vragen: huis & tuin - verwarming (635)

Wat doe ik hieraan?
cencillie
cencillie
Datum: dinsdag 26 feb 2013, 11:57
Trefwoorden: Verwarming, woningbouw, installateur.
Antwoorden: 35
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 5141x

Ik heb vanaf november 2012 last van een enorme herrie van mijn cv-ketel. Zo erg dat wij er niet van kunnen slapen. De ketel sloeg 10 minuten lang aan met het geluid van een overvliegende straaljager om dan 5 minuten stil te zijn. Ik kreeg in 2009 een nieuwe ketel. Ik woon met mijn dochter van 10 in een hoekhuis en ik heb altijd een te hoog gas-verbruik desondanks tochtstrips, radiatorfolie en raamfolie. Ook een enorm geruis in de buizen was niet uit te houden. Ik heb dit probleem doorgegeven aan de woningbouw, die de installateur op de hoogte stelde. Ook had ik gezette tijden geen warm water en moest ieder keer naar zolder, waar de ketel staat, om het te resetten. De installateur vertelde mij iets over een membraan dat vervangen moest worden maar aan het geluid konden ze niets doen en dat ik de radiatoren moest ontluchten.
Na drie keer de radiatoren ontlucht te hebben bleef het geluid aanhouden. Ondertussen krijg ik mijn woonkamer niet warm gestookt en merkte ik dat mijn gasmeter met een snelheid van bekant 100 km per uur vaart maakte als de thermostaat op 15 stond. De radiatoren in de woonkamer staan uit en ik heb slecht 2 kranen open. We leven nu in één slaapkamer en in de badkamer staat ook de kraan open. De thermostaat is nu op 8,5 gedraaid en in de koudere tijden stond het op 10 of 9. Ik heb inmiddels een verbruik van bijna 1100 kubieke meter in nauwelijks 4 maanden.
De installateur die kwam en deed eerst alsof ik gek was en overdreef. Maar uiteindelijk hebben zij de ventilator verwisseld en zeiden dat het niet aan de pomp kon liggen. Er was geen verandering. Ze zouden de fabrikant laten komen. Het duurde minstens drie weken voordat de fabrikant iets van zich liet horen. Ik heb iedere keer met de woningbouw aan de telefoon gehangen en ook met de installateur die mij uiteindelijk zelf de fabrikant liet bellen. Ik heb op 31 januari j.l. kwam een medewerker van de fabrikant eindelijk en die had het vermoeden dat de pomp niet goed was, Heeft die ook iets zwaarder ingesteld. Het geruis door de buizen is nu weg. Maar de irritante herrie nog niet. Alles was doorgegeven aan de installateur. Die zou weer contact met mij opnemen omtrent de vervanging. Nu inmiddels weer drie weken geleden na 2 keer wederom zelf gebeld te hebben. kreeg ik eerst te horen dat er op een rapport werd gewacht van de fabrikant. Gisteren zelf weer gebeld. Hadden ze het rapport nog niet. Ik moest geduld hebben. Ik belde zelf met de fabrikant, die waren niet op de hoogte van een rapport dat doorgestuurd moest worden. Wederom de woningbouw gebeld en die zei dat ze er niet veel aan konden doen omdat ze er een soort van tussen zitten. Later op de dag kreeg ik te horen dat het rapport reeds ontvangen was. Ik moet echter geduld hebben omdat de opzichter ziek is. Wat bleek dat het rapport reeds doorgestuurd was en dat het naar een ander kantoor( in een andere stad)van de installateur doorgestuurd was. Ik voel mij hier enorm in de steek gelaten door de woningbouw en van het kastje naar de muur gestuurd en ook niet serieus genomen. Wat zijn hierin mijn rechten? Ik had graag advies hierover.

meer
houtkachel
henkspiele
henkspiele
Datum: woensdag 20 feb 2013, 14:02
Trefwoorden: COPD
Antwoorden: 3
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 183x

