vragen: huis & tuin - verwarming (603)

Factuurkosten
dinekej
dinekej
Datum: dinsdag 23 okt 2012, 14:25
Trefwoorden:
Antwoorden: 9
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 352x

Heb zojuist mijn verwarmingsketel laten maken door Feenstra, heb een contract maar moet arbeidsloon en onderdelen betalen. Geen probleem. Maaaar als ik een factuur wil hebben moet ik €7,00 factuurkosten betalen. Dat wil ik niet dus ben ik verplicht om een eenmalige incasso af te geven. Ik heb gebeld, de €7,00 zijn de kosten voor het maken van de factuur, het opsturen etc. Het is toch belachelijk dat je moet eerst moet betalen voordat je een factuur krijgt! Ik vraag me trouwens ook af of dit allemaal we mag. Wie kan me helpen?

meer
Service contract
wfgroesbeek
wfgroesbeek
Datum: zaterdag 6 okt 2012, 21:40
Trefwoorden:
Antwoorden: 5
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 261x

Recent een rekening ontvangen van Feenstra warmte totaal zorg. In 2010 een nieuwe ketel gekocht en GEEN contract afgesloten voor service. Nu toch een rekening. Gebeld en gezegd dat ik geen contract heb afgesloten en dat ook niet van plan ben dat te gaan doen. Na enig heen en weer gepraat wordt het contract beëindigd volgens Feenstra Tilburg. Raar dat je een niet aangegaan contract kan beëindigen.

Wat dan volgt heeft mij echter het meest verbaasd.
De medewerkster meldt dat als er geen contract is zij ook niet komen voor reparatie of onderhoud. Als je een storing is MOET je eerste een onderhoudscontract afsluiten!!
Dit is net zo iets als een auto kopen waarna de garage na twee jaar meldt deze niet meer te repareren of je moet een onderhoudscontract teken.

Is jullie zoiets bekend?

meer
stofverbranding sfeerhaard
wout55er
wout55er
Datum: zondag 23 sep 2012, 12:11
Trefwoorden: Roet, stofverbranding
Antwoorden: 6
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 414x

Vier jaar geleden hebben we een sfeerhaard (DRU diablo) laten installeren. Gesloten systeem, dubbelwandige pijp. In de eerste winter ontstonden er allemaal zwarte roetvlekken bij de kachel en bij de afvoerpijp, en ook op het plafond. Installateur er bij gehaald, die kon zijn ogen niet geloven. Heeft een roetmeting gedaan van de afgevoerde rook, niets aan de hand. De kachel ziet er aan de binnenkant ook helemaal schoon uit. Heb ook zelf de binnenkant van het glas kunnen inspecteren, helemaal schoon. De installateur heeft contact opgenomen met DRU, en die zegt: Stofverbranding. Door het branden van kaarsen komt er iets vrij wat dit als gevolg heeft. Nu branden wij wel eens kaarsen, maar niet echt veel, dus waarom hebben wij het dan wel en buren die veel meer kaarsen branden, niet. Een andere mogelijkheid was dat het kwam door de olie waar we het parket mee behandelen zorgt voor de roet rondom de kachel. Verschillende parket leveranciers gevraagd, niemand had er ooit van gehoord. Is er iemand die een oplossing, of in ieder geval een oorzaak weet? Nu moet ik in de winter iedere maand witten om het mooi te houden. (Doe ik niet hoor, Een muurtje gaat nog wel, maar voor het mooie zou dan ook het hele plafond iedere keer mee gewit moeten worden. Pfffffffff)

meer
cvketel reparatie
klaske48
klaske48
Datum: donderdag 13 sep 2012, 17:42
Trefwoorden: garantie op reparatie
Antwoorden: 3
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 279x

Pasen 2012: lek in de 4 jaar oude!! cv-ketel zorgt voor kortsluiting, is gerepareerd, nieuwe flowsensor erin voor 250€, wat denk je? was het drie weken geleden weer raak. Lekte het op dezelfde plaats weer met kortsluiting als gevolg. Pomp stuk en regel-unit kapot, moeten vervangen worden. krijg nu de rekening ,498€ Heb ik geen garantie op een reparatie? Ik vind dit toch wel heel bar en als ik nou geen onderhoud pleeg, echt ieder jaar door dezelfde firma.
En de ketel is 4 jaar oud.Moet ik de rekening echt betalen??

