vragen: huis & tuin - verwarming (614)

Onfatsoenlijke behandeling verwarmingsbedrijf
philemonhofman
philemonhofman
Datum: woensdag 2 jan 2013, 19:03
Trefwoorden: Rekening onderdelen nieuw kan ik uw toesturen.philemonhofman@home.nluren
Antwoorden: 13
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 2431x

Geachte Redactie ,
afgelopen movember is onze verwarmingsinstallatie voor jaarlijks onderhoud nagekeken en schoongemaakt zoals altijd omstreeks die tijd.
Op dat moment constateerde de servicemonteur dat de pomp een keertje aan vervangin toe is ,maar aangezien ze die niet op voorraad hebben kon hij die niet vervangen ( gelukkig achteraf).
Na deze onderhoudsbeurt volgens contract van 84 euro in samenwerking met een storingsdienstcontract is hij weer vertrokken.
Nog geen twee weken later krgen wij storing aande verwarmigsinstallatie echter niet aan de pomp want die draaide nog gewoon.
Het was op een vrijdagmiddag 30 november ergens om 16.00 uur dat ik de het bedrijf Owens belde en de storingsdienst aan de telefoon kreeg, inmiddels Nederlandse Installatiemaatschappij geworden door een fusie.
Ik vertelde de storinsdienst dat onze verwarmingsinstallatie niet meer wilde starten en dit ook aangaf in de display van de Nefit -verwarmingsketel 23 V.
Deze zou zorgen dat er contact me ons zou worden opgenomen om de storing te verhelpen.
Zo gezegd en gedaan werd er een klein half uurtje later ons gebeld door de servicemonteur die dat weeknd dienst had in ons rayon West-Brabant Roosendaal en vertelde ons misschine nog vandaag lags te komen ,maar het kon ook zaterdag worden. Nu dat laaste is ook geschied en hij kwam dan ook om een uur of 12.00 bij ons op die zaterdag aan de deur.
Na de :,,monteur" begeleid te hebben na de zolder waar onze verwarmigsinstallatie bevind is hij aan de slag gegaan. De monteur dee de standaard proceduer volgen zoals ook in het boekje staat geschreven,maar ik merket al vrij snel dat hij alleenmechanisch verstand had van verwarmigsinstalatie,s en de fout die hij aangaf was elektrisch ,dus een probleem en ook zeer vreemd dat men iemand als storinngsmonteur op pas stuurt die niet weet hoe hij eiegenlijk simpele elektrische metingene hoeft tedoen om te kunnen constareren wat er nu werkelijk kapot was. Nee hij begon allerlei dingen te vervangen en de barnder automaat maakte tegelmatig sluiting ,maar hij kon dit niet meten ,daar hij niet over een univereel meter beschikte daar hij hier geen verstand van had,.Dus ging eiegnlijk als een leek allerlei onderdelen vervangen die uiteiendelijk de verwarminsginstallatie niet tot werking bracht.. Uiteindelijk naa veel dte hebben vervangen is hij maar een collega gaan bellen in Amsterdam die hem telefonisch meededeelde wat hij moets doen. Zekeringen vervangen en op de bollefooi uit[proberen ,maar geen resultaat. Uiteindelijk vertelde hij mij er geen raad mee te weten en vremoede dat de brander automaat kapot zou zijn,maar dit niet zeker wist,maar hij vertelde mij dat ik me geen zorgen heofde te maken,want de onderdelen die waren vervangen zouden worden verrekend bij de aanschaf van een nieuwe installatie mocht dit nodig zijn.Ik zou gewoon maandag even naar Owens in Hendrik Ido Anbacht moetenbellen en dit aan de desbeterffende afdeling alleen heoven door tegeven. Zo gezegd en gedaan en dus de maandag 3 december het bedrijf in Henrdik Ido Ambacht genaamd Nederlandse installtaiemaatschappij opgebeld en door verbonden door de telefoniaste met de technische dienst en kreeg daar iemand aan de telefoon ,waarschijnlijk de manager van dit bedrijf en hen =m vertelt dat de storingsmonteur was langs geweest ,maar geen raad wist met het elektrotechnssche gedeelte. Deze vertelde mij dat ik de onderdelen niet terug werden genomen van 215 euro,maar ik wel een nieuwe instal kon kopen.Graag uw advies!!

meer
rekening reparatie kachel
hansje4476
hansje4476
Datum: donderdag 27 dec 2012, 16:24
Trefwoorden:
Antwoorden: 8
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 3606x

Mijn kachel was stuk, bleek de ontsteking te zijn.
Monteur heeft 1ste keer nieuw onderdeel besteld en erin gezet, ik heb de rekening betaald van de onderdelen.
Maar het probleem bleef.

Hebben ze de 2e keer de onderdelen die ze de 1ste keer geplaatst hebben vervangen, want het waren de verkeerde typen.

Sturen ze mij vervolgens weer een nieuwe rekening van deze nieuwe onderdelen.