Waarom wordt er veel meer aandacht besteed aan de verkoop van houtkachels? De ellende van COPD patiënten is nauwelijks genoemd. Ik ben een man van 67 jaar die amper nog zijn hondje kan uitlaten. Waar ik ook loop, het is en blijft aan enorm benauwde lucht met al die houtkachels. Het is om te stikken. Misschien kunt U de man die het over gezondheid had net zo veel aan het woord laten dan de de verkoper van de houtkachels, het lijkt wel of uw programma betaald wordt door de houtkachelverkoper die wel voldoende aan het woord was

meer
"tweedehands" onderdelen in de nieuwe hete luchtverwarmer?
rikval
rikval
Datum: dinsdag 19 feb 2013, 17:24
Trefwoorden: \"oud als nieuw\"
Antwoorden: 12
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 349x

In oktober 2003 is bij mij een nieuwe hete lucht verwarmingsketel geplaatst (ca €4500,-). Een Brink B40 HR Allure. Kort geleden moest de besturingsunit worden vervangen. Kosten: €675,- inclusief. Op de oude unit zaten stickers: productiedatum oktober 2001; reparatiedatum juli 2003, testdatum oktober 2003. Maw, er zat een duur gebruikt apparaat in mijn nieuwe ketel die 2 jaar ouder was dan bouwdatum ketel. Anders gezegd: een gereviseerde motor in een nieuwe auto!, Ik heb een brief ter zake aan Brink Staphorst geschreven. Antwoord (ik citeer): "wij laten de leverancier een kapotte unit repareren en testen en wordt daarna weer als nieuw gebruikt. Abusievelijk is destijds de sticker van de oorspronkelijke productiedatum niet verwijderd. Dus het gaat hier gewoon om een nieuwe unit".
Vraag: moet ik deze "oud als nieuw" situatie accepteren in de wetenschap dat dergelijke units zeker 15 jaar meegaan en oorgaans langer? Deze info heb ik van de monteur gekregen die de nieuwe unit kwam plaatsen.

meer
Lekkage Vaillant HR Solide
gsm
gsm
Datum: maandag 18 feb 2013, 18:20
Trefwoorden: Vaillant lekkage HR Solide slang
Antwoorden: 7
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 290x

Komt het meer voor dat een Vaillant HR Solide CV combi spontaan gaat lekken?

In mijn geval blijkt dat ondeugdelijke fabrieksklemmen, om een rubberen slang links in het apparaat, onvoldoende afdichten (na 4 jaar).
Oplossing is deugdelijke extra klemmen geplaatst.

Aan iedereen die een HR solide heeft van enkele jaren oud, zou ik adviseren om een emmer onder het apparaat te plaatsen en bij onderhoud twee deugdelijke slangklemmen te laten monteren.

meer
Centrale verwarming
francesco
francesco
Datum: maandag 4 feb 2013, 22:12
Trefwoorden:
Antwoorden: 7
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 185x

De wijzer die de waterstand van mijn CV aangeeft staat vaak heel veel naar links maar toen het enige weken terug flink vroor weer flink naar rechts.Hij blijft altijd wel binnen de toegestane grenzen.Is het normaal dat deze wijzer zo heen en weer gaat?Ik ga nu niet bijvullen ,want zou het weer koud worden,gaat hij misschien naar rechts over de limiet.

meer
Aanhoudende storingen leaseketel Energiewacht
bert_rianne
bert_rianne
Datum: maandag 4 feb 2013, 14:10
Trefwoorden: agpo ketel storing cv energiewacht lease
Antwoorden: 2
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 206x

Goedemiddag,

In 2009 hebben wij een huis gekocht, en bij deze woning hoorde een leaseketel van de Energiewacht. In overleg met de vorige bewoners hebben wij afgesproken dat wij het leasecontract overnemen.