meer
cv ketel in kast slaapkamer
bultn
bultn
Datum: zondag 9 sep 2012, 14:10
Trefwoorden: cv ketel kamer kast
Antwoorden: 28
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 4417x

hallo

eigenlijk zit ik al jaren met deze vraag,
in mijn moeders huurhuis, en de rest van die straat, zit de cv ketel in de ingebouwde kast van een slaapkamer.
deze slaapkamer is nog geen eens 3 bij 3 meter, er zou nog maar net een 2 persoonsbed in kunnen, maar dan kun je de kamer ook niet meer in, zo klein.
toen ik nog bij mijn moeder woonde en in deze kamer sliep heb ik me een lange tijd onwel gevoeld, viel vaak om van de duizeligheid, het werd vaak zwart voor de ogen, voelde me constant moe (bloed is toen getest, geen bloedarmoede). (ik was toen 17 toen dit gebeurde misschien komt het ook wel van de pubertijd?)
ook vond mijn moeder dat de cv ketel niet goed werkte, het werd nooit echt warm in huis.
monteurs van de woningbouw vereniging zijn wel 3 keer komen kijken en konden niks vinden en zeiden alle 3 dat de cv ketel in orde was.
mijn moeder was het zat en vertrouwde het niet en heeft toen der tijd een externe monteur ingeschakeld.
deze, heeft per direct de cv ketel uitgezet.
deze monteur zei dat we van geluk mochten spreken dat het huis nog niet in lichterlaaie stond. en dat het ding brandgevaarlijk is. we hebben toen een aantal dagen in de kou gezeten. (we hadden die cv ketel inmiddels al ongeveer 8 jaar).
de monteur zei dat bij het monteren van de cv ketel er een bescherm ding vergeten is te plaatsen wat iets met de koolmonoxide doet (wat weet ik niet meer, veilig wegvoeren of iets dergelijks) waardoor de koolmonoxide bleef hangen, in die kast in dat kleine kamertje. maar de monteur zei ook dat het niet de cv ketel zou kunnen verlaten die koolmonoxide.
maar nu is mijn vraag, als dit allemaal kan gebeuren met een cv ketel, mag een cv ketel dan wel in een kast van een kamertje van 3 bij 3 meter geplaatst worden?
ook denk ik dat mijn gezondheid hier onder te lijden heeft gehad toen dat ding nog niet gerepareerd was.

meer
Radiator van blokverwarming vervangen met hoge rekening
ebroeken
ebroeken
Datum: dinsdag 4 sep 2012, 21:04
Trefwoorden:
Antwoorden: 5
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 1103x

Medio februari kwamen wij tot de ontdekking dat onze radiator in de woonkamer bleek te lekken. Vanwege warme standleidingen van de blokverwarming en de 8 buren om ons heen gaat dat ding namelijk erg weinig aan.

Vanwege de blokverwarming in het appartement waren we automatisch ook verplicht om het herstel te laten doen door de installateur die bekend is met deze installatie. Hierdoor is het dan ook niet direct in mij opgekomen om vooraf een offerte aan te vragen.

In februari is een monteur langsgeweest tijdens de lekkage en heeft toen geholpen om de lekkage te stoppen door het dichtdraaien van beide afsluiters aan de radiator. Tot zover nog geen enkel probleem.
Ongeveer veertien dagen later komen twee monteurs langs om de radiator wel even te vervangen. Een nadeel: De radiator is langer waardoor een deel leiding ingekort moet worden voorbij de afsluiters. De monteurs hebben het idee om de standleiding te bevriezen zodat de reparatie uitgevoerd kon worden. Na een hele dag prutsen en ploeteren bevroor de leiding natuurlijk niet (was ook nog warm volgens mij...). Afgesproken met de monteurs dat ze weer langs zouden komen zodra het beter weer was buiten en de ketels uit zouden staan.

