Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 13-07-2014 15:35:39
Voeding & Gezondheid

Wijnhuis pallhuber

[quote=r.kemperman schreef op zondag 13 jul 2014, 15:24]voor alle zekerheid: niemand binnen je huishouden heeft misschien een bestelling gedaan?
heb je de eerste keer ook om een kopie contract gevraagd om te zien wie er besteld heeft en op welke manier?
als je echt 100% zeker weet dat er nooit iets besteld is, dan sta je redelijk sterk.
als er echter door een lolbroek op jouw naam besteld is, dan zal jij moeten bewijzen dat je niets besteld hebt
hoe kom je daar toch bij, dit is helemaal niet juist.
effe googlen en je weet het.
@dkroes,

quote uit consuwijzer:

ongevraagde toezending
hebt u ongevraagd producten ontvangen?

soms stuurt een bedrijf u ongevraagd een product, waarvoor u moet betalen. dit wordt ook wel een ongevraagde toezending genoemd. volgens de wet is dat verboden.

hebt u niet om het product gevraagd? of hebt u geen toestemming gegeven aan het bedrijf om het product op te sturen? bijvoorbeeld via de telefoon of door een bon op te sturen? dan bent u niet verplicht om voor het product te betalen. als het bedrijf wil dat u betaalt, dan moet het bedrijf bewijzen dat u toestemming hebt gegeven.

u mag het product houden, als u dat wilt. wilt u het toch terugsturen? dan moet het bedrijf de kosten hiervoor betalen.
let op

als u het product houdt en hiervoor ook betaalt, dan sluit u een overeenkomst met dat bedrijf. u kunt dan niet meer zomaar van het product af.
wat moet u doen als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt?

eigenlijk hoeft u niets te doen, als u een product ongevraagd toegestuurd krijgt.

wilt u toch iets doen? neem dan contact op met de ondernemer en probeer samen tot een oplossing te komen. lukt dat niet? dan kunt u de ondernemer een brief schrijven.
wat zet u in uw brief?

dat u geen overeenkomst hebt met het bedrijf
dat het ook de reden is waarom u de rekening niet betaalt
dat de opndernemer moet bewijzen dat u wel een overeenkomst hebt gesloten
en dat u een reactie op uw brief wilt voor een bepaalde datum. let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet redelijk zijn.

u kunt hiervoor ook onze voorbeeldbrief gebruiken.

bron, klik-> http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending">ongevraagde toezending