Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

acjzr1
acjzr1 - 14-07-2014 15:10:40
Elektronica & TV

Inhouding bij terugbrengen

[quote=alfatrion schreef op maandag 14 jul 2014, 10:56]en maakt zich er van met "doet er niet toe" als ik wijs op toepasbare wetgeving en jurisprudentie.

dit topic gaat over consumentenartikelen die gekocht worden in een winkel en niet over keukens en dergelijke zaken. daarvoor gelden hele andere regels dan voor de aanschaf van bij voorbeeld een waterkoker of een tv. vandaar dat de gelinkte wetgeving en jurisprudentie in dit geval niet van toepassing is. het bekende verhaal van de appels en de peren dus.

dat de algemene voorwaarden die een winkel hanteert aan de wet moeten voldoen moge duidelijk zijn. aangezien het hier gaat over het terug nemen van een product waar niets aan mankeert, maar men spijt heeft van de aankoop. hoeft de winkelier het product niet terug te nemen. hij heeft een product geleverd wat doet wat het moet doen en is de klant dus niets verschuldigd. mocht de winkelier bereid zijn om het product toch terug te nemen dan kan hij daar voorwaarden aan verbinden. die voorwaarden zijn bij iedere winkel voor aankoop op te vragen en staan bij diverse ketens zelfs standaard op de achterzijde van de bon en aangeplakt bij de kassa. vaak onder vermelding van "ruilgarantie".