Begin augustus zelf maar eens gebeld en de chef van het bedrijf gesproken. Toen al gesproken over de eventuele kosten van de reparatie en dat ik er op tegen was om voor dergelijk gepruts te betalen. Hij gaf aan dat e.e.a. nog wel wat 'weggemoffeld' kon worden op de lopende VVE rekening en dat het wel goed ging komen. Een offerte was niet nodig en het ging allemaal goedkomen.

Een week later komen er twee monteurs langs, met wederom een vries-apparaat. Direct geef ik aan dat ik mijn twijfels heb over deze manier van werken. Uiteraard moet ik mij weer nergens zorgen om maken en komt het allemaal goed. Ook dit keer gaat het natuurlijk niet goed en rond een uur of 1 's middags als ik ondertussen al zes personen van het bedrijf in mijn woonkamer heb gehad wordt toch maar besloten om de leiding af te tappen. Hier wilden zij in februari en die ochtend niet aan beginnen, want dit zou erg lastig zijn en extra werk opleveren met het vullen en ontluchten achteraf ("dagen werk" werd er gezegd...).

Rond 1 uur gaan ze dus aan de slag, aftappen, radiator los, nieuwe stukjes leiding en afsluiters, nieuwe radiator erop, leiding vullen, ontluchten. Zo en toen waren de heren klaar rond een uur of 4 (of 5?). Uiteindelijk zijn de heren dus in 3 a 4 uur werk helemaal klaar en alle uren daarvoor zijn allemaal voor niets geweest.

Ik heb nu een rekening gehad van 1745,68 euro incl BTW voor de arbeid en onderdelen. Een aantal dingen zijn uiteraard gewoon goed, maar uiteindelijk hebben ze 13,5 uur monteur en 8 uur hulpmonteur gerekend. Monteur a 48 eur ex btw en de hulpmonteur 28 eur ex btw per uur.

Ik ben zelf van mening dat het hele gepruts met het leiding bevriezen alleen maar onnodig veel werk heeft bezorgd en dat ze mij niet op mogen laten draaien voor deze kosten. Ik ben best bereid om die 2 uurtjes van februari en 4 uren van augustus te betalen. De factuur komt dan op 1142,35 euro inclusief BTW. Een heel stuk meer in verhouding ook lijkt me voor het vervangen van één radiator in de woonkamer.

De rekening is reeds door de VVE betaald en nu wil mijn VVE dat ik het bedrag aan hun overmaak. Wat kan ik hier nou nog mee. Ik ga sowieso nog even flink klagen natuurlijk tegen het installatiebedrijf en eisen dat ik een normale factuur krijg met reeele uren.

meer
FEENSTRA Warmte Totaal Zorg levert wanprestatie
adribak
adribak
Datum: dinsdag 24 jul 2012, 17:17
Trefwoorden: Feenstra Warmte Totaal Zorg
Antwoorden: 9
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 801x

Feenstra Warmte Totaal Zorg heeft bij mij begin 2008 een nieuwe CV Combiketel geplaatst en onderhoudscontract afgesloten. De monteurs hebben hem verkeerd om aangesloten: de uitgang van de ketel dus op de retourleiding van de radiatoren. Ik merkte dat direct toen ze weg waren en heb gebeld. Ze zijn teruggestuurd en hebben de aansluiting van de CV op de ketel omgedraaid door een soort bypass te maken met een buis die ze in een U-vorm bogen. Daarbij is een knelkoppeling niet goed gezet op de buis en sindsdien lekt het daar, en is de buis aan het roesten. Hier heb ik een maand later voor gebeld. Het enige wat men hieraan heeft gedaan is de knelkoppeling strakker aandraaien: de monteur wilde niet een nieuwe leiding aanleggen. Daarna zijn ze nooit meer geweest: er is dus sinds 2008 geen onderhoud uitgevoerd. En de leiding is nu bijna doorgeroest.

