vragen: huis & tuin - verwarming (618)

Besparen op verwarmingskosten
baskas
baskas
Datum: woensdag 16 jan 2013, 14:41
Trefwoorden: nachttemperatuur
Antwoorden: 3
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 55x

N.a.v. de uitzending met Joep van de Ven, hier wordt gezegd:
'Een belangrijke tip is verder dat in de kamer waar de themostaat hangt, de knoppen op de radiatoren helemaal open moeten staan. Anders produceer je veel warmte voor niks.'
Zijn er ook tips voor CV's die worden gestookt op basis van de buitentemperatuur?

meer
Bevroren afvoer.
misty&moos
misty&moos
Datum: woensdag 16 jan 2013, 11:59
Trefwoorden:
Antwoorden: 26
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 3599x

Mijn wasmachine staat op het oosten. Als het gaat vriezen heb ik een probleem omdat de afvoer tegen de muur staat die uiteraard ook op het oosten ligt. Toen ik in dit huis kwam wonen was dit al zo aangelegd. Zelf had ik dit niet zo aan laten leggen. Het gevolg is dat het water in deze afvoer bevriest.. Ik gooi er dan wat zout in maar omdat ik daar niet altijd bijtijds aan denk ben ik soms te laat. Nu is het weer het geval. Als de machine dan het water gaat afvoeren loopt het zo mijn bijkeuken in. Weet iemand een oplossing zodat het bevriezen van de afvoer wordt voorkomen?

meer
contact met
lager1
lager1
Datum: dinsdag 15 jan 2013, 19:44
Trefwoorden:
Antwoorden: 2
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 55x

Kan ik in contact komen met dhr v.d. Ven uitzending 15 jan. 2013.?
Dit i.v.m.extreem meer gasverbruik sind mijn vloerverwarming.

meer
huren van een ketel van nuon
addergirl
addergirl
Datum: vrijdag 11 jan 2013, 16:18
Trefwoorden: verwarmingsketel
Antwoorden: 19
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 336x

Hoi

Ik zit al 6 jaar met een grootprobleem en dat is mijn verwarmings ketel die ik bij nuon huur.Vanaf dat moment dat ze de ketel plaatste heeft die in de wintermaanden een eigen leven.Wij zetten hem op 15 graden snachts en dan wordt je midden in de nacht wakker omdat je denkt dat je in een sauna ligt.Iedere keer bellen monteur komt printplaat vervangen dan weer termostaat en dan bel je en zeggen ze geen code kunnen we niks doen.Dan een monteur die de kleppen vervangt en ga zo maar door.Nu kunnen wij in maart april een ketel huren bij de woningbouw inverband met een grootonderhouds beurt dus wij gaan naar vragen wat de mogenlijk heden zijn.Krijgen we te horen kan hem afkopen jullie moeten nog 6 jaar dus dat kost u 1200 euro.Ja hallo en alle stookkosten die ik door een op hol geslagen ketel heb hoe zit dat.Nuon stuurt me naar de geen die onderhoud leverd dat ik daar verhaal moet halen.Die zeggen bekijk het maar geen code geen probleem of ze vervangen dingen terwijl ze niet weten of dat het is.Al een keer aan gegeven misschien een andere ketel krijgen we geen gehoorop.Nu is mijn vraag moet ik die 1200 euro betalen of moet er een onderhandeling komen want ik vind dat ik recht heb om niet het hele bedrag te betalen aan hun vanwegen hoge stookkosten .

meer
Onfatsoenlijke behandeling verwarmingsbedrijf
philemonhofman
philemonhofman
Datum: woensdag 2 jan 2013, 19:03
Trefwoorden: Rekening onderdelen nieuw kan ik uw toesturen.philemonhofman@home.nluren
Antwoorden: 13
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 2891x

