Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 14-07-2014 06:25:29
Elektronica & TV

Inhouding bij terugbrengen

A. is het nodig dat een (elke) winkel algemene voorwaarden heeft?
b. als er geen algemene voorwaarden zijn of deze behandelen het terugnemen van artikelen niet, wat dan?

voorbeeld.
iemand heeft antiekwinkeltje en geeft nergens aan dat gekochte artikelen terug mogen worden gebracht of geruild als ze niet "bevallen". iemand koopt een tweedehands tafel en bij thuiskomst blijkt deze te groot te zijn. klant wil de tafel terugbrengen en geld terug, niet omdat de tafel stuk is en niet omdat de klant verkeerd voorgelicht is, maar simpelweg omdat de klant een inschattingsfout heeft gemaakt. normaliter doet het winkeltje daar niet aan, koop is koop immers. maar uit coulance zegt de winkelier de tafel terug te willen nemen voor 90% van de aanschafprijs.

mag de de winkelier deze eis stellen?