Ik had eind 2011 een storing (ventilator stuk) en heb gevraagd nu ook de roestende leiding te vervangen en gewoon onderhoud te doen, conform het contract dat ik immers met ze heb. Dat beloofde Feenstra wel, maar uiteindelijk heeft de monteur alleen de ventilator vervangen. En dat ook pas na een paar keer bellen met Feenstra: eerst had de monteur geen ventilator bij zich, en verdween terwijl ik in de kou zat, en daarna heeft Feenstra mij niet uit zichzelf teruggebeld, dus moest ik er weer achter aan bellen.

Uiteindelijk heb ik op 16 juni 2012 een klacht ingediend per aangetekende brief bij Feenstra met een kopie naar Vereniging Eigen Huis. Tot mijn blijde verrassing pakte Eigen Huis dit goed op: ze hebben al twee keer Feenstra gebeld om er op aan te dringen dat Feenstra mijn klacht zou oppakken. Men had wel tegen de mevrouw van VEH gezegd dat ze het 'druk' hadden. Maar het is nu 24 juli, dus weer ruim een maand later en ik heb nog NIETS gehoord van Feenstra.

Kortom: een hele, maar dan ook hele vette onvoldoende voor Feenstra en ik raad iedereen af om met dit bedrijf zaken te doen. Ze incasseren perfect het geld van je onderhoudscontract, maar leveren niets. Warmte Totaal Zorg? Ja...; zorgen krijg je genoeg door Feenstra!

Ik wil nu Feenstra formeel in gebreke stellen en de laatste incasso storneren. Ik betaal immers voor onderhoud wat ze niet leveren. Maar kan ik dat juridisch veilig doen? Op de site 'Consuwijzer' en 'Juridisch Loket' vind ik hier eigenlijk geen duidelijk advies over.

meer
geschil met firma
alexandra peter
alexandra peter
Datum: vrijdag 15 jun 2012, 22:40
Trefwoorden:
Antwoorden: 1
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 108x

Heb in 2008 een elekt. haard gekocht bij Schouwenpaleis te Breda . Na 3 tal jaren moesten lampen vervangen worden . Na vervanging bleek het printplaatje kapot te zijn . Kon niet meer hersteld worden wegens faillisement tussenleverancier. Nu is een nieuwe haard ( showroommodel )geplaatst , na 7 maanden over en weer getelefoonneer. Tussen eerste telefoon en komst van Schouwenpaleis lagen 4 maanden ....
Krijg nu een faktuur waar ik mij niet in kan vinden . De eerste haard met ombouw marmer kostte 2990euro . De ' nieuwe' haard kost 1295 euro . Schouwenpaleis rekent mij nu 720 euro voor een haard die ik gedwongen heb moeten nemen . Wat nu gedaan ?

meer
overdruk
rein37
rein37
Datum: dinsdag 5 jun 2012, 10:23
Trefwoorden:
Antwoorden: 10
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 3677x

Ik heb een probleem met de overdruk van de cv.
Nadat de cv ketel is vervangen loopt de druk zodanig omhoog dat het overdrukventiel open gaat met de nodige gevolgen. Eerst had ik een Nefit Ecom line met boiler nu Nefit Proline zonder boiler.
Het expansievat is voor zover ik kan controleren goed (bovenkant klinkt dof onderkant hoog),indien de waterdruk in koude toestant ca 1,2 bar is gaat het goed maar als ik de install. vul tot ca. 1,8 bar gaat de druk naar 3,5 bar, wat kan er nog aan gelegen zijn wat dat veroorzaakt.
Bij voorbaat mijn dank, Rein

meer
Onderhoud verwarmingsketel
johanna50
johanna50
Datum: donderdag 31 mei 2012, 23:05
Trefwoorden: Gas, verwarming, onderhoudsabonnement
Antwoorden: 9
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 323x

Is er weleens onderzoek gedaan naar de kwaliteit van onderhoudsmonteurs cq organisaties van verwarmingsapparatuur? Ik zie een monteur in sneltreinvaart 4 tot 5 onderdelen uitnemen en constateren dat die allemaal vervangen moeten worden. Ik heb er geen verstand van, hij kan mij alles wijsmaken. Rekening: 255 euro. Tja...

meer