Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 20-07-2014 10:12:10
Computers & Telefonie

Mag dit? is dit legaal of oplichterij

Ik vind dit ook niet kunnen. wat u eigenlijk bedoelt is dat ze het nieuwe contract per direct laten ingaan en het oude opzeggen. dat zou kunnen, dat zij in hun oude contract willen ingrijpen met uw toestemming, met wederzijds goedkeuring kun je een oud contract stopzetten.

maar dan moet het nieuwe contract wel 24 maanden duren en geen 28 maanden, omdat het oude 4 maanden eerder is ontbonden. het nieuwe contract is anders geen 2 jarig contract.

als dit nl wel zou kunnen, dan zou tele2 bij wijs van spreke een goedkoop oud contract van 2 jaar na 1 jaar al kunnen vervangen voor een nieuw contract van 2 jaar en het nieuwe contract 3 jaar door kunnen laten lopen. dat zou natuurlijk absurd zijn.

verder betaalt u zo natuurlijk ook te veel voor de telefoon.

komt ook nog eens bij dat een contract van meer dan een jaar een significant voordeel voor de consument moet opleveren, anders is een tweejarig contract niet toegestaan. met 4 maanden extra betalen is dat significante voordeel natuurlijk helemaal verloren. dus ook daar klopt het niet.

het vergelijk met van duur naar goedkoop doet er eigenlijk niet toe. wel het ontbinden van het oude contract en het aangaan van een nieuw contract. het nieuwe contract gaat lopen op het moment dat de overgang daadwerkelijk plaatsvindt.

ik zou hierover een klacht indienen en advies vragen van de acm. dit is de waakhond van de overheid die de handel en wandel van bedrijven in de gaten houdt en zelfs een boete kan opleggen als de dingen niet zo gaan zoals de wet voorschrijft.
ik zou die vergelijking met van duur naar goedkoop en goedkoop naar duur helemaal achterwege laten. het gaat erom dat een contract wordt ontbonden en u een nieuw contract aangaat. dat nieuwe 2-jarige contract kan niet ineens 28 maanden zijn.

klik https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer">hier

het is natuurlijk zo, dat u ook bij tele2 weg kunt gaan, maar dit soort praktijken een keertje aanpakken kan ook geen kwaad. overigens niet alleen tele2 doet dit, bijna alle andere providers (kpn bijv.) bedienen zich ook van dit soort trucjes.