Geachte Redactie ,
afgelopen movember is onze verwarmingsinstallatie voor jaarlijks onderhoud nagekeken en schoongemaakt zoals altijd omstreeks die tijd.
Op dat moment constateerde de servicemonteur dat de pomp een keertje aan vervangin toe is ,maar aangezien ze die niet op voorraad hebben kon hij die niet vervangen ( gelukkig achteraf).
Na deze onderhoudsbeurt volgens contract van 84 euro in samenwerking met een storingsdienstcontract is hij weer vertrokken.
Nog geen twee weken later krgen wij storing aande verwarmigsinstallatie echter niet aan de pomp want die draaide nog gewoon.
Het was op een vrijdagmiddag 30 november ergens om 16.00 uur dat ik de het bedrijf Owens belde en de storingsdienst aan de telefoon kreeg, inmiddels Nederlandse Installatiemaatschappij geworden door een fusie.
Ik vertelde de storinsdienst dat onze verwarmingsinstallatie niet meer wilde starten en dit ook aangaf in de display van de Nefit -verwarmingsketel 23 V.
Deze zou zorgen dat er contact me ons zou worden opgenomen om de storing te verhelpen.
Zo gezegd en gedaan werd er een klein half uurtje later ons gebeld door de servicemonteur die dat weeknd dienst had in ons rayon West-Brabant Roosendaal en vertelde ons misschine nog vandaag lags te komen ,maar het kon ook zaterdag worden. Nu dat laaste is ook geschied en hij kwam dan ook om een uur of 12.00 bij ons op die zaterdag aan de deur.
Na de :,,monteur" begeleid te hebben na de zolder waar onze verwarmigsinstallatie bevind is hij aan de slag gegaan. De monteur dee de standaard proceduer volgen zoals ook in het boekje staat geschreven,maar ik merket al vrij snel dat hij alleenmechanisch verstand had van verwarmigsinstalatie,s en de fout die hij aangaf was elektrisch ,dus een probleem en ook zeer vreemd dat men iemand als storinngsmonteur op pas stuurt die niet weet hoe hij eiegenlijk simpele elektrische metingene hoeft tedoen om te kunnen constareren wat er nu werkelijk kapot was. Nee hij begon allerlei dingen te vervangen en de barnder automaat maakte tegelmatig sluiting ,maar hij kon dit niet meten ,daar hij niet over een univereel meter beschikte daar hij hier geen verstand van had,.Dus ging eiegnlijk als een leek allerlei onderdelen vervangen die uiteiendelijk de verwarminsginstallatie niet tot werking bracht.. Uiteindelijk naa veel dte hebben vervangen is hij maar een collega gaan bellen in Amsterdam die hem telefonisch meededeelde wat hij moets doen. Zekeringen vervangen en op de bollefooi uit[proberen ,maar geen resultaat. Uiteindelijk vertelde hij mij er geen raad mee te weten en vremoede dat de brander automaat kapot zou zijn,maar dit niet zeker wist,maar hij vertelde mij dat ik me geen zorgen heofde te maken,want de onderdelen die waren vervangen zouden worden verrekend bij de aanschaf van een nieuwe installatie mocht dit nodig zijn.Ik zou gewoon maandag even naar Owens in Hendrik Ido Anbacht moetenbellen en dit aan de desbeterffende afdeling alleen heoven door tegeven. Zo gezegd en gedaan en dus de maandag 3 december het bedrijf in Henrdik Ido Ambacht genaamd Nederlandse installtaiemaatschappij opgebeld en door verbonden door de telefoniaste met de technische dienst en kreeg daar iemand aan de telefoon ,waarschijnlijk de manager van dit bedrijf en hen =m vertelt dat de storingsmonteur was langs geweest ,maar geen raad wist met het elektrotechnssche gedeelte. Deze vertelde mij dat ik de onderdelen niet terug werden genomen van 215 euro,maar ik wel een nieuwe instal kon kopen.Graag uw advies!!

meer
rekening reparatie kachel
hansje4476
hansje4476
Datum: donderdag 27 dec 2012, 16:24
Trefwoorden:
Antwoorden: 8
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 3606x

Mijn kachel was stuk, bleek de ontsteking te zijn.
Monteur heeft 1ste keer nieuw onderdeel besteld en erin gezet, ik heb de rekening betaald van de onderdelen.
Maar het probleem bleef.

Hebben ze de 2e keer de onderdelen die ze de 1ste keer geplaatst hebben vervangen, want het waren de verkeerde typen.

Sturen ze mij vervolgens weer een nieuwe rekening van deze nieuwe onderdelen.

Moet ik deze nu betalen ?
Zij hebben verkeerde onderdelen geplaatst ...

mvgr.

meer
Uurloon
swvdveen74
swvdveen74
Datum: zondag 16 dec 2012, 12:03
Trefwoorden:
Antwoorden: 5
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 369x

