Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 12-07-2014 15:05:17
Elektronica & TV

Inhouding bij terugbrengen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 12 jul 2014, 14:54]
dus of je koopt voortaan dat soort dingen op afstand of je kijkt in de winkel beter of het voldoet aan je verwachting.
dit gebeurd heel veel.
mensen kijken in fysieke winkels goed rond en kopen op internet.
en nu met die wettelijke 14 dagen zicht termijn zal dat alleen maar toenemen denk ik.
quote:

kijken, kijken, online kopen
kijken, kijken en niet kopen. het heeft in dit digitale tijdperk een naam: ’showrooming’. de term staat voor consumenten die winkels afstruinen, daar producten spotten en mogelijk advies inwinnen om vervolgens hun heil op internet te zoeken.

daar is het product goedkoper te vinden omdat webwinkels minder kosten maken om hun waar aan te kunnen bieden.

deze week meldde wall street journal dat grootwinkelbedrijven in de verenigde staten het ’showrooming’ zeer serieus nemen en dat ze proberen consumenten van het ’showroomen’ af te helpen. zo beweegt target, de op één na grootste winkelketen in de vs, haar leveranciers er toe producten exclusief aan target beschikbaar te stellen, zodat deze niet elders verkrijgbaar zijn.

ook heeft de keten haar webstrategie verbeterd door het aantal online beschikbare producten te viervoudigen. walmart heeft ervoor gezorgd dat de online aankopen dezelfde dag beschikbaar zijn in de winkel, zodat die daar kunnen worden opgehaald. iets wat in nederland ook gebeurt bij bijvoorbeeld de bijenkorf, die hiervoor een aparte plek in de winkel gaat inrichten.

deze maatregelen zijn ook het gevolg van het feit dat consumenten tegenwoordig zowel fysiek als online shoppen. wij zijn echter benieuwd of u ook aan ’showrooming’ doet; in de winkel kijken, online kopen. laat het weten via onze poll hiernaast.

bron, klik-> http://www.telegraaf.nl/uitwinkelen/20041354/__kijken__kijken__online_kopen__.html">de telegraaf, wo 11 apr 2012