Echter nu komt het probleem, namelijk dat de ketel (Agpo econpact) enorm vaak storingen geeft. In het begin hebben wij diverse malen de Energiewacht gebeld en hebben ze de storing verholpen. In de meeste gevallen had ik het idee dat de monteur ook niet goed wist wat er aan de hand is met de ketel en werd er maar weer 'iets' vervangen. Nu komt het nog regelmatig voor dat de ketel in storing valt, maar gelukkig kan ik dat zelf nog verhelpen door de ketel te resetten. Enkel wanneer dat niet helpt bel ik de Energiewacht. Zo zijn ze er afgelopen half jaar ca. 5 maal geweest om oa. een vertopping te verhelpen (terwijl hij net schoon was gemaakt), de complete warmtewisselaar vervangen (deze stond gewoon in de brand!) en vervolgens weer een pakking. Op dit moment lekt er weer iets in de ketel waardoor mijn laminaat ook naar z'n grootje is....

Nu is er op zich niets mis met de service, ze komen namelijk wel. Maar ik ben eigenlijk klaar met alle storingen, zeker nadat de wisselaar kapot was en de zolder bij thuiskomst half vol rook stond.
Ik heb de klantenservice van de Energiewacht twee maal gevraagd of ze de gehele ketel niet kunnen vervangen. Ik vertrouw namelijk die gehele ketel niet en baal van de storingen die steeds optreden. De enige oplossingen die zij bieden is reparaties blijven uitvoeren of het leasecontract afkopen en vervolgens een nieuwe ketel aanschaffen. Dat gaat me dus enorm veel geld kosten (afkopen + nieuwe ketel installeren). Naast het feit dat het vervelend is telkens in de kou te zitten, raken mijn verlofdagen ook langzamerhand op, want de monteur komt uiteraard altijd 'na de middag'.

Ik heb zelf al voorgesteld om de ketel te vervangen voor een nieuw (a-merk) exemplaar en daarbij het leasecontract te verlengen. Helaas willen ze hier niet aan meewerken en zal ik dan alsnog het huidige contract moeten afkopen. Is er misschien iemand op het die weet hoe ik tot een oplossing kan komen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de Energiewacht voor een bedrag van €35 euro p.maand (12,5 jaar langs) een goed product moet leveren dat aan de verwachtingen moet voldoen?

meer
tariefsverhoging huur CV-ketel
pinkelot1
pinkelot1
Datum: maandag 28 jan 2013, 20:52
Trefwoorden: tariefsverhoging huur CV-ketel je kunt in de praktijk niet tussentijds opzeggen
Antwoorden: 1
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 202x

De huur van mijn CV-ketel is in 4 jaar tijd met 14% gestegen. Dit is volgens mij meer dan de in de algemene voorwaarden genoemde ''indexering op basis van de tabel regelingslonen bouwnijverheid en installatiebedrijven van het CBS'', een tabel die niet meer bestaat overigens. Maar het bedrijf kan ermee wegkomen als ze in een dag-of weekblad een aankondiging doet dat de tarieven meer stijgen dan deze index. Uiteraard heb ik deze aankondiging nooit ergens gezien. Ik ga ze nu vragen wanneer en waar ze een volgende aankondiging gaan doen, want dan heb ik een maand de tijd om de verhoging niet te accepteren en de overeenkosmt tot verhuur op te zeggen, echter met inachtnemeing van artikel 13 leden 3 t/m 6, welke vermelden dat: wanneer ik dat doe en de minimale huurtermijn van 10 jaar is niet verstreken (en dat is het geval) ik de resterende huurtermijnen+ overige kosten ivm de beeindiging en de verwijdering van het toestel. Kortom, als ik tussentijds opzeg, moet ik toch alle huurtermijnen t/m de periode van 10 jaar betalen. Dit is een vrijbrief om elke tariefsverhoging te kunnen doorduwen, want ze hebben je in de pocket voor een termijn van 10 jaar. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
zie de voorwaarden op: http://www.voltalimburg.nl/klanten/volta/media/documenten/Algemene%20Voorwaarden%20voor%20Verhuur%20Volta%20Limburg_2012.pdf

meer
nieuwe cv installatie, extra rekening
roenjo
roenjo
Datum: zondag 27 jan 2013, 16:09
Trefwoorden: cv, verstopte leidingen, garantie
Antwoorden: 6
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 443x

