Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ta
tax76 - 26-06-2014 14:36:30
Garantie & Verzekeringen

Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij centraal beheer

Ik zit dit verhaal te lezen kan er met mijn pet niet bij. je betaalt gewoon netjes iedere maand met automatische incasso je rekeningen en besluit, omdat je tevreden bent om dit bedrijf meer van je geld te gaan geven om nog meer 'diensten" af te nemen.

het bedrijf besluit om onverklaarbare redenen af te wijken van het normale betalingspatroon en stuurt een factuur voor het extra bedrag. omdat dit niet binnen de normale gang van zaken valt als het gaat om de betalingsrelatie met dit bedrijf, valt deze betaling tussen wal en schip en vergeet je op tijd te betalen. stom, maar een foutje is menselijk.

omdat het hier om een verzekering gaat en geen echte dient of product, besluit de verzekeraar, als het hun uitkomt (in het geval van een claim terwijl de factuur niet is betaald), te zeggen dat er helemaal geen dekking is.

vertaal die nu een naar een situatie in de "normale" wereld waar je te maken hebt met bijvoorbeeld een abonnementsdienst.

ik neem een mobiele telefoonaanbieder. stel je besluit het aantal data mb's uit te breiden omdat je verwacht meer data te gaan gebruiken. je betaalt al sinds jaar en dag met automatische incasso en verwacht dit ook voor het extra bedrag te moeten doen. in plaats daarvan stuurt telefoonaanbieder een papieren factuur die je ook na een herinnering vergeet te betalen, nog steeds stom, maar ook nog steeds begrijpelijk.
het gevolg is hier dat de telefoonaanbieder de extra mb dataverkeer waarvoor je nog moet betalen, niet doorzet en je of meer laten betalen per mb of het dataverkeer op je abonnement stop zet waardoor je van de extra mb's geen gebruik kan maken. in het ergste geval zetten ze ook het bellen en sms-en uit. als er dan alsnog betaald wordt, wordt de verbinding netjes weer open gezet en is er verder niets aan de hand.

ik kan zo nodig wel een paar voorbeelden verzinnen waar het op dezelfde manier gaat.

waar ik niet bij kan is dat centraal beheer in dit geval zegt dat er helemaal geen dekking is, terwijl er voor 95% van de dienst betaald is. je kunt hoog en laag springen, maar dit is volgens mij tegen de consumentenwetgeving omdat je niet hoeft te betalen wat je niet afneemt. als centraal beheer blijft beweren dat er gedurende de hele maand helemaal geen dekking is, kun je dus nu de premie voor de hele maand waarvoor ze beweren dat er geen dekking was terugclaimen. als ik het goed gelezen heb is dat €500 en dat lijkt me ruim voldoende om een nieuwe mobiel voor aan te schaffen.

ik zou er werk van maken als ik jou was.

succes!