Het is voor zakelijke doeleinden en heeft me veel geld gekost. De monteur is niet komen opdagen. En nu willen ze niks vergoeden omdat het geen zakelijke aansluiting is. Maar op mijn contract staat niet specifiek vermeld dat het een gewoon abonnement is en volgens hun staat dat er wel op. Ik heb aangegeven dat het om een zakelijk pand ging.

meer
opzeggen telefoon
eveline25
eveline25
Datum: dinsdag 23 sep 2014, 16:34
Trefwoorden:
Antwoorden: 11
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 151x

Ik heb een vaste lijn voor de telefoon met een abonnement via de KPN. Omdat deze vaste telefoon nauwelijks gebruikt wordt wil ik deze graag opzeggen. Nu is het wel zo dat ik ook een internetaansluiting via Online heb. Moet ik de KPN daarvan op de hoogte stellen, zodat ze niet alles helemaal afsluiten. Of moet ik Online waarschuwen dat zij iets moeten doen met die telefoonlijn? Ik ben een leek, dus als dit een heel domme vraag is, sorry. Dank voor het antwoorden

meer
naammelding op vaste telefoon
gspronck
gspronck
Datum: dinsdag 16 sep 2014, 21:01
Trefwoorden:
Antwoorden: 4
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 77x

Op mijn Philips Mira M8881B heb ik nummers en namen ingevoerd maar bij binnenkomende telefoontjes zie ik alleen nummer maar geen naam. Bij gemiste oproepen zie ik wel namen.

Wie kent dit probleem en weet een oplossing?

meer
energie terugleveren
rietvos@home.nl
rietvos@home.nl
Datum: maandag 15 sep 2014, 10:21
Trefwoorden: zonnepanelen
Antwoorden: 5
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 56x

Zonnepanelen. Vastrecht niet te vergelijken bij gebruik van zonnepanelen. Hoe kan ik daar verandering in brengen.

meer
Philips telefoon batterijtjes
keesbakels
keesbakels
Datum: woensdag 6 aug 2014, 14:29
Trefwoorden: philips 1863B/NL batterijtjes
Antwoorden: 44
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 3770x

Sinds 2,5 jaar heb ik een Philips 1863B/NL vaste telefoon met antwoordapparaat en 3 handsets.
Prima apparaat, niets op aan te merken.
Sinds enige weken vervagen bij alle drie de sets de displays.
Ik dacht dit op te kunnen lossen door het plaatsen van nieuwe oplaadbare batterijtjes.
De batterijtjes van 800Ah Ni-MH hadden geen enkel effect, ook niet nadat ik ze apart opgeladen had.
De batterijtjes die er in zaten Philips 500mAh, heb ik in de winkel niet kunnen vinden.
De batterijtjes van 550 die het dichts in de buurt komen, kosten ongeveer 10, -- per set.
Voor drie handsets 30,-- terwijl de nieuwprijs van de hele set 49,-- was.

Vraag: luistert dat echt zo nauw dat je precies dezelfde batterijtjes moet hebben of is het gewoon ouderdomsslijtage en niets aan te doen?
Alvast dank voor uw reacties en tips!

M.vr.gr. Kees

meer
Dect in Polen ?
stiel
stiel
Datum: woensdag 9 jul 2014, 19:25
Trefwoorden: dect, Polen
Antwoorden: 9
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 116x

Kan ik een dect- telefoon in Nederland gekocht , in Polen op het vaste net daar gebruiken ?
Emiel .

meer
Bij Tele2 positieve postcodecheck, echter geen aansluiting ISRA-punt
jakobdemol
jakobdemol
Datum: dinsdag 3 jun 2014, 17:05
Trefwoorden: Tele2 KPN ISRA
Antwoorden: 13
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 290x

Hallo,

Wij zijn onlangs verhuisd naar een appartement. Na een positieve postcodecheck heb ik bij bij Tele2 een TV+internet pakket besteld. Bij het installeren kwam ik er achter dat er in het ISRA-punt, wat we delen met 3 huishoudens, maar 2 aders zijn ingelast. De derde ader zit nog 'ergens in pijp' vóór het ISRA-punt zoals een eerdere monteur op de muur heeft geschreven.

Kortom: een positieve postcodecheck, maar geen aansluiting. Wanneer ik de klantenservice hierover spreek, stelt deze voor een netwerkmonteur te laten komen die ik vervolgens moet betalen (kosten tot €300). Echter lijkt dit mij geen goed idee want de bekabeling vóór het ISRA-punt is niet de verantwoordelijkheid van de consument.

Netwerkbeheerder KPN gaat dit niet voor mij vergoeden omdat ik geen abonnement bij hun heb besteld. Tele2 zegt dat een werkend ISRA-punt de verantwoordelijkheid is van de bewoner, dus deze willen de kosten ook niet vergoeden. Echter in dit geval werkt het ISRA-punt (vandaar waarschijnlijk de positieve postcodecheck), maar de aansluiting komt niet tot het ISRA-punt!

Wat moet ik doen?? Ik vind het oneerlijk om te moeten betalen voor een monteur als mijn kabel niet tot mijn ISRA-punt komt!

Groet

Jakob de Mol

meer
Aansprakelijkheid schade door defect boiler relais en meter
sandra10
sandra10
Datum: donderdag 3 apr 2014, 23:46
Trefwoorden: boiler relais aanspakelijkheid hoge stroomkosten
Antwoorden: 3
Categorie: Elektronica & Telefonie - Vaste net
Bekeken: 156x

Rond 2001 zijn 5 apparaten in korte tijd gesneuveld maar heeft Enexis destijds de schadeclaim niet vergoed en ook de meterkast niet gecontroleerd.

Defecte relais

In december 2013 heeft Enexis een defecte boiler relais (draden zaten tegen elkaar aan/aan elkaar vast) in de meterkast vervangen na mijn klacht over hoog dagstroomverbruik dat jaarlijks geleidelijk was opgelopen vanaf 2001 (tot in totaal ~10.000 kWh teveel) en een knal in de keuken in december.

Defecte meter

Nu, 2014, werd na lang de boot af te hebben gehouden ook besloten het teveel aan dagstroomverbruik niet te compenseren omdat het telwerk een tijd zou hebben stilgestaan en er dus niet was geregistreerd wat niet tot mijn nadeel zou hebben gewerkt. Na mijn klacht over deze beslissing is door Enexis inmiddels twee maal de lezing over de meter veranderd. Tweede lezing: de meter zou toch niet stuk zijn geweest: er zou de relais mee zijn bedoeld. Derde lezing: de meter zou een storingsmelding hebben gegeven omdat deze routinematig was vervangen door een slimme meter toen de Enexis monteur toch met de defecte relais bezig was. Kortom, volgens de eerste beslissing was de meter inderdaad defect en kreeg ik dus geen compensatie. Volgens de tweede en derde lezing was de meter toch niet defect en kreeg ik dus geen compensatie. Ik krijg dus geen compensatie ongeacht of de meter stuk is of niet.
Zowel de meter als de relais waren verzegeld vanaf tenminste 1991. Enexis meent niet aansprakelijk te zijn voor de schade van extra dagstroomverbruik veroorzaakt door de defecte boiler-relais van 2001-2013.
Wie is aansprakelijk voor de hoge stroomkosten als gevolg van de defecte boiler relais en/of meter?

meer