18-11-2012
Ik had maandag avond problemen met mijn CV ( intergas 9 jaar oud ) deze wou niet meer aanslaan.
Ik had de installateur gebeld die de cv bij mij had aangelegd deze had mijn verhaal aangehoord en zij dat het de Ventilator was die het probleem gaf.
Hij had die niet op voorraad en rade mij aan een Installateur te bellen die in mijn omgeving woonde
( Pranger en Rosier Dokkum ). Dit omdat hij zelf werk had ver weg en de hele week weg was.
De volgende dag heb ik meteen gebeld naar PenR en het probleem uitgelegd en ik kreeg te horen dat ze de ventilator wel op voorraad hadden en dat ze langs zouden komen.
Dit was om 15:30 ong deze montuur keek alleen en met een beetje geluk sloeg de cv weer aan. Deze sprong later weer uit. De volgende dag Won 7:30 stond de volgende monteur op de stoep met de onderdelen. 30 min werk en de cv deed het weer. Donderdag morgen wou de de cv weer niet aanslaan weer gebeld en monteur 3 kwam langs. En deze kwam tot de conclusie dat de branderautomaat Furmat niet meer goed was deze werd er ingezet om 15:30 door monteur nummer 4 deze kwam ook tot de ondeking dat de Expansivat stuk was dus deze moest ook vervangen worden. En ja nu waren de problemen op gelost. Tot ik de rekening kreeg
Deze kreeg ik zonder uitleg kosten € 756.36
Ik heb gebeld en gevraagd om een uitgebreide deze kreeg ik 2 dagen later hier was op de hand bij geschreven wat de diensten, onderdelen kosten.
De materialen prijzen stonden gelijk aan als ik ze zelf zou bestelen via internet.
Alleen de arbo uren vond ik aan de hoge kant. 3.42 uur € 201,78 ( ze zijn hier ong 2.30 uur geweest )
En het fijt dat er 4 verschillende monteurs zijn geweest en dat de 1 niet meteen de onderdelen er in heeft gezet. Nummer 2 de cv niet wat beter heeft geprobeerd uit/aan .Het verhaal dat er 4 verschillende monteurs zijn geweest. En als ze meteen alles goed hadden nagezien en dan verteld wat de kosten zijn dat was het beter geweest zo dat ik meteen een nieuwe cv kon aangeschafte.
Ik heb via de telefoon bezwaar gedaan met de uitleg. Ik zou binnen een week wat horen de heeft ong 10 dagen geduurd. En ik kreeg als antwoord dat ze er niets aan veranderen en dat de € 756.36 gewoon betaald moest worden.

Wat kan ik hier nog aan doen per x heeft mijn vrouw een handtekening gezet op de tablet.
(dit is wel gebeurd zonder uitleg )

Vrg S W

meer
aansluiten inzethaard
pn235
pn235
Datum: zondag 16 dec 2012, 10:57
Trefwoorden: houtkachel aansluiten
Antwoorden: 1
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 196x

Wij hebben een inzethaard van het merk KRATKI uit Polen. Deze haard moet op een flexibel schoorsteenkanaal van 200 mm worden aangesloten.Helaas kunnen wij het aanslutstuk nergens vinden. Het gaat hierbij om de overgang van de kachel 215 mm naar het einde van de buis, dit is 200mm rigide (deze hebben we al) Simpel gezegd: waar kunnen we een verloopstuk vinden van 215 - 200 mm in RVS. Alle tips welkom.

Marco

meer
Hesi huurketel zelf betalen ?
mars210789
mars210789
Datum: dinsdag 11 dec 2012, 21:16
Trefwoorden: Cv ketel huur wa regeling
Antwoorden: 4
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 685x

Hallo,

Ik heb op 16 november 2012 een adviseur van hesi laten komen voor een huur ketel en advies.
Hij rade mij aan een bosch cv ketel met aparte boiler en een wa regeling.
Op 20 november 2012 hebben ze hem geplaatst.
Na 1,5 week belde ik op dat het veel ste koud bleef in huis.
Toen is er iemand gekomen om de wa regeling opnieuw in te stellen. Nou op 10 december bel ik weer op omdat ik niet tevreden ben over de wa regeling, ik kan de temperatuur niet zelf instellen en als ik savonds thuis kom van het werk kan ik hem ook niet aanzetten.
Het ene moment is het snikheet in huis en het andere moment zoals nu vriezen je handen er zowat vanaf.
Nu zei diegene aan de telefoon dat ze hem wel doen veranderen naar een gewone regeling maar dan moet ik wel 125 euro voor de thermostaat betalen en 70 euro per uur dat ze werken want ze moeten ook vanalles nog ombouwen.
Mogen ze zit zomaar vragen omdat ik hem huur ?

meer
lauw water door kapotte kraan?
josephine001
josephine001
Datum: vrijdag 7 dec 2012, 15:37
Trefwoorden: lauw water, verwarmingsketel, kranen
Antwoorden: 15
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 2134x

Sinds tijden krijg ik in de keuken en onder douche lauw water, het duur erg lang voordat het fatsoenlijk warm wordt en dan wordt het nog niet heet zoals het hoort, nu zegt de monteur (huurwoning) dat het komt door kapotte kranen omdat het water aan de wastafel wel heet wordt?
Geloof er niets, wie heeft hier antwoord op? Oude ketel ± 14jr oud

meer