Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

czar
czar - 14-06-2014 21:01:51
Garantie & Verzekeringen

Mag een zorgverzekeraar medische gegevens eisen?

[quote=tijger1 schreef op donderdag 12 jun 2014, 22:17]ook het webcare team gaat niet over de uit betaling.

u kunt niet meer gelijk hebben, want ik quote de reactie van het webcare-team:

"dossier gesloten
uw klacht is bij ons bekend. wij noteren alle contactmomenten die u met ons hebt. op 19 mei 2014 heeft mijn collega u een afsluitende e-mail gestuurd. wij kunnen u helaas niet verder helpen zonder de medische gegevens die wij meerdere malen bij u hebben opgevraagd. wij gaan daarom verder niet meer inhoudelijk in op uw klacht."

kortom: u levert uw medische dossier maar aan
waarom vragen ze het zelf niet op?
en waarom betalen ze op z'n minst de kosten van het eerste huisarts-bezoek niet uit?
die was maar een paar tientjes.
ik kan niet anders concluderen: vgz wil zonder enige vorm van initiatief tot controle van rekeningen inzicht in mijn medische gegevens. en dat inzicht heb ik telefonisch vooraf al gegeven en valt ook af te lezen aan de gespecificeerde rekeningen. het systeem in nld is enorm verziekt.

mijn advies: bel nooit met vgz, want je bent afhankelijk van wat die medewerker van de servicedesk (nou ja, service?) invult op hun systeem. dat had ik in mijn e-mail naar webcare nog wel duidelijk vermeldt: u hecht meer waarde aan wat uw medewerkers inrammelen in uw systeem, dan hoe de klant dat heeft ervaren.
en de skgz is ook een lachertje.

ik overweeg toch weer een rechtszaak, maar ik besef me dat dat ook veel tijd, energie en geld gaat kosten en eigenlijk kan ik mijn energie beter steken in de mijn gezondheid en mijn toekomst dan in een strijd met zo'n vreselijke verzekeraar.
1 ding kan ik vgz verzekeren: ik ga nooit meer bij ze weg, want ik ben een risico-geval geworden, gezien de ernstige hart- en vaatproblemen.