Sinds afgelopen zomer hebben we (vve en huurders) het toen malige collectieve cv installatie laten vervangen voor een indivuele cv installatie. Na installatie scheen alles (douche en warm water) goed te werken. Nu het kouder werd en wij onze verwarming gingen gebruiken bleek deze nauwelijks warm te worden. Wij hebben toen de installateur hier over ingelicht. Deze heeft toen eerst de pomp verwisselt maar mocht niet baten(deze stond nl. droog te draaien, is gelijk verholpen) , hierna melde hij dat waarschijnljik de leidingen verstopt zaten en moest worden doorgeblazen. Een paar dagen later is hij hier voor terug gekomen en heeft de leidingen door geblazen. kwam volgens mij weinig uit. Ze zijn hier een halve dag mee bezig geweest. En nu kregen we afgelopen week een rekening van bijna €200.-.
Nu zijn we hier een beetje pissig over, want dit hadden wij niet verwacht. Hij had er niet bij gemeld dat wij hier een rekening van zouden krijgen. We wonen hier nu ruim 10 jaar zonder problemen met de verwarming deze werd gewoon heet, Nu dit is vervangen wordt er gezegd dat de leidingen verstopt zijn ???, In de offerte van de installateur staat tevens dat zij ook de leidingen spoelen voor ingebruik name, ik ben een beetje een leek qua verwarming maar hadden ze toen dan niet kunnen merken dat de leidingen verstopt zouden zitten. Valt dit niet onder de garantie van het ombouwen van de cv. Het systeem werkte goed en nu na installatie niet meer? Of kunnen wij dit bij de vve neerleggen omdat de leidingen door de betonnenvloer heen lopen en deze niet te vervangen zijn ons zelf.

meer
ISTA DIGITALE WARMTEMETERS
masterdad
masterdad
Datum: vrijdag 25 jan 2013, 19:04
Trefwoorden:
Antwoorden: 15
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 1180x

Heb net zoals barbara255,ook digitale warmte meters gekregen,Woon al 17 jaar in een flatwoning op 9 hoog,
Waarvan 10 jaar,de negende de hoogste verdieping was.
En sinds 7 jaar woon ik in een andere flat(ook op 9 hoog) maar een flat met 12 verdiepingen.
Heb al de 16 jaren geld terug gehad,heb altijd hetzelfde stook en lucht-gedrag gehad.Maar sinds de plaatsing (vorig stookjaar)er digitale warmtemeters zijn geplaatst moest ik in plaats van zo,n 130 euro terug te krijgen,nu ineens zo,n 130 euro BIJ BETALEN.Zelfs rekeninghoudende met de gestegen gasprijzen,kan dit niet kloppen,bellen heeft geen nut,want je krijgt als antwoord.(zal u de verwarming wel vaker aangehad hebben,uitgeluld ben je.

meer
plaatsing cv ketel
hierisharry
hierisharry
Datum: woensdag 23 jan 2013, 23:23
Trefwoorden: garantie CV
Antwoorden: 4
Categorie: Huis & Tuin - Verwarming
Bekeken: 140x

Al jaren abonnement bij Radiar in Lopik en begin november is er een nieuwe ketel geplaatst.

Binnen 2 maanden gaf de display aan geen contact met de ketel. Volgens mij mag je de ketel i.v.b.garantie dat ding niet zelf openmaken. Het bleek een contact te zijn nota bene in orde gemaakt bij. plaatsing van nieuwe ketel. De monteur is toen onder vloer geweest heeft het toen in orde gemaakt en er goedkeuring aan gegeven.

Binnen 2 maanden , het was vlak voor de kerst storing geen contact met. en aan monteur gevraagd ( die vrij laat in de middag kwam )
kunnen we de thermostaat niet bij de ketel zetten. En later oplossing bedenken, het loopt onder de vloer van het huis. Blijkt dat zoiets

afgestraft wordt met rekening van 61 euro zelf de thermostaat nog losgeschroefd. Het was toch gewoon storing en daarvoor
heb je een abonnement hoe kan je als leek weten waar of hoe die storing ontstaat . En we hebben een servicecontract de storing

ontstaat in de garantieperiode lijkt me duidelijk .


[edit-redactie, persoonlijk gegevens verwijderd]

meer