Moet ik deze nu betalen ?
Zij hebben verkeerde onderdelen geplaatst ...

mvgr.

meer
Uurloon
swvdveen74
swvdveen74
Datum: zondag 16 dec 2012, 12:03
Trefwoorden:
Antwoorden: 5
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 368x

18-11-2012
Ik had maandag avond problemen met mijn CV ( intergas 9 jaar oud ) deze wou niet meer aanslaan.
Ik had de installateur gebeld die de cv bij mij had aangelegd deze had mijn verhaal aangehoord en zij dat het de Ventilator was die het probleem gaf.
Hij had die niet op voorraad en rade mij aan een Installateur te bellen die in mijn omgeving woonde
( Pranger en Rosier Dokkum ). Dit omdat hij zelf werk had ver weg en de hele week weg was.
De volgende dag heb ik meteen gebeld naar PenR en het probleem uitgelegd en ik kreeg te horen dat ze de ventilator wel op voorraad hadden en dat ze langs zouden komen.
Dit was om 15:30 ong deze montuur keek alleen en met een beetje geluk sloeg de cv weer aan. Deze sprong later weer uit. De volgende dag Won 7:30 stond de volgende monteur op de stoep met de onderdelen. 30 min werk en de cv deed het weer. Donderdag morgen wou de de cv weer niet aanslaan weer gebeld en monteur 3 kwam langs. En deze kwam tot de conclusie dat de branderautomaat Furmat niet meer goed was deze werd er ingezet om 15:30 door monteur nummer 4 deze kwam ook tot de ondeking dat de Expansivat stuk was dus deze moest ook vervangen worden. En ja nu waren de problemen op gelost. Tot ik de rekening kreeg
Deze kreeg ik zonder uitleg kosten € 756.36
Ik heb gebeld en gevraagd om een uitgebreide deze kreeg ik 2 dagen later hier was op de hand bij geschreven wat de diensten, onderdelen kosten.
De materialen prijzen stonden gelijk aan als ik ze zelf zou bestelen via internet.
Alleen de arbo uren vond ik aan de hoge kant. 3.42 uur € 201,78 ( ze zijn hier ong 2.30 uur geweest )
En het fijt dat er 4 verschillende monteurs zijn geweest en dat de 1 niet meteen de onderdelen er in heeft gezet. Nummer 2 de cv niet wat beter heeft geprobeerd uit/aan .Het verhaal dat er 4 verschillende monteurs zijn geweest. En als ze meteen alles goed hadden nagezien en dan verteld wat de kosten zijn dat was het beter geweest zo dat ik meteen een nieuwe cv kon aangeschafte.
Ik heb via de telefoon bezwaar gedaan met de uitleg. Ik zou binnen een week wat horen de heeft ong 10 dagen geduurd. En ik kreeg als antwoord dat ze er niets aan veranderen en dat de € 756.36 gewoon betaald moest worden.

Wat kan ik hier nog aan doen per x heeft mijn vrouw een handtekening gezet op de tablet.
(dit is wel gebeurd zonder uitleg )

Vrg S W

meer
aansluiten inzethaard
pn235
pn235
Datum: zondag 16 dec 2012, 10:57
Trefwoorden: houtkachel aansluiten
Antwoorden: 1
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 179x

Wij hebben een inzethaard van het merk KRATKI uit Polen. Deze haard moet op een flexibel schoorsteenkanaal van 200 mm worden aangesloten.Helaas kunnen wij het aanslutstuk nergens vinden. Het gaat hierbij om de overgang van de kachel 215 mm naar het einde van de buis, dit is 200mm rigide (deze hebben we al) Simpel gezegd: waar kunnen we een verloopstuk vinden van 215 - 200 mm in RVS. Alle tips welkom.

Marco

meer
Hesi huurketel zelf betalen ?
mars210789
mars210789
Datum: dinsdag 11 dec 2012, 21:16
Trefwoorden: Cv ketel huur wa regeling
Antwoorden: 4
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 603x

Hallo,

Ik heb op 16 november 2012 een adviseur van hesi laten komen voor een huur ketel en advies.
Hij rade mij aan een bosch cv ketel met aparte boiler en een wa regeling.
Op 20 november 2012 hebben ze hem geplaatst.
Na 1,5 week belde ik op dat het veel ste koud bleef in huis.
Toen is er iemand gekomen om de wa regeling opnieuw in te stellen. Nou op 10 december bel ik weer op omdat ik niet tevreden ben over de wa regeling, ik kan de temperatuur niet zelf instellen en als ik savonds thuis kom van het werk kan ik hem ook niet aanzetten.
Het ene moment is het snikheet in huis en het andere moment zoals nu vriezen je handen er zowat vanaf.
Nu zei diegene aan de telefoon dat ze hem wel doen veranderen naar een gewone regeling maar dan moet ik wel 125 euro voor de thermostaat betalen en 70 euro per uur dat ze werken want ze moeten ook vanalles nog ombouwen.
Mogen ze zit zomaar vragen omdat ik hem huur ?

meer
lauw water door kapotte kraan?
josephine001
josephine001
Datum: vrijdag 7 dec 2012, 15:37
Trefwoorden: lauw water, verwarmingsketel, kranen
Antwoorden: 15
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 1927x

Sinds tijden krijg ik in de keuken en onder douche lauw water, het duur erg lang voordat het fatsoenlijk warm wordt en dan wordt het nog niet heet zoals het hoort, nu zegt de monteur (huurwoning) dat het komt door kapotte kranen omdat het water aan de wastafel wel heet wordt?
Geloof er niets, wie heeft hier antwoord op? Oude ketel ± 14jr oud

meer
All-in Onderhoudscontract cv ketel ja of nee
petronette
petronette
Datum: vrijdag 30 nov 2012, 13:16
Trefwoorden: Onderhoudskosten cv ketel
Antwoorden: 23
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 4158x

Bijna twee jaar geleden hebben wij een nieuwe cv ketel aangeschaft. Dit is de Remeha Calenta c40CW5. Er is ons een aanbieding gedaan van een all-in onderhoudscontract, hetgeen inhoudt: 1x per 2 jr. onderhoud, incl. het "gratis" verhelpen van storingen zonder voorrijkosten en arbeidsloon, ook geen materiaalkosten. Kosten: € 100,-- per jaar, gedurende 12 jr. Is dit nou een aanrader of niet?
Mij bekruipt het gevoel dat ik in ieder geval € 200,-- kwijt ben voor één onderhoudsbeurt om de 2 jr., en dat het contract verleden tijd is tegen de tijd dat er echt mankementen komen. Zouden losse onderhoudsbeurten, bijv. 1x per jr., en het geld opzijleggen voor evt. reparaties, niet een betere keus zijn? Wat denken jullie dat wijsheid is? Hoe pakken jullie dit aan?

meer
slechte ervaringen met thermostaat.eu
deheugden
deheugden
Datum: woensdag 28 nov 2012, 15:02
Trefwoorden:
Antwoorden: 3
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 485x

Ik heb slechte ervaringen met thermostaat.eu. Waar het op neer komt is(behalve de hoge verzendingskosten naar Belgie) het gegeven dat er geen reactie komt op meerdere mails. Ik heb abusievelijk het verkeerde product aangeschat, ik wil dit retour sturen maar ik krijg geen reactie van hen.
Hebben wij hier te maken met een malafide bedrijf? Ik zie namelijk niet dat ze aangsloten zijn bij een officiele instantie. Ik ben dus bang dat ik mijn geld(70 euro) kwijt ben.

meer
Verbruik verwarmingsketel
gommie
gommie
Datum: maandag 26 nov 2012, 13:10
Trefwoorden: energiezuinig
Antwoorden: 3
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 176x

Ik heb gemerkt dat wanneer de verwarmingsketel brandt er ook stroom gebruikt wordt. Ik weet dat de pomp(en) circa 50 watt gebruiken maar als de ketel (een verbeterd rendement ketel) loeit is het gebruik tussen 90 en 100. Normaal?

meer
Driewegklep vervangen HR Ketel
bitie
bitie
Datum: zondag 18 nov 2012, 16:14
Trefwoorden: verwarming, ketel, storing, Feenstra
Antwoorden: 25
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 2704x

Sinds vrijdag 18 november 2012 hebben wij een storing in onze HR Ketel. De verwarming blijft continue aan ondanks de thermostaat uit staat. Dus ook als het op 6 springt voor warmwater.
Wij zijn lid van Feenstra Totaal zorg sinds 14 jaar. Het abonnement bestaat uit 100% service (inclusief onderdelen) De monteur van Feenstra Totaal zorg is geweest en volgens hem moet de driewegklep vervangen worden. Dit onderdeel is niet meer te leveren en daarom kan Feenstra niets meer eraan doen . Het advies is om een nieuwe ketel aan te schaffen. Dit zou € 1.900,= kosten.
Het gaat om een Intergas Ketel type 220 HRW. Uit navraag bij Intergas blijkt dat zij de driewegklep genoeg in voorraad hebben. Deze informatie heb ik aan Feenstra doorgegeven. Maar nu zegt Feenstra dat de leverancier waarmee zij een overeenkomst hebben de driewegklep niet kunnen leveren. Daarom gaat Feenstra dat niet maken. Zij gaan ook niet bij een andere leverancier bestellen.
Het komt erop neer dat als de leverancier waarmee Feenstra een overeenkomst heeft een bepaald onderdeel niet kan leveren dan moet de klant maar een nieuwe ketel aanschaffen.
Hierover heb ik een klacht bij Feenstra ingediend en zaterdag 19 november ben ik teruggebeld door een callcenter medewerker dat zij nog steeds niets eraan kunnen doen. Het blijft hetzelfde. Deze medewerker gaf mij zelfs het advies om over te stappen naar een ander onderhoudsbedrijf. Wellicht kan dit bedrijf wel aan de driewegklep komen.
Kan dit zomaar? Je hebt 14 jaar je abonnementskosten betaalt en als het erop aankomt dan krijg je het advies om over te stappen.
Als het probleem verholpen kan worden door de driewegklep te vervangen dan vind ik op dit moment nog niet nodig om een nieuwe ketel aan te schaffen.